بازاریابی کلیکی یا PPC + 7 مزیت تبلیغات کلیکی چیست

بازاریابی کلیکی یا PPC + 7 مزیت تبلیغات کلیکی چیست


PPC به چه معناست؟

پرداخت هر کلیک ppc این به معنای پرداخت به ازای کلیک است و به همین دلیل به این نوع تبلیغات تبلیغات کلیکی می گویند. به عنوان مثال تبلیغات گوگل ادوردز نیز نوعی تبلیغات کلیکی محسوب می شود که در آن مخاطب بر روی لینک شما کلیک کرده و هزینه ای را به شما پرداخت می کند و مبلغ مشخصی از حساب شما کسر می شود.

در صورت آشنایی با رشته امکان پذیر است بازاریابی دیجیتال ممکن است کلمه ای مانند CPC را نشنیده باشید. اما به یاد داشته باشید که NPC و GPC یکسان نیستند و از نظر معنی متفاوت هستند که در مقاله ای جداگانه به آن خواهیم پرداخت.

بازاریابی کلیکی یا PPC چیست؟

در بازاریابی کلیکی یا PPC، برخی از صاحبان مشاغل اینترنتی هزینه ای را برای استفاده از تبلیغات حمایت شده در موتور جستجو یا وب سایت پرداخت می کنند. به عنوان مثال، هنگامی که شخصی کلمه یا عبارتی را در گوگل جستجو می کند، صفحه نتایج لیستی از صفحات وب مرتبط را نشان می دهد. اکثر صفحات این لیست ها با استفاده از الگوریتم ها و استانداردهای موتورهای جستجو جمع آوری شده اند و بهترین نتایج را به شما نشان می دهند.

در برخی موارد ممکن است نتایج برخی از صفحات وب را در بالای صفحه مشاهده کنید که در ابتدا دارای علامت تبلیغاتی هستند. این صفحات وب سایت های تبلیغاتی هستند و این رتبه بندی فقط به کسانی داده می شود که هزینه آن را پرداخته اند.

این قرارگیری در بالای صفحه نتایج همان چیزی است که اکثر مشاغل به دنبال آن هستند. اما فقط کسانی در این موقعیت خواهند بود که بیشتر هزینه کنند. در واقع موتورهای جستجو با قرار دادن این صفحات در قسمت اول و آخر صفحه نتایج، شرایطی را برای کاربران فراهم می کنند تا بیشتر روی این سایت ها کلیک کنند. برای جذب مشتریان بیشتر، کسب و کارها همیشه تمایل دارند وب سایت خود را در کانون توجه قرار دهند و در نتایج جستجو رتبه بالایی داشته باشند.

بازاریابی تبلیغات کلیکی برای چه مشاغلی مناسب است؟

اکنون که با بازاریابی کلیکی آشنا شدید، شاید فکر کنید که این نوع بازاریابی کلیکی فقط برای مشاغل بزرگ و شرکت های چند میلیون دلاری مناسب است. اما نکته جالب این است که کسب و کارهایی که بودجه تبلیغاتی بیشتری دارند، مانع کسب و کارهای کوچکتر نمی شوند. کسب و کارهایی که می توانند در حوزه کاری خود به خوبی عمل کنند و محصول یا خدماتی منحصر به فرد و خاص ارائه دهند، می توانند با بودجه محدودتری از تبلیغات حمایتی استفاده کنند.

اما کسب و کارها تنها گروهی نیستند که می توانند از بازاریابی کلیکی سود ببرند. بسیاری از دانشگاه‌ها، کالج‌ها و دانشکده‌های فنی نیز ممکن است برای بهبود بازاریابی مجموعه خود برای لیست‌های تبلیغاتی درخواست دهند. علاوه بر این، کسانی که خدمات تخصصی مانند کلینیک های پزشکی یا دندانپزشکی یا متخصصین تغذیه و … ارائه می دهند، ممکن است از بازاریابی تبلیغاتی کلیکی استفاده کنند.

7 مزیت تبلیغات PPC

از آنجایی که تبلیغات بازاریابی هزینه هر کلیک برای هر کلیک کاربر محاسبه می شود، روشی بسیار مقرون به صرفه و مقرون به صرفه است. در واقع با این روش بازاریابی، شما فقط هزینه تبلیغات به مشتریان بالقوه را پرداخت می کنید. اما این تنها مزیت بازاریابی کلیکی و تبلیغات نیست. این روش بازاریابی مزایای بسیار دیگری نیز دارد که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

تاثیر بازاریابی کلیکی در افزایش مشتریان

تبلیغات بازاریابی کلیک به کلیک در هر کجا که شما انتخاب کنید ظاهر می شود. می توانید تبلیغ مورد نظر خود را در صفحه نتایج گوگل یا در سایت های مختلف به صورت بنر تبلیغاتی نمایش دهید. این روش تاثیر زیادی در افزایش تعداد مشتریان سایت شما خواهد داشت. در واقع، نمایش تبلیغ شما در صفحات مرتبط با کسب و کار شما، مشتریان بالقوه را به سمت سایت شما هدایت می کند.

سرعت بالا در جذب مشتری

روش هایی مانند سئو و بازاریابی رسانه های اجتماعی زمان زیادی را برای به دست آوردن نتیجه می گیرند. در حالی که بازاریابی تبلیغات کلیکی می تواند مشتریان را از اولین لحظه اجرا به سمت سایت شما سوق دهد.

امکان تست آسان در بازاریابی تبلیغات کلیکی

یکی از مهم ترین مزایای تبلیغات کلیکی امکان تست سریع است. در واقع با استفاده از این روش می توانید به راحتی مکان آگهی، متن و بنر آگهی یا کلمه کلیدی مورد نظر خود را تغییر دهید. همچنین می‌توانید با انجام تست A/B، تبلیغاتی را انتخاب کنید که بهترین عملکرد را دارند.

هدف قرار دادن مشتریان بالقوه

با تبلیغات کلیکی، شما مکان تبلیغات خود را انتخاب می کنید. اگر در موتور جستجوی گوگل تبلیغ می کنید، کلمات کلیدی را خودتان انتخاب می کنید. همچنین اگر قصد دارید تبلیغات و بازاریابی خود را در سایت ها انجام دهید، می توانید سایت میزبان را انتخاب کنید. بنابراین می توانید وب سایتی را انتخاب کنید که بیشترین مشتریان هدف را برای شما دارد.

تغییرات الگوریتمی تاثیری بر تبلیغات بازاریابی کلیکی ندارد

بر خلاف سئو، تبلیغات کلیکی وابسته به تغییرات الگوریتمی نیستند و با تغییر الگوریتم ها برای این نوع تبلیغات مشکلی وجود ندارد. این تغییرات الگوریتم حتی در شبکه های اجتماعی نیز قابل مشاهده است. اما هنگام استفاده از تبلیغات بازاریابی کلیکی، با هیچ تغییر الگوریتمی مواجه نخواهید شد.

ایجاد یا حفظ اعتبار

برای حفظ یکپارچگی سرویس، موتورهای جستجو باید همیشه از قابلیت اطمینان تبلیغات اطمینان حاصل کنند. آنها باید اطمینان حاصل کنند که تبلیغات آنها محتوای خوبی دارد و به صفحات اسپم یا سایت های حاوی بدافزار هدایت نمی شوند. موتورهای جستجو برای حفظ یکپارچگی و قابلیت اطمینان خود، کیفیت تبلیغات کلیکی را بررسی می کنند تا اطمینان حاصل کنند که پارامترهای جستجوی کاربر و آگهی مطابقت دارند. با داشتن یک کمپین جستجوی پولی و اطمینان از معتبر و قابل اعتماد بودن محتوای آن، کسب و کارها می توانند در موتورهای جستجو اعتبار کسب کنند.

خلاصه آنچه در مورد بازاریابی کلیکی یا PPC گفتیم

در این مقاله گفته ایم PPC چیست و چه مزایایی دارد، بازاریابی کلیکی یک راه عالی برای تجارت الکترونیک است و با استفاده از آن می توانید به پیشرفت های قابل توجهی دست پیدا کنید. با استفاده از بازاریابی تبلیغات کلیکی می توانید محصولات یا خدمات خاص خود را معرفی کنید و به جایگاه خوبی دست پیدا کنید.