بهترین ابزارهای تجزیه و تحلیل کانال یوتیوب

بهترین ابزارهای تجزیه و تحلیل کانال یوتیوب


بیش از یک سوم کاربران اینترنت روزانه چندین ساعت را در یوتیوب سپری می کنند و از ویدیوهای آن لذت می برند. کاربران یوتیوب می توانند ویدیوهای مختلف را با دسته بندی های مختلف تماشا کنند. از جمله موسیقی، ورزش، بازی های ویدئویی، فیلم و سریال، آموزشی، اخبار و مستند. علاوه بر این، کاربران می توانند کانال های خود را ایجاد کنند و ویدیوهای خود را آپلود کرده و با دیگران به اشتراک بگذارند. در واقع این پلتفرم فضای بسیار قدرتمندی برای بازاریابی و به اشتراک گذاشتن محتوای ویدیویی خود با دیگران است از یوتیوب کسب درآمد کنید است.

تجزیه و تحلیل کانال یوتیوب چیست و چه عواملی را باید در نظر بگیریم؟

تجزیه و تحلیل کانال YouTube به معنای بررسی و تجزیه و تحلیل عملکرد کانال و ویدیوهای شما است. با تجزیه و تحلیل و بررسی داده‌های موجود، می‌فهمید که کانالتان چگونه عمل می‌کند، بازدیدها و مخاطبان چگونه رفتار می‌کنند و چه عواملی بر موفقیت و شکست ویدیو تأثیر می‌گذارند.

هنگام تجزیه و تحلیل یک کانال YouTube، به عوامل زیر توجه کنید:

  1. بازدید می کند: بررسی تعداد بازدیدهای ویدیوها به شما نشان می دهد که کدام ویدیوها و موضوعات بیشتر مورد توجه قرار گرفته اند.
  2. درصد به اشتراک بگذارید: تعداد و روند نرخ اشتراک کانال شما می تواند نشان دهد که آیا محتوای شما به اندازه کافی جذاب است که مخاطبان جدیدی را جذب کند.
  3. دوره مشاهده: مدت زمانی که مخاطبان برای ویدیوهای شما صرف می کنند می تواند به شما بگوید که آیا محتوای شما به اندازه کافی جذاب است که آنها را درگیر نگه دارد.
  4. رفتار کاربر: بررسی نرخ پرش ویدیو، نرخ تبدیل و تعامل کاربر می تواند به شما در درک بهتر رفتار مخاطب کمک کند.

ابزارهای تجزیه و تحلیل یوتیوب

ابزارهای زیادی برای تجزیه و تحلیل یوتیوب وجود دارد، اما در ادامه بهترین ابزارهای تجزیه و تحلیل کانال یوتیوب اشاره خواهیم کرد

  1. YouTube Studio: YouTube Studio یک ابزار رسمی ارائه شده توسط YouTube است که به شما امکان می دهد آمار کاملی در مورد کانال، بازدیدها، سهام، درآمد و سایر معیارهای مرتبط خود مشاهده کنید. با استفاده از این ابزار می توانید پیام ها و نظرات کاربران را نیز مدیریت کنید.
  2. Google Analytics: اگر کانال YouTube خود را به حساب Google Analytics خود متصل کنید، می توانید منابع برتر ترافیک و بازدیدها را ببینید، رفتار کاربر را تجزیه و تحلیل کنید و داده های تجاری جامعی را در مورد عملکرد کانال YouTube خود دریافت کنید.
  3. Social Blade: Social Blade یک ابزار آنلاین است که به شما امکان می دهد آمار کانال یوتیوب را مشاهده کنید. این ابزار ممکن است اطلاعاتی از جمله تعداد سهام، بازدیدها، تغییرات آماری و درآمد تخمینی را در اختیار شما قرار دهد.
  4. VidIQ: VidIQ یک افزونه مرورگر است که معیارهای کلیدی مانند رتبه بندی ویدیو و کلمات کلیدی را نمایش می دهد. علاوه بر این، این ابزار توانایی تجزیه و تحلیل رقبا و ارائه پیشنهادات برای بهبود بهینه سازی ویدئو را نیز دارد.
  5. TubeBuddy: TubeBuddy همچنین یک ابزار تجزیه و تحلیل یوتیوب در قالب یک افزونه است که به شما امکان تجزیه و تحلیل نرخ جستجوی کلمات کلیدی را می دهد.
  6. Tubular Labs: یک کانال یوتیوب و ابزار تجزیه و تحلیل ویدیویی است. این ابزار شامل تجزیه و تحلیل رقابتی، تخمین جمعیت هدف، تحلیل محتوا و روند رشد کانال است. با Tubular Labs می‌توانید دقیقاً بفهمید که چه نوع محتوا و استراتژی‌هایی برای کانال شما کار می‌کنند.
  7. : ChannelMeter ابزاری است که به شما امکان می دهد چندین کانال و ویدیو YouTube را مدیریت و آنالیز کنید. با ChannelMeter می توانید آمار کاملی از بازدیدها، اشتراک گذاری ها، مخاطبان و درآمد کسب شده توسط کانال خود داشته باشید.
  8. CrowdTangle: اگر به تجزیه و تحلیل عملکرد رسانه های اجتماعی از جمله YouTube علاقه دارید، CrowdTangle ابزار قدرتمندی است که به شما کمک می کند روند رشد کانال، بازدیدها، تعاملات کاربر و مقایسه با رقبا را تجزیه و تحلیل کنید.
  9. Unbox Social: این ابزار میزان رشد کانال خود را به شما نشان می دهد، با این ابزار یک نمای کلی از عملکرد خود دریافت می کنید.

نتیجه

با یوتیوب، کاربران می توانند ویدیوهای مورد علاقه خود را جستجو کنند، نظر بدهند، آنها را دوست نداشته باشند یا دوست نداشته باشند و ویدیوهای خود را به صورت رایگان آپلود کنند. برخی از سازمان ها و شرکت ها نیز از یوتیوب به عنوان یک پلتفرم تبلیغاتی برای نمایش محصولات و خدمات خود و برقراری ارتباط با مخاطبان استفاده کرده اند.

اگر بازاریابی و کسب درآمد از YouTube یکی از اهداف شما برای فعالیت YouTube است، باید استراتژی تعیین کنید و کانال خود را به صورت حرفه ای مدیریت کنید. برای مدیریت بهتر کانال YouTube خود، باید داده های رفتار مخاطب را جمع آوری، تجزیه و تحلیل و سپس نتیجه گیری کنید. با تجزیه و تحلیل تعداد بازدیدها و رفتار کاربران، علاقه مخاطب را درک کرده و ویدیوهای بعدی را بر اساس آن ایجاد خواهید کرد.

ویدیوهای پربازدید تصادفی نیستند و عوامل مختلفی بر روی بازدید از ویدیوهای یوتیوب تأثیر می گذارد، مانند کیفیت محتوا، زمان مناسب برای ارسال ویدیو، سئوی ویدیو، عنوان جذاب و … برای ادامه راه و افراک به عنوان برتر. شریک گوگل این مقاله بهترین ابزارهای تجزیه و تحلیل کانال یوتیوب اشاره کرده است

Afrik.com

02191092000

انتخاب شده توسط کاربران