تکنیک های افزایش فروش در اینستاگرام

تکنیک های افزایش فروش در اینستاگرام


اینستاگرام با داشتن بیش از یک میلیارد کاربر فعال در جهان، به عنوان یکی از بهترین و محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی، جهت فروش محصولات و خدمات مختلف به شمار می‌رود. بسیاری از کسب و کارهای فیزیکی با راه اندازی آنلاین شاپ در اینستاگرام ، به دنبال یادگیری ترفندهای افزایش فروش در اینستاگرام هستند. بالا بردن فروش در اینستاگرام از طریق به کارگیری شیوه‌های مختلف امکان پذیر است. در صورتی که به عنوان صاحب یک کسب و کار، قصد افزایش فروش محصولات و خدمات خود را دارید، کافی است تا پایان همراه ما باشید.

چگونگی افزایش فروش در اینستاگرام

افزایش فروش در اینستا یکی از دغدغه‌های مهم و اساسی برندهای مختلف در این شبکه اجتماعی است. راهکارهای متنوع زیادی برای بالا بردن میزان فروش وجود دارد که برای هر کسب و کاری متفاوت است. امروزه کسب و کارهای اقتصادی با آنالیز رقبا و بررسی شیوه رفتاری مخاطبان خود، می‌توانند میزان فروش محصولات‌شان را تا چند برابر افزایش دهند. از مهم‌ترین تکنیک‌های افزایش فروش در اینستاگرام می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اینستاگرام مارکتینگ، از جمله روش‌های افزایش فروش در اینستاگرام

اینستاگرام مارکتینگ یکی از شیوه‌های جدید برای ارتباط با مخاطبان هدف است که باعث افزایش فروش می‌شود. تعیین چگونگی افزایش فروش در اینستاگرام با به کارگیری قابلیت اینستاگرام مارکتینگ امکان پذیر است. در این شیوه بازاریابی، صاحبان کسب و کارهای امروزی با شناخت بهترین راه های ارتباطی، می‌توانند مخاطبان بالقوه را به مخاطبان بالفعل تبدیل کنند. داشتن استراتژی کاربردی می‌تواند موفقیت اینستاگرام مارکتینگ را در فروش محصولات و خدمات به شکل قابل توجهی افزایش دهد.

  • نحوه بالا بردن فروش اینستاگرام از طریق دایرکت

یک راهکار افزایش فروش در اینستاگرام، افزایش فروش از طریق دایرکت اینستاگرام است. بسیاری از مخاطبان برای دریافت اطلاعات بیشتر محصول و خدمات، به دایرکت مراجعه می‌کنند. وجود سیستم دایرکت هوشمند اینستاگرام به صاحبان کسب و کارها کمک خواهد کرد تا بتوانند در کمترین زمان ممکن و بدون صرف انرژی زیاد، به معرفی محصولات خود در دایرکت بپردازند. این سیستم هوشمند به شکل خودکار قادر است تا پاسخ مخاطبان را ارسال کرده و به سوالات مخاطبان پاسخ دهد. این امر باعث می‌شود تا مخاطبان بدون اتلاف وقت بتوانند محصولات مختلف را بررسی و مقایسه کرده تا یک خرید هوشمندانه انجام دهند.

  • آسان کردن پروسه خرید در اینستاگرام

یکی از ترفندهای افزایش فروش در اینستاگرام، آسان کردن پروسه خرید در اینستاگرام است. بسیاری از مخاطبان این شبکه اجتماعی ترجیح می‌دهند تا خرید خود را از فروشگاه‌هایی انجام دهند که مراحل خرید پیچیده‌ای نداشته باشند. به دلیل وجود رقابت بالا در میان محصولات و خدمات مختلف، کسب و کارهایی می‌توانند افزایش فروش در اینستاگرام را تجربه کنند که پروسه خرید را آسان کنند.

آسان کردن پروسه خرید برای مشتریان از طریق قرار دادن لینک خرید، معرفی محصول به زبان ساده، ارائه راهنمایی به بهترین شکل و… امکان پذیر است. یادگیری راز فروش در استوری نیز می‌تواند بسیار کمک کننده باشد و میزان فروش را به شکل قابل توجهی افزایش دهد.

  • افزایش فروش اینستاگرام با داشتن تقویم محتوایی

وجود تقویم محتوایی می‌تواند تاثیر زیادی بر رونق کسب و کار اینستاگرام داشته باشد و سبب افزایش فروش در اینستاگرام شود. وجود یک تقویم محتوایی مناسب و کارآمد، علاوه بر رشد ترافیک پیج، باعث اولویت بندی مسئولیت‌ها می‌شود. صاحبان پیج‌های امروزی با داشتن یک تقویم محتوایی مناسب می‌توانند در یک نگاه، از وضعیت محتوایی یک ماه خود مطلع شوند. این موضوع باعث ایجاد دید وسیع از کسب و کار خواهد شد و همچنین باعث می‌شود تا روند سفارش گیری به بهترین شکل انجام شود.

وجود تقویم محتوایی علاوه بر مزیت‌های گفته شده، باعث حفظ ثبات و سازگاری محتوایی شده که این امر برای مخاطبان یک پیج از اهمیت بالایی برخوردار است. افراد با داشتن تقویم محتوایی می‌توانند ایده فروش محصول در اینستاگرام را برنامه ریزی کنند.

  • تبلیغات در اینستاگرام و همکاری با اینفلوئنسرها

یکی دیگر از راه های افزایش فروش در اینستاگرام، تبلیغات است. تبلیغات در اینستاگرام می‌تواند متناسب با نیاز پیج‌های مختلف و بر اساس زمان‌های گوناگون انجام شود. یکی از شیوه‌های تبلیغات در این شبکه اجتماعی جهت رسیدن به سودآوری بیشتر، همکاری با اینفلوئنسرها است. صاحبان پیج‌های اقتصادی برای این که بتوانند به تبلیغ هدفمند دست پیدا کنند، بهتر است قبل از ارائه تبلیغ، وضعیت پیج خود را از لحاظ بیوگرافی، ظاهر و گرافیک، تولید محتوا و… بهینه کنند.

بهینه سازی هر یک از موارد گفته شده باعث می‌شود تا نتیجه تبلیغ انجام شده اثربخش‌تر باشد. در واقع مدیران پیج‌های اینستاگرام برای عدم هدررفت هزینه‌ تبلیغات، کافی است به نکات گفته شده در این بخش توجه داشته باشند.

راهکارها و ترفندهای افزایش فروش در اینستاگرام

صفرتاصد فروش در اینستاگرام زمانی می‌تواند به واقعیت تبدیل شود که صاحبان کسب و کارهای امروزی بر اساس ترفندهای افزایش فروش، اقدام به معرفی محصولات و خدمات خود داشته باشند. استفاده از ترفندهای روز و به کارگیری صحیح آنها، به عنوان یکی از راه های افزایش مشتری اینستاگرام محسوب می‌شود. افزایش مشتری اینستاگرام به نوبه خود می‌تواند میزان فروش محصولات را نیز افزایش دهد. در ادامه به مهم‌ترین راهکارهای افزایش فروش در اینستاگرام می‌پردازیم لذا بهتر است به هر نکته توجه ویژه‌ای داشته باشید:

  • بهینه سازی بایو و پروفایل اینستاگرام

بایو و پروفایل اینستاگرام به عنوان ویترین پیج محسوب می‌شود. لذا باید به گونه‌ای طراحی شود که مورد پسند مخاطبان قرار داشته باشد. صاحبان پیج‌های امروزی باید به بخش بایو و پروفایل پیج خود توجه ویژه‌ای داشته باشند، چرا که این بخش برای جذب و ماندگاری مخاطبان، بسیار تعیین کننده است.

زمانی که یک مخاطب قصد ورود به پیج‌ را داشته باشد، به بخش بایو و پروفایل پیج توجه ویژه‌ای دارد. بایو کسب و کار تجاری، باید به گونه‌ای نگارش شده باشد که بیانگر خدمات و محصولات آن پیج باشد. وجود برخی از ویژگی‌های متمایز کننده در این بخش می‌تواند تا حدود زیادی مخاطب را در پیج حفظ کند، لذا صاحبان کسب و کارهای تجاری باید به این موضوع توجه داشته باشند.

  • قراردادن هایلایت برای استوری‌ها

هایلات کردن استوری اینستاگرام یکی از راه‌های کلیدی برای افزایش ماندگاری دنبال کنندگان در پیج است. این ویژگی می‌تواند ضمن افزایش ماندگاری مخاطبان در پیج باعث افزایش فروش در اینستاگرام نیز شود. اینستاگرام در آپدیت‌های اخیر خود، به صاحبان پیج این امکان را داده است که بتوانند استوری‌های روزمره را در صفحه اصلی هایلات کنند.

هایلات کردن محصولات و خدمات، باعث دیده شدن بیشتر محتوای تولید شده می‌شود. این امر به افراد کمک خواهد کرد تا به شکل دسته بندی شده و مرتب بتوانند محتوای تولید شده را مورد بررسی خود قرار دهند. طبق آمارهای غیررسمی، 80 درصد فروش پیج‌های فروشگاهی از طریق استوری و هایلات‌های مرتبط با آن انجام می‌شود لذا مدیران و ادمین‌های پیج باید این موضوع را در نظر داشته باشند.

  • استفاده از هشتگ و کپشن نویسی مناسب

کپشن نویسی مناسب باعث بهبود روابط با فالوورها می‌شود لذا نگارش کپشن جذاب می‌تواند میزان درگیری مخاطبان با متن نوشته شده را افزایش دهد. افزایش فروش در اینستاگرام از طریق افزایش میزان واچ تایم یک پست امکان پذیر است چرا که افزایش واچ تایم پست منتشر شده، می‌تواند باعث ورود پست در اکسپلوور شود. در واقع کپشن نویسی صحیح علاوه بر افزایش تعامل کاربران با پست، باعث ارسال سیگنال مثبت به الگوریتم اینستاگرام می‌شود.

هشتگ گذاری صحیح نیز باعث دسته بندی دقیق محتوای ارسال شده می‌شود. صاحبان پیج‌ فروشگاهی باید در هنگام درج هشتگ در زیر پست‌های خود به بهترین شکل عمل کنند. درج هشتگ‌های نامرتبط علاوه بر این که باعث افزایش بازدید پست منتشر شده نمی‌شود، بلکه می‌تواند امتیاز منفی نیز برای آن محتوا داشته باشد.

  • اتصال پیج به دایرکت اتوماتیک اینستاگرام

از دیگر ترفندهای افزایش فروش، اتصال پیج به دایرکت اتوماتیک اینستاگرام است. دایرکت هوشمند اینستاگرام(دایرکتم) باعث ایجاد تحول بزرگ در سیستم کسب و کارهای امروزی شده است. این دستیار هوشمند به صورت 24 ساعته و تمام وقت قادر است تا پاسخ مشتریان در دایرکت را ارسال کند. قابلیت‌های گنجانده شده در دایرکت اتوماتیک و هوشمند به گونه‌ای است که باعث زنده کردن فالوورهای روح می‌شود.

صاحبان پیج‌های فروشگاهی با استفاده از خدمات دایرکت هوشمند اینستاگرام می‌توانند ویو استوری خود را تا چندین برابر افزایش دهند. علاوه بر مزایای بیان شده، دایرکت اتوماتیک دارای قابلیت‌های فراوان دیگری است که می‌تواند فروش پیج‌های اینستاگرامی را تا چندین برابر افزایش دهد. لذا افرادی که قصد دارند تا در کمترین زمان ممکن به فروش ایده‌آل دست پیدا کنند، بهتر است پیج خود را به سیستم دایرکت هوشمند متصل کنند.

نتیجه گیری افزایش فروش در اینستاگرام

شبکه اجتماعی اینستاگرام به عنوان یکی از شبکه‌های محبوب و پرمخاطب امروزی است که کاربران زیادی دارد. فروش در این شبکه اجتماعی نیاز به شناخت ترفندهای کلیدی فروش دارد. در این مقاله به راهکارهای افزایش فروش در اینستاگرام پرداخته شد.

افرادی که می‌خواهند فروش خود را به شکل ایده‌آل افزایش دهند می‌توانند از سیستم دایرکت اتوماتیک اینستاگرام بهره‌مند شوند. دایرکت هوشمند اینستاگرام با برند دایرکتم قابلیت‌های زیادی را به کسب و کارهای امروزی ارائه می‌دهد که ارزش خرید آن را به شکل قابل توجهی افزایش داده است. افراد در صورتی که می‌خواهند در مورد قابلیت‌های این سیستم هوشمند بیشتر بدانند و با نحوه اتصال پیج خود با این سیستم آشنا شوند، کافی است به وب سایت https://directam.ir مراجعه کرده و از بخش‌های مختلف وب سایت دیدن کنند.

منتخب کاربران