خط‌مشی Google در مورد محتوای هوش مصنوعی و EEAT

خط‌مشی Google در مورد محتوای هوش مصنوعی و EEAT


در مورد اینکه آیا محتوای هوش مصنوعی باید برچسب گذاری شود یا خیر، یکی از مقامات گوگل گفت که گوگل در حال ارزیابی محتوای بومی و خط مشی در حال تحول هوش مصنوعی در EEAT است.

گری الیس گوگل و دیگران به بسیاری از سوالات مرتبط با هوش مصنوعی در Google Search Central Live Tokyo 2023 پاسخ دادند و بینش های جدیدی را در مورد رویکردها و توصیه های گوگل برای محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی به اشتراک گذاشتند.

کنیچی سوزوکی، متخصص بازاریابی جستجوی ژاپنی (حساب توییتر)، در Search Central Tokyo 2023 ارائه شد و متعاقباً یک پست وبلاگی به زبان ژاپنی منتشر کرد که بهترین بینش های این رویداد را خلاصه می کرد.

برخی از موارد به اشتراک گذاشته شده از قبل به خوبی شناخته شده و مستند شده اند، و گوگل اهمیتی نمی دهد که محتوا تولید شده توسط هوش مصنوعی باشد یا خیر. هم برای محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی و هم برای محتوای ترجمه شده، چیزی که برای Google مهم است کیفیت محتوا خوب.

چگونه گوگل محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی را مدیریت می کند

برچسب گذاری محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی

چیزی که ممکن است کمتر شناخته شده باشد این است که آیا گوگل بین محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی تفاوت قائل می شود یا خیر. یکی از کارمندان گوگل، احتمالا گری الیس، پاسخ داد که گوگل محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی را علامت گذاری نمی کند.

آیا ناشران باید محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی را برچسب گذاری کنند؟

اتحادیه اروپا در حال حاضر از شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی می‌خواهد که به‌طور داوطلبانه محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی را برای مبارزه با اخبار جعلی برچسب‌گذاری کنند.

گوگل در حال حاضر به ناشران توصیه می کند (اما نیازی به آن ندارد) تصاویر تولید شده توسط هوش مصنوعی را با استفاده از فراداده تصویر IPTC برچسب گذاری کنند و اضافه می کند که شرکت های تصویر هوش مصنوعی در آینده نزدیک شروع به اضافه کردن ابرداده به صورت خودکار خواهند کرد.

اما در مورد محتوای متنی چطور؟

آیا ناشران ملزم به برچسب گذاری محتوای متنی خود به عنوان تولید شده توسط هوش مصنوعی هستند؟

با کمال تعجب، پاسخ منفی است، شما مجبور نیستید. کنیچی سوزوکی می نویسد، تا جایی که به گوگل مربوط می شود، نیازی به برچسب زدن صریح محتوای هوش مصنوعی نیست. این مقام گوگل گفت که آنها تصمیم گیری در مورد اینکه آیا تجربه کاربری با محتوای هوش مصنوعی بهتر است یا خیر را به ناشران واگذار می کنند.

ترجمه فارسی آنچه کنیچی به ژاپنی نوشته است:

از منظر گوگل، ما نیازی نداریم که محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی را به صراحت به عنوان محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی برچسب گذاری کنیم، زیرا ماهیت محتوا را ارزیابی می کنیم.

اگر معتقدید که کاربر باید بداند که محتوا توسط هوش مصنوعی تولید شده است، می توانید این را نشان دهید.

او همچنین نوشت که گوگل نسبت به انتشار محتوای هوش مصنوعی بدون اینکه ویرایشگر انسانی قبل از انتشار آن را بررسی کند، هشدار می دهد. آنها همچنین استفاده از همین رویکرد را در مورد محتوای ترجمه شده توصیه کردند که باید قبل از انتشار آن را نیز مرور کرد.

محتوای طبیعی بالاترین رتبه را دارد

یکی از جالب ترین نظرات گوگل یادآوری این بود که الگوریتم ها و سیگنال های آنها بر اساس محتوای انسانی است و بنابراین محتوای طبیعی یا ارگانیک را بالاترین رتبه بندی می کند.

ترجمه انگلیسی زبان ژاپنی اصلی این است:

الگوریتم ها و سیگنال های مبتنی بر ML (یادگیری ماشین) از محتوای نوشته شده توسط افراد برای مردم یاد می گیرند. بنابراین محتوای بومی را درک کنید و آن را در بالای صفحه نمایش دهید.»

گوگل چگونه محتوای هوش مصنوعی و EEAT را مدیریت می کند؟

EEAT مخفف تجربه، تخصص، قابلیت اطمینان و اعتماد است.

این چیزی است که برای اولین بار در دستورالعمل‌های ارزیابی کیفیت جستجوی گوگل ذکر شد، که توصیه می‌کند ارزیابی‌کننده‌ها به دنبال شواهدی بگردند که نشان دهد نویسنده از موقعیتی که تخصص موضوع را می‌نویسد. هوش مصنوعی در حال حاضر نمی تواند ادعای تخصص در هیچ موضوع یا محصولی داشته باشد.

بنابراین واضح است که برای هوش مصنوعی غیرممکن است که آستانه کیفیت برای انواع خاصی از محتوا که نیاز به تخصص دارند را برآورده کند.

این مقام گوگل پاسخ داد که آنها در حال گفتگوهای داخلی در این مورد هستند و هنوز به سیاستی نرسیده اند. آنها گفتند به محض اینکه در مورد آن تصمیم بگیرند، سیاستی را اعلام خواهند کرد.

سیاست های هوش مصنوعی در حال تغییر هستند

ما به دلیل وجود هوش مصنوعی و عدم اعتماد به آن در لحظه گذار زندگی می کنیم. شرکت های رسانه ای بزرگی که برای آزمایش محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی عجله داشتند، بی سر و صدا برای ارزیابی مجدد متوقف شده اند.

ChatGPT و هوش مصنوعی های مولد مشابه مانند Bard به طور خاص برای ایجاد محتوا آموزش ندیده اند.

بنابراین شاید تعجب آور نباشد که گوگل اکنون به ناشران توصیه می کند که به نظارت بر کیفیت محتوای خود ادامه دهند.

منبع