روش های ارسال محصولات از فروشگاه اینترنتی چیست و کدام یک بهتر است؟

روش های ارسال محصولات از فروشگاه اینترنتی چیست و کدام یک بهتر است؟


روش های مختلف ارسال محصولات از فروشگاه اینترنتی چیست؟ کدام روش بسته من را سریعتر به دست مشتری می رساند؟ بسته من چگونه ارزانتر به دست مشتری می رسد؟ اگر فروشگاه اینترنتی دارید یا محصولات خود را در شبکه های اجتماعی و وب سایت ها در اقصی نقاط کشور به فروش می رسانید، احتمالاً با نگرانی هایی در مورد نحوه ارسال محصولات فروشگاه خود مواجه خواهید شد. در گذشته روش های حمل و نقل کالا در داخل و خارج از شهر بسیار محدود و اندک بود. اما خوشبختانه این روزها با پیشرفت تکنولوژی، استفاده گسترده از اینترنت و تغییر سبک زندگی مردم، افراد و مشاغلی هستند که به شما کمک می کنند محصولات را از فروشگاه اینترنتی خود به مشتریان خود ارسال کنید.
اگر در گذشته فقط در شرکت ملی پست حساب کاربری داشتید، این روزها بسیاری از شرکت ها محصولات فروشگاه اینترنتی شما را در قالب های مختلف و با هزینه ها و مزایای متفاوت برای مشتریان ارسال می کنند. این شرکت ها خیال صاحبان فروشگاه های آنلاین را راحت می کنند. اگر شما هم می خواهید با روش های مختلف ارسال محصولات از فروشگاه آشنا شوید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

روش های مختلف انتشار محصولات در فروشگاه اینترنتی

با توجه به اینکه هر مدیری جنبه های مختلفی را برای ارسال محصولات از فروشگاه اینترنتی خود در نظر می گیرد، روش های مختلفی برای ارسال محصولات ایجاد شده است. برخی امنیت بسته، برخی سرعت ارسال و دریافت توسط مشتری، برخی دیگر هزینه ارسال، برخی دیگر کیفیت بسته بندی و برخی دیگر تعداد و اندازه بسته هایی که می توانند روزانه ارسال کنند را اندازه گیری می کنند.
تمامی شرکت ها و روش های مختلف پستی را می توان از نظر نوع کار انجام شده در 2 دسته پستی و پیک طبقه بندی کرد.

ارسال کالا از طریق پست

شرکت ملی پست همچنان انتخاب بسیاری از افراد است. این شرکت انواع روش های انتشار را ارائه می دهد و با توجه به افزایش رقابت کیفیت محصولات خود را افزایش داده است. انواع روش های ارسال محصولات فروشگاه اینترنتی ارائه شده توسط شرکت ملی پست به شرح زیر است:

  • نامه تایید شده: پرکاربردترین سرویس پست، قیمت مناسب، حداکثر وزن 40 کیلوگرم، تحویل به مشتری 5-7 روز کاری.
  • پست پیشتاز: هزینه ارسال بیشتر از پست سفارشی می باشد به دلیل ارسال بسته ها از طریق هوایی تحویل به مشتری 1-3 روز کاری حداکثر وزن بسته 25 کیلوگرم می باشد.
  • پست ویژه: تحویل به مشتری فردا ساعت 10 صبح، سریعترین روش ارسال، گرانترین روش ارسال.
  • نامه بین المللی: این سرویس برای ارسال کالا به مشتریان خارج از کشور استفاده می شود.
  • پست شما: از این پست برای ارسال محصولات فروشگاه اینترنتی برای مشتریانی که آدرس دائمی ندارند و دائما محل سکونت خود را تغییر می دهند استفاده می شود. در این روش مرسوله به نزدیکترین پست ارسال می شود و مشتری بسته خود را با کارت شناسایی دریافت می کند.

ارسال محصولات از فروشگاه اینترنتی با تیپاکس

امروزه تیپاکس بزرگترین رقیب شرکت ملی پست است و اکثر افراد از خدمات این شرکت برای ارسال پستی محصولات فروشگاه اینترنتی خود به مشتریان استفاده می کنند. دلیل محبوبیت تیپاکس ارائه خدمات با کیفیت به مشتریان است. خدمات مختلف تیپاکس به شرح زیر است:
ارسال بسته داخل شهر: در این روش محصول در همان روز یا حداکثر روز کاری بعد به دست مشتری می رسد. این سرویس برای ارسال محصولات فروشگاه اینترنتی در شهرستان می باشد.
ارسال بسته به خارج از شهر: این روش حمل و نقل بسته ها را در 2 نوع اکسپرس هوایی و اکسپرس زمینی به مشتریان تحویل می دهد. طی 24 ساعت به روش هوای بسته و 2 تا 4 روز کاری به روش زمینی بسته به دست مشتری می رسد.
حمل و نقل بین المللی: شرکت تیپاکس مانند شرکت ملی پست ایران خدمات ارسال مرسوله و نامه به خارج از کشور را به مشتریان ارائه می دهد. تیپاکس برای ارسال بسته به خارج از کشور با تی اکسپرس همکاری می کند.

بیشتر بخوانید:بازگشت نقدی چیست؟

الوپیک

Elo Peak یکی دیگر از روش های تحویل کالا در فروشگاه اینترنتی است که می توانید از آن برای تحویل بسته ها به مشتریان استفاده کنید. بسته های شما با توجه به نوع، تعداد، وزن و ابعاد بسته با پیک یا وانت برای مشتریان ارسال می شود. این شرکت امکان ارسال کالا به تمامی شهرها را در اختیار شما قرار می دهد.
آلوپیک هم اپلیکیشن دارد و هم وب سایت. بسته شما تا زمانی که به دست مشتری برسد روی نقشه GPS نمایش داده می شود. با الوپیک می توانید به طور همزمان چندین بسته را به مقصد مورد نظر روی نقشه ارسال کنید و همه آنها را زیر نظر بگیرید. پشتیبانی تلفنی 24 ساعته، امکان انعقاد قرارداد کاری برای تحویل عمده و کاهش تعرفه خدمات و همچنین 3 روش تحویل زیر به محبوبیت روزانه الوپیک کمک می کند:
سرویس پست الو: ارسال محصولات از یک فروشگاه اینترنتی در شهر با موتور سیکلت یا ون
• سرویس EloPick: ارسال محصولات از فروشگاه اینترنتی به شهر تهران حداکثر وزن 25 کیلوگرم و حداکثر طول بسته 45 سانتی متر تحویل چند ساعته.
• سرویس ون الو: حداکثر وزن 150 کیلوگرم امکان ارسال تمامی اقلام بزرگ که در پشت وانت پیکان جای می گیرند.

باکس کلیک کنید

اسنپ ​​یکی از شرکت هایی است که در چند سال گذشته رشد زیادی داشته و همواره بر تنوع خدمات ارائه شده به مشتریان افزوده است. تاکسی اینترنتی اسنپ سرویسی است که این روزها همه ما از آن استفاده می کنیم: اما پیک موتوری اسنپ پاکس برای ارسال محصولات از فروشگاه اینترنتی نیز جزو پرکاربردترین و پرطرفدارترین خدمات اسنپ است.

این سرویس برای ارسال کالا با پیک خودرو درون شهری بوده و در حال حاضر در شهرهای بزرگ مانند تهران، کرج، مشهد، اصفهان، قم، شیراز، تبریز، اهواز، کرمان و یزد به مشتریان خدمات ارائه می دهد. با این روش ارسال، می توانید بسته ها را در هر زمانی از شبانه روز پست کنید و بسته خود را روی نقشه ردیابی کنید. خدمات اسنپ باکس که می توان برای ارسال محصولات از فروشگاه آنلاین استفاده کرد به شرح زیر است:
• موتور بدون جعبه حداکثر وزن 25 کیلوگرم و ابعاد 454545 سانتی متر
• موتور با جعبه
• وانت سبک و وانت سنگین

چاپار

یکی دیگر از شرکت های پستی ارسال محصولات از فروشگاه های اینترنتی که سابقه طولانی دارد چاپار نام دارد. در چاپار بسته شما در اسرع وقت دریافت و برای مشتری ارسال می شود. ثبت سفارش به صورت تلفنی انجام می شود و تمامی محصولات ظرف 1 تا 3 روز کاری به دست مشتریان می رسد. بسته های ارسال شده با چاپار در صورت درخواست مشتری تحت پوشش بیمه آسیا قرار می گیرد.

چاپار امکان بسته بندی کالا را به روش های مختلف زیر برای انتشار محصولات در فروشگاه اینترنتی ارائه می دهد:

  • بسته بندی کارتن
  • روکش شده با نایلون ضخیم
  • بسته بندی اقلام شکننده و حساس به ضربه با حباب و کیسه هوا
  • بسته بندی چوبی برای محموله های سنگین

همچنین خدمات ارائه شده توسط چاپار به شرح زیر است:

  • چاپار اکسپرس: تحویل به مشتری از 2 تا 4 روز کاری، نرخ بالاتر از روش های دیگر می باشد
  • چاپار پلاس: امکان ثبت زمان و ساعت دقیق تحویل بسته به مامور پست و تحویل بسته توسط مامور پست به مشتری، تحویل فوری و تحویل همان روز در شهر تهران با پیک خودرو وجود دارد.
  • تجارت الکترونیک: انبار لجستیک چاپار جهت نگهداری بسته و محموله برای مشاغلی که مشکل فضا و انبار دارند. امکان دریافت آنی موجودی از بسته ها و بیمه پکیج، امکان پرداخت درب منزل
  • نقدی هنگام تحویل (نقد هنگام تحویل)

ورود به سیستم پرداخت زرین پال خدمات ارزنده ای را به مشتریان و صاحبان مشاغل اینترنتی ارائه می دهد. با درگاه پرداخت آنلاین زرین پال می توانید با خیال راحت پرداخت های خود را انجام دهید و اطلاعات کارت خود را در این سامانه ذخیره کنید.

ارسال با کامیون و اتوبوس

یکی دیگر از روش های متفاوت و قدیمی ارسال محصولات از فروشگاه اینترنتی به مشتریان، استفاده از اتوبوس است. از این روش بیشتر برای ارسال محصولات به شهرهای دیگر استفاده می شود و اگر می خواهید بسته شما در همان روز یا روز بعد به دست مشتری برسد می توانید از این سرویس استفاده کنید.
برای مواقعی که نمی توانید بسته را از طریق پست ارسال کنید (مثلا وزن، محتوا یا ابعاد بسته مورد قبول اداره پست نیست) یا مشتری بخواهد بسته را با باربری اتبوس ارسال کند، می توانید از این روش استفاده کنید. بسته به مشتری، زمان تحویل با زمان بین دو شهر یکسان خواهد بود

ارزان ترین راه برای ارسال محصولات از فروشگاه آنلاین چیست؟

بیشتر بخوانید:بازاریابی وابسته چیست؟

اکنون که با تمام روش های مختلف ارسال محصولات به فروشگاه اینترنتی آشنا شدید، می توانید نرخ خدمات فعلی را از وب سایت یا پشتیبانی تلفنی شرکت جویا شوید و بسته خود را بسته به نیاز خود یا مشتری به مقصد ارسال کنید. عوامل مخرب زیر بر هزینه حمل و نقل شما تأثیر می گذارد:
• وزن بسته بندی
• نحوه ارسال بسته (سفارشی، پیشتاز، اکسپرس، پیک و …)
• فاصله بین نقطه شروع و پایان
• حمل در داخل شهر یا رفتن به خارج از شهر
• نوع بسته و وسیله نقلیه
• گزینه پرداخت در محل را انتخاب کنید
• زمان ارسال محصولات

آخرین کلمه

در این مقاله سعی شده تا شما را با انواع روش های ارسال محصولات از فروشگاه اینترنتی آشنا کنیم. با توجه به نیاز کسب و کار و نیاز مشتری، می توانید بسته ها را به روش های مختلف به مقصد ارسال کنید. مشخصات فیزیکی مرسوله مانند ابعاد، وزن، شکل و محتوا، نوع پیک، فاصله از مبدا و نقاط مقصد و سرعت ارسال مرسوله به مشتریان، تعیین کننده مناسب ترین روش ارسال محصولات فروشگاه اینترنتی خواهد بود.