لینک سازی داخلی چیست؟ افزایش رتبه سایت با لینک های داخلی

لینک سازی داخلی چیست؟  افزایش رتبه سایت با لینک های داخلی


فایل صوتی در وبلاگ


لینک یکی از الزامات اصلی قبل از رتبه بندی در گوگل است.

ممکن است علاقه مند باشید:

به عبارت دیگر، اگر ارتباطی وجود ندارد اصلاً چیزی به نام رتبه بندی وجود نخواهد داشت. زیرا گوگل از طریق این لینک های وب سایت شما را شناسایی می کند. این لینک ها لینک های داخلی هستند که محتوای مختلف سایت شما را به هم متصل می کنند و به گوگل یک دید کلی از ساختار سایت شما می دهند، به همین دلیل لینک های داخلی اهمیت پیدا می کنند.

در ادامه این مقاله ویکی پدیا در مورد اینکه لینک سازی داخلی چیست و انواع و مزایای آن صحبت خواهیم کرد.

لینک سازی داخلی چیست؟

قبل از اینکه به بررسی معنای کوپلینگ داخلی بپردازیم، بهتر است ابتدا به یک تعریف ساده از کوپلینگ داخلی نگاهی بیندازیم.

پیوند داخلی هر پیوندی در سایت شما است که یک صفحه را به صفحه دیگر متصل می کند.

هم کاربران و هم گوگل از لینک های داخلی برای یافتن محتوای شما استفاده می کنند. کاربران این لینک ها برای موج سواری آنها از آن در سایت استفاده می کنند تا محتوای مورد نظر خود را پیدا کنند و اگر صفحه پیوند داده نشود، موتورهای جستجو نمی توانند آن را ببینند.

در پاسخ به این سوال که لینک سازی داخلی چیست باید گفت که اهمیت لینک سازی داخلی (Internal Link Building)، فرآیند هایپرلینک ها متن، عکس و… به صفحات مختلف سایت. به عنوان مثال، وقتی محصول Y را در صفحه فرود محصول X ذکر می کنید، عبارت “محصول Y” را به صفحه آن در سایت خود پیوند می دهید.

لینک های داخلی هم معماری سایت آرایشت کردند اگر به سایت خود به صورت هرمی نگاه کنید، صفحه اصلی سایت در بالای هرم و لینک های دیگر در زیر آن قرار دارد و به عبارتی سایت خود را بسازید. در حالت ایده آل، هر صفحه در سایت شما باید یک صفحه داشته باشد حداقل 3 کلیک یا کمتر در دسترس است.

پیوند داخلی یکی از این موارد است اصول اول این سئو است که به ربات های گوگل یا سایر موتورهای جستجو کمک می کند تا بفهمند کدام صفحات سایت مهم هستند، کدام صفحات در اولویت قرار دارند و کدام صفحات کمتر اهمیت دارند.

پیوندهای داخلی توسط دکمه ها، تصاویر قابل کلیک، متن جاسازی شده و غیره ساخته می شوند.

مزایای لینک سازی داخلی در سئو

اهمیت لینک سازی داخلی دو جهت قابل تایید است. تعدادی از مزایای کلیدی کوپلینگ داخلی به طور مستقیم بهبود می یابد تجربه ی کاربر برمی گرداند؛ اما پس از آن لینک سازی داخلی همانطور که در بالا ذکر شد در سئو موثر است. زیر به 3+4 برتری ما به پیوندهای داخلی اشاره می کنیم تا به شما بفهمانیم که انجام این کار در هر دو زمینه چقدر مهم است:

1) تجربه کاربری بهبود یافته است

اولین و شاید مهم ترین اهمیت لینک سازی داخلی این است که سایت شما را به مکان بهتری برای کاربران تبدیل می کند. این امر به ویژه برای کاربرانی که برای اولین بار بدون اطلاع قبلی وارد سایت شما می شوند بسیار مهم است. با لینک های داخلی در سایت پیمایش کنید و آنچه را که به دنبال آن هستند بیابید آسان و به سرعت و این اتفاق می افتد تجربه ی کاربر مثبت خواهد آورد.

2) کاربران را برای مدت طولانی تری در سایت نگه دارید

لینک های داخلی احتمال کاربر سایت است ترك كردن و به سایت دیگری یا به صفحه نتایج جستجو برو دنبال چیزی که میگردی پیدا کن کمتر آنها درست می کنند. این یعنی بازدیدهای بیشتر و جلسات طولانی تر خواهد بود. همچنین، مدت زمان طولانی تری که در صفحه سپری می شود، فرصت بیشتری برای تبدیل به شما می دهد. البته تا زمانی که فراخوان (CTA) به درستی پیاده سازی و بهینه شده باشد.

علاوه بر این، اگر کاربری از گوگل به سایت شما بیاید و زمان بیشتری را در آنجا سپری کند، این سیگنال به گوگل ارسال می شود که کاربر توانسته محتوای مورد نظر خود را در این صفحه پیدا کند، به این معنی که صفحه با ارزش خوب.

3) با هدایت کاربر به صفحات دیگر، بیشتر به آنها آموزش می دهد

با پیوند دادن محتوای مرتبط به یکدیگر، به کاربر کمک می کنید تا اطلاعات بیشتری در مورد محصولات، خدمات و سایر موضوعات مطرح شده در سایت کسب کند. پیوند داخلی عمیق محتوای سایت با کیفیت نیز رشته شما کاربر را در منطقه ای که در آن کار می کنید نشان می دهد.

4) خزیدن و کشف صفحات جدید برای گوگل آسان می شود

همانطور که در بالا ذکر شد، ایده آل ترین وضعیت این است که کاربران بتوانند با 3 کلیک یا کمتر به هر صفحه سایت از صفحه اصلی دسترسی داشته باشند. اگر لینک داخلی در سایت شما وجود نداشته باشد، ربات های گوگل این وظیفه را بر عهده دارند کشف و فهرست مطالب آنها صفحات را دارند اما نمی توانند آنها را ببینند.

اطمینان حاصل کنید که صفحاتی که می خواهید در گوگل رتبه بندی کنید به راحتی توسط روبات های موتورهای جستجو قابل دسترسی هستند تا در نهایت پیدا و ایندکس شوند. این شغل اولین قدم مهم برای اینکه سایت شما در SERP قابل مشاهده باشد.

5) سیگنال ارتباطی و موضوع

گوگل همچنین بر متن لنگر لینک های داخلی تکیه می کند و سعی می کند ارتباط موضوعی این مقاله را با عبارات جستجوی مختلف درک کند.

اگر متن لنگر با محتوایی که به آن پیوند داده شده مطابقت نداشته باشد، احتمال کمتری وجود دارد که گوگل به آن صفحه اعتماد کند و آن را در SERP برای کلمات کلیدی مرتبط نشان دهد.

6) توزیع رتبه صفحه

پیوند و توزیع داخلی رتبه صفحه همچنین به کل سایت کمک می کند. رتبه صفحه یک ایندکس خاص گوگل است که به محبوبیت یک صفحه با اندازه گیری تعداد لینک های اشاره شده به آن اشاره می کند. هر بار که صفحه ای به صفحه دیگری لینک می شود، بخشی از رتبه خود را نیز می دهد.

7) به گوگل کمک می کند تا قدرت شما را در یک منطقه مشخص درک کند

اگر روبات های گوگل این را ببینند تعداد زیادی لینک داخلی آنها به محتوای مرتبط در سایت شما، سایت در میان سایت ها اشاره می کنند معتبر آنها حول یک مشکل خاص تنظیم شده اند. به عنوان مثال، اگر یک محتوای کلیدی برای تبلیغات ویدیویی باشد، می‌تواند از صفحات دیگر از طریق anchortext، پست‌های مهمان، پیوندهای برگشتی و … رابطه ای برقرار کند که در نهایت اعتماد او را افزایش دهد.

انواع لینک های داخلی

انواع مختلفی از پیوندهای داخلی وجود دارد که احتمالاً قبلاً در سایت خود دارید. اما آنچه بین آنها مهم است درک تفاوت های آنهاست، زیرا هر کدام نقش خاصی در سفر کاربر دارند:

1) منوی ناوبری/پیوندها

مهم ترین لینک ها در سایت شما لینک های موجود در سایت شما هستند منوی ناوبری اصلی شما واقع شده اید این لینک ها عناصر ثابتی هستند که در هدر سایت شما قرار می گیرند و به کاربران کمک می کنند تا سلسله مراتب سایت را بهتر درک کنند. بیشتر اوقات، این پیوندها برای دسته بندی محصولات، انواع خدمات و سایر موضوعات کلیدی در سایت هستند.

2) صورتحساب

همانطور که در مورد قبلی، پیوندهای پاورقی نیز در طول مرور کاربر در سایت به طور مداوم قابل مشاهده هستند. این پیوندها باید به صفحات مهم دیگری در سایت شما منتهی شوند که کاربران احتمالاً آنها را جستجو می کنند. این پیوندها می توانند برای تماس با ما، سوالات متداول، صفحات درباره ما و غیره باشند.

3) نوار کناری

این لینک ها دوست دارند لینک های متنی، در خدمت ناوبری هستند. برخی از سایت ها با این لینک ها کاربران را به سمت محتوای مرتبط هدایت می کنند. این پیوندها ممکن است شامل اطلاعات مختلفی مانند محتوای سایت محبوبمطالب مرتبط و …

4) لینک در متن

این نوع لینک رایج ترین لینک در فرآیند لینک دهی داخلی و خارجی است که با پیوند دادن متنی که انکر تکست نامیده می شود انجام می شود و محتوای صفحه فرود انکر تکست باید باشد. سازگار و متصل بودن

مناسب ترین استراتژی پیوند داخلی

این برای سئوی سایت شما حیاتی است استراتژی به طور منظم لینک های داخلی را ارزیابی کنید و آنها را بهبود بخشید. این یکی از راه‌های بهبود رتبه سایت شماست و با افزودن لینک‌های داخلی مناسب، مطمئن خواهید شد که گوگل متوجه می‌شود:

  • ارتباط بین صفحات؛
  • پیوند بین صفحات؛
  • ارزش صفحات

هنگام اجرای استراتژی پیوند داخلی باید به چند نکته توجه داشته باشید. البته اینکه دقیقاً چگونه باید این کار را انجام دهید به هدف و سایت شما بستگی دارد، اما به طور کلی 5 مرحله زیر می تواند به شما در این امر کمک کند:

1) ساختار ایده آل سایت را تعیین کنید

به صاحبان سایت همیشه توصیه می شود که آن را به عنوان یک طرح هرمی ببینند.

در بالا صفحه اصلی (صفحه اصلی) و در زیر آن بخش ها و دسته بندی های دیگر قرار دارد و سپس موارد دیگری مانند صفحات و پست های وبلاگ وجود دارد.

2) تصمیم بگیرید که مهمترین محتوای شما چیست

در مرحله بعد، باید مشخص کنید که کدام یک از محتوای شما مهم ترین F. به طور خلاصه، مهمترین محتوای شما هسته کسب و کار شما را تشکیل می دهد. محتوایی که می‌خواهید کاربران هنگام جستجوی یک محصول یا موضوع، ببینند. از طرف دیگر، از آنجایی که می خواهید گوگل بداند که این محتوا مهم ترین محتوای شماست، باید به آن لینک های زیادی بدهید. از سایر پست های وبلاگ گرفته تا منوی پیمایش و پاورقی، مکان هایی وجود دارد که می توانید پیوند دهید.

3) پیوندهای متنی را اضافه کنید

وقتی محتوای مختلف برای الف یک موضوع خاص شما بنویسید، باید آنها را به هم وصل کنید. این به گوگل و کاربران نشان می دهد که این صفحات پیوند دارند. شما می توانید مستقیماً در متن مقاله یا در انتهای آن لینک دهید، همچنین می خواهید به گوگل نشان دهید که کدام یک از مطالب شما محتوای اصلی شماست، یعنی. کامل ترین مقاله شما در این زمینه شما باید تمام مطالب جانبی این موضوع را داشته باشید مقاله اصلی و جامع به این صفحات جانبی در مقاله اصلی پیوند دهید و حتماً پیوند متقابل ایجاد کنید.

دستگاه

کاملا هدفمند تبلیغ کنید!
کلیک

4) صفحات سلسله مراتبی را پیوند دهید

اگر صفحات سلسله مراتبی آنها را به هم وصل کنید و همین کار را برای لایه های زیر انجام دهید. در یک سایت خوب سازماندهی شده، این صفحات قطعا مرتبط هستند و منطقی است که آنها را به یکدیگر پیوند دهید.

5) بخشی مانند «محتوای مرتبط» را در نظر بگیرید.

این بخش را می توان نام برد “شاید شما هم این را دوست داشته باشید” همچنین در سایت ها وجود دارد. برای افزودن این بخش به سایت خود افزونه های زیادی در سیستم سایت وردپرس وجود دارد. با این کار می توانید محتوای خود را به افراد بیشتری نشان دهید.

6) از انکر تکست یکسان برای دو صفحه مختلف استفاده نکنید

به عنوان مثال، اگر کلمه “بازار یابی” شما دو متن و دو صفحه برای ایمیل مارکتینگ و بازاریابی پیامکی دارید، نباید در یکی از آنها کلمه بازاریابی را با بازاریابی پیامکی و در دیگری ایمیل مارکتینگ را مرتبط کنید. چون اولا مربوط به صفحه فرود نیست و دوم اینکه استفاده از انکر یکسان برای دو صفحه متفاوت درست نیست.

رایج ترین مشکلات اتصال داخلی

از جمله مشکلات رایج مرتبط با لینک های داخلی می توان به این موضوع اشاره کرد که به مرور زمان ممکن است لینک برخی از صفحات سایتعوض شدن یا این صفحه به طور کامل حذف شده است و در نتیجه در مکان هایی که به آن لینک داده می شود، کاربران با a صفحه 404 برای رهایی از این مشکل، باید به طور مرتب سایت خود را بررسی کنید تا به سرعت چنین خطاهایی را برطرف کنید.

5.5 | (2 امتیاز) نتیجه شما با موفقیت ثبت شد!

دیدگاهتان را بنویسید