مدیریت تجربه مشتری؛ مشتریان چه می خواهند؟

مدیریت تجربه مشتری؛  مشتریان چه می خواهند؟


61 درصد از مشتریان مایل به پرداخت بیشتر برای به دست آوردن تجربه بهتر از یک برند هستند. اگر نارضایتی مشتری را نادیده بگیرید، کسب و کار شما قطعا شکست خواهد خورد. در نتیجه، مفهوم مدیریت تجربه مشتری مهم می شود. قبل از هر اقدامی برای بهبود رضایت مشتری، چند سوال اساسی را در نظر بگیرید.

چه استراتژی هایی برای مدیریت تجربه مشتری یا CEM بهتر عمل می کنند؟ آیا بهبود روابط با مشتری ارزش سرمایه گذاری دارد؟ پاسخ به این سوالات کمی بیشتر از یک پاسخ ساده بله یا خیر است. در این مقاله به مفهوم مدیریت تجربه مشتری، مزایا و معایب آن می پردازیم.

مدیریت تجربه مشتری چیست؟ CEM; پل ارتباطی با مشتری

مدیریت تجربه مشتری به معنای مدیریت تمام تعاملات با مشتریان در طول سفر آنها در تجارت شما است. با ورود به دنیای تصاویر دیجیتال و افزایش استفاده از رسانه های جمعی مانند اینستاگرام، فیسبوک و … سامانه ارسال پیامک، اهمیت دریافت بازخورد خوب از مشتریان افزایش یافته است. مهم نیست بازار تخصصی شما چیست، بازخورد مثبت مشتریان پس از تعامل با کسب و کار شما می تواند بسیار سازنده یا مخرب پس از یک تجارت بد باشد.

مزایای مدیریت تجربه مشتری؛ کسب و کار خود را در سریع ترین زمان توسعه دهید

63% از مشتریان پس از یک تجربه ناموفق آماده تحریم یک برند خاص هستند. بنابراین تجربه خوبی برای مشتریان خود ایجاد کنید تا کسب و کار خود را حفظ کنند.

استفاده از ابزارهای اطلاعات عمومی به میزان قابل توجهی میزان افزایش رضایت مشتری را افزایش می دهد. همچنین استفاده از سیستم های پیام کوتاه برای کاهش هزینه های مدیریت تجربه مشتری با استفاده از خدمات رایگان مانند پنل اس ام اس رایگان این پیشنهاد خوبی است.

وقفه؛ اولین پیامد غیر پیش پا افتاده مدیریت تجربه مشتری در تجارت

یکی از تعاریف بازاریابی، جذب و حفظ مشتریان برای رشد درآمد، افزایش سهم بازار و رشد برند است. با این بیانیه، تعریف بازاریابی به زبان ساده به وضوح اهمیت کیفیت در ایجاد تجربه مشتری را مشخص می کند. یک تجارت بدون مشتریان وفادار بی ارزش است. همچنین، بخشی از سرمایه بازاریابی کسب و کار باید با مدیریت تجربه مشتری همسو شود تا سهم بیشتری از بازار به دست آورد و مشتریان عادی را به مشتریان وفادار تبدیل کند. ایجاد یک تجربه عالی برای مشتری در راس استراتژی بازاریابی است.

بر اساس آمار به دست آمده، 75 درصد از استراتژیست های بازاریابی بالاترین امتیاز را به اهمیت مدیریت تجربه مشتری می دهند. روش های مختلف تعامل با مشتری را ارزیابی کنید تا بهترین ابزار را انتخاب کنید و بیشترین تعامل را در مدیریت سفر تجربه مشتری داشته باشید.

بررسی تفاوت بین مدیریت تجربه مشتری (CEM) و مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)

مدیریت تجربه مشتری و مدیریت ارتباط با مشتری دو مفهوم کاملا مجزا هستند، اما در عین حال برای راضی نگه داشتن مشتریان مهم هستند. مدیریت تجربه مشتری به دیدگاه مشتری از برند و محصولات اشاره دارد. در حالی که مدیریت ارتباط با مشتری به دیدگاه برند نسبت به مشتری اشاره دارد. به طور مشابه، در مدیریت ارتباط با مشتری، صاحب کسب و کار کانال های فروش موجود را مطالعه می کند. اما در مدیریت فرآیند تجربه مشتری، باید نقاط تعامل را برای حفظ و بهبود آنها ارزیابی کنید.

ارزش گذاری نظرات مشتریان برای تعیین استراتژی های مرتبط با مدیریت تجربه مشتری و مفاهیم مدیریت ارتباط با مشتری بسیار مهم است. یافتن زمینه مشترک بین استراتژی های CRM و CEM مهمترین بخش از پازل رضایت مشتری است. اما برای ادامه رشد کسب و کار خود، درک تفاوت های کلیدی بین این دو مفهوم بسیار مهم است.

بهترین استراتژی مدیریت تجربه مشتری برای کسب و کار شما چیست؟

هیچ استراتژی کلی برای پاسخ به این سوال وجود ندارد. اما با در نظر گرفتن تصمیم زیر و ویژگی های خاص کسب و کار خود به بهترین استراتژی خواهید رسید.

یک چشم انداز روشن برای تجربه مشتری ایجاد کنید

اولین گام در تعیین استراتژی مناسب، تعریف یک چشم انداز واضح و مورد انتظار برای تجربه مشتری است. فرهنگ سازمانی خود را در نظر بگیرید و یک سفر مشتری مناسب و در نهایت تجربه مشتری مطلوب با توجه به محصول و خدمات ایجاد کنید.

توسعه مخاطب؛ یک راه مطمئن برای موفقیت در استراتژی کسب و کار

توانایی یک نام تجاری برای ایجاد یک تجربه مشتری مطلوب به درک یک کسب و کار از تمام شخصیت های ممکن یک محصول یا خدمات بستگی دارد. بنابراین برای هر شخصیت یک نام و شخصیت در نظر بگیرید.

ارتباط عاطفی با مشتریان خود ایجاد کنید

«مهم نیست چه می گویید، نحوه بیان آن است» این عبارت معروف باعث ایجاد ارتباط عاطفی مناسب با مشتریان می شود. تولدت مبارک به مشتریان، خوش آمدید به سایت و تشکر از خرید شما نمونه هایی بسیار ساده، موثر و مقرون به صرفه برای ایجاد ارتباط عاطفی با مشتریان است.

دریافت بازخورد از مشتریان؛ یک اقدام مهم برای افزایش رضایت

از مشتریان و کاربران از طریق ایمیل، پیامک با استفاده از چت زنده کمک بگیرید. از سیستم های پیامک برای تحقیق یا پیگیری خریدها استفاده کنید. سیستم های بیاماکی یکی از سریع ترین ابزارها برای ارتباط با مشتری است. به همین ترتیب، می توانید به راحتی خریدها را از طریق پنل های پیامکی پیگیری کنید تا رضایت مشتری را افزایش دهید.

خط پایین را اندازه گیری کنید؛ راهی برای تعیین میزان موفقیت یک استراتژی

در نهایت، چگونه متوجه شویم که استراتژی ها، برنامه های بازاریابی و استفاده از فناوری موفق بوده است؟ پاسخ بسیار ساده است. درآمد خود را تخمین بزنید. یکی از بهترین ابزارها برای به دست آوردن نتایج استراتژی های مدیریت تجربه مشتری، محاسبه درآمد کسب و کار شما است.

ایجاد یک تجربه مشتری عالی با پنل اس ام اس و خدمات فراز اس ام اس

انتظارات مشتری در طول سفر برند فراتر از تصور است. رضایت مشتری بخشی از مدیریت کسب و کار است که مستلزم توجه مداوم است، اما هر چه کیفیت تجربه مشتری بهتر باشد، کسب و کار شما سریعتر رشد خواهد کرد. استراتژی های مدیریت تجربه مشتری می تواند کمی پیچیده باشد، اما راه حل های آسان و مقرون به صرفه زیادی برای بهینه سازی مدیریت تجربه مشتری وجود دارد.

در دسترس ترین ابزار برای همه مشتریان تلفن همراه است. در نتیجه، پیامک های کوتاهی که پیام را به سرعت و به طور جهانی منتقل می کنند، یکی از پرکاربردترین روش های مدیریت تجربیات مشتری هستند. فراز اس ام اس یکی از ارائه دهندگان ابزارهای پیاده سازی استراتژی برای بهبود تجربه مشتری است. پیام های تبریک، تبریک تولد، نظرسنجی خرید و پیگیری خرید با استفاده از سامانه های پیامکی قابل انجام است. با کمترین قیمت، می توانید یکی از بهترین و تعاملی ترین ابزارهای استراتژی مدیریت تجربه کاربری را در اختیار داشته باشید.

انتخاب شده توسط کاربران