پروژه‌های ارز دیجیتال چگونه در بازار در حال سقوط طرفدار پیدا می‌کنند؟

پروژه‌های ارز دیجیتال چگونه در بازار در حال سقوط طرفدار پیدا می‌کنند؟


بازار ارزهای دیجیتال با روند نزولی و کاهش قیمت ها غریبه نیست. زیرا در چند سال گذشته، ارزش صنعت نسبتاً نوپا کریپتو کاهش چشمگیری داشته است. سرخ شدن ارقام بازار دور از انتظار سازندگان باتجربه Web 3.0 نیست و حتی گاهی از آن استقبال می کنند. در چنین شرایطی می‌توانند از فضای سبز اضافی اکوسیستم بکاهند و توجه را از کاربردهای صرفاً تبلیغاتی به سمت اصول بنیادی هدایت کنند.

با این حال، برای بسیاری از جوامع، بازارهای نزولی دوره‌های دشوار ناامیدی و رشد آهسته هستند. راه ساده این است که افراط در این ناامیدی. اما نباید از این نکته مهم غافل شد که یک جامعه نمادین تا چه حد می تواند از نظر حمایت و به اشتراک گذاری دانش و آگاهی و همچنین خوش بینی و مثبت اندیشی در زمان افول قدرتمند باشد.

در این یادداشت، با استفاده از مقاله‌ای از وب‌سایت Coinmarketcap، هشت استراتژی را بیان می‌کنیم که می‌تواند به پیشرفت جوامع پروژه کمک کند، به خصوص در شرایط رکود بازار. اگر پروژه ای در دست دارید و سعی می کنید مخاطبان و جامعه اصلی آن را در دوران رکود بازار حفظ کنید، پیشنهاد می کنیم تا پایان این مقاله با ما همراه باشید. حتی اگر پروژه شما مستقیماً با دنیای رمزنگاری مرتبط نباشد، نکات ذکر شده در این مقاله همچنان می تواند راهنمای جامع شما برای حفظ مخاطبان خود در طول رکود بازار باشد.

همچنین این مقاله می تواند راهنمای معامله گران و معامله گران باشد تا با نشانه های رشد پروژه ها در بازارهای نزولی آشنا شوند و بتوانند در هنگام سرمایه گذاری قبل از شروع بازار صعودی تصمیم درستی بگیرند.

8 استراتژی برای تقویت جامعه خود در بازار نزولی

اجرای هر یک از راه حل های زیر می تواند به شما کمک کند تا پروژه و جامعه محصول خود را در زمستان رکود بازار زنده نگه دارید.

بیشتر بخوانید: انواع بازار ارز دیجیتال چیست؟ بازار گاوی، بازار خرسی و بازار رنج چیست؟

1. یک تقویم محتوا تنظیم و ارائه دهید

جوامع به انسجام پاسخ مثبت می دهند. پس از انرژی یک بازار گاوی، سقوط می تواند برای اعضای جامعه بسیار دلسرد کننده باشد. یک تقویم محتوای یکپارچه و منسجم به پروژه ها کمک می کند رویدادها و جلسات منظم را سازماندهی کنند و جامعه را درگیر و فعال نگه می دارد. این تقویم باید به دقت برنامه ریزی شود تا شامل بخش های مختلفی مانند آموزش، سرگرمی، اطلاعیه ها، اطلاعیه ها و فعالیت های جامعه سازی برای جذب شخصیت های مختلف باشد.

علاوه بر این، بسته به پروژه اصلی، می‌توانید رویدادهای مختلفی از جمله جلسات توسعه‌دهنده با اعضای انجمن، کنفرانس‌های امنیتی پروژه، جلسات بازخورد اعضای جامعه، جلسات پرسش و پاسخ، جلسات با کارشناسان خارجی و بررسی موضوعات محبوب Web 3.0 را در نظر بگیرید.

2. از اعضای جامعه بخواهید در فعالیت ها شرکت کنند

مردم به دلایل مختلف به جوامع می پیوندند. اما معمولاً عواملی مانند ارتباط و همسویی آنها را در جامعه نگه می دارد. به همین دلیل، ایجاد فرصت هایی برای مشارکت بیشتر اعضا می تواند برای حفظ انسجام جامعه بسیار حیاتی باشد. چه این فرصت‌ها مربوط به یادگیری و آموزش باشد، چه بازی‌های چندنفره، و یا تالارهای گفتگوی آزاد، آزمایش روش‌های مختلف برای افزایش مشارکت اعضا می‌تواند به تقویت ارتباط و یکپارچگی اعضای جامعه کمک کند.

بیشتر بخوانید: چگونه در بازار نزولی برندگان را پیدا کنیم؟

می‌توانید مسابقات و بازی‌ها یا چالش‌هایی را که می‌توان از طریق برنامه Discord مدیریت کرد، در نظر بگیرید. همچنین ارائه جوایز و امتیاز و ژتون های ویژه شرکت می تواند افراد بیشتری را به رویداد جذب کند.

3. رهبران جامعه را انتخاب کنید

استراتژی دیگری که می توانید برای رشد جوامع استفاده کنید، شناسایی، آموزش و توسعه رهبرانی است که از قلب جامعه آمده اند. این افراد احتمالاً بینش منحصر به فردی نسبت به جامعه دارند و با مسائل آن آشنایی بیشتری دارند. همچنین این احتمال وجود دارد که آنها از شهرت خاصی در بین سایر اعضا برخوردار باشند و با جامعه مرتبط باشند.

با گنجاندن اعضا در مدیریت پروژه، می توانید بینش ارزشمندی در مورد نیازها و خواسته های جامعه به دست آورید. به ویژه بازارهای نزولی زمان مناسبی برای ارتقای این رهبران است. زیرا افرادی که حتی در شرایط سخت به جامعه وفادار می مانند، می توانند بسیار مطمئن باشند.

بیشتر بخوانید: تفاوت بین اصلاح بازار و بازار نزولی; آنچه باید بدانید

4. به شهرت و سابقه اعضا توجه ویژه داشته باشید

بازار دراپ فرصتی طلایی برای شناخت وفادارترین اعضای جامعه و افزایش ارزش و اعتماد آن اعضا است. راه های زیادی برای نشان دادن اهمیت وفاداری اعضا وجود دارد. ارائه امتیاز، جوایز، نشانه‌های منحصربه‌فرد، نقش‌های ویژه Discord، و اعتبار تأیید شده برخی از راه‌های تأکید بر اهمیت اعضای وفادار جامعه هستند.

این روش‌های ارزیابی یک محیط مثبت ایجاد می‌کنند که به اعضای جامعه نشان می‌دهد که مشارکت‌هایشان ارزش ارزش‌گذاری دارد و مهم‌تر از آن، ارزش به اشتراک گذاشتن دارند. این نوع ارتباط بین تیم پروژه و اعضای جامعه یکی از اصول مهم Web 3.0 است و به اعضای جامعه اجازه می دهد تا از اعتباری که در پروژه شما دریافت می کنند در سایر حوزه های Web 3.0 استفاده کنند. این می تواند نام، موقعیت و اهداف پروژه شما را راحت تر و سریع تر منتشر کند.

بیشتر بخوانید: مراقب بازارهای خرسی باشید. 8 استراتژی برای زنده ماندن در رکود بازار

5. یک محیط مثبت ایجاد کنید

احساس ناامیدی در بازار نزولی طبیعی است. اما جوامع می توانند منابع اصلی خوش بینی و مثبت اندیشی باشند. فعالیت های ساده و سبک برای بهبود ارتباطات و مشارکت مردم می تواند کمک زیادی به تقویت روحیه کل جامعه کند. رویدادهای سرگرم کننده مانند ملاقات ها، ملاقات ها، شب های بازی و مسابقات میم راه هایی برای اعضا برای ارتباط با یکدیگر و افزایش احساس تعلق و رضایت در فضای پروژه هستند.

همچنین، برگزاری رویدادهای خیریه و فعالیت های داوطلبانه یا کمپین های جمع آوری کمک های مالی را در تقویم محتوایی خود در نظر بگیرید تا به توسعه اکوسیستم و ارزش های جامعه اندیش پروژه خود کمک کنید. این فعالیت ها می تواند تاثیر مثبتی در جامعه داشته باشد و در راستای گسترش امید و خوش بینی آحاد جامعه پیش برود.

6. اتخاذ تدابیری برای افزایش آگاهی و دانش اعضای جامعه

بازارهای پایین می توانند فرصت های خوبی برای افزایش دانش و مهارت های اعضای جامعه باشند. اهداف بازار خرس باید بر مشارکت و آگاهی جامعه متمرکز باشد. در واقع هسته پروژه باید به عنوان راهنمای آموزش، پشتیبانی و شبکه سازی باشد. همچنین، برنامه ریزی وبینارها و سمینارها و دوره های آموزشی در زمینه فناوری بلاک چین و استراتژی های سرمایه گذاری یا سایر موضوعات مرتبط را در نظر بگیرید.

بیشتر بخوانید: تفاوت بین معاملات ارزهای دیجیتال صعودی و نزولی چیست؟

با ارائه منابع و فرصت های یادگیری، در واقع به اعضای جامعه راه های آگاهانه تری برای مشارکت در اکوسیستم می دهید. به طور کلی، هرچه اعضای جامعه بیشتر در مورد پروژه بفهمند و بدانند، دلایل مهم تری برای وفاداری به پروژه خواهند داشت و بهتر می توانند برای بازار صعودی بعدی آماده شوند.

7. همکاری با سایر پروژه ها

در بازارهای نزولی، تقویت همکاری و مشارکت بین پروژه های مختلف ضروری به نظر می رسد. در طول همکاری، پروژه ها می توانند منابع، تجربیات و دیدگاه های خود را به اشتراک بگذارند و بینش جدیدی نسبت به فضای صنعتی به دست آورند. دامنه پروژه خود را به حداکثر برسانید و در رویدادهای مختلف شرکت کنید.

در بیشتر موارد، همکاری و همکاری بین پروژه ها به نفع همه طرف های درگیر است و منافع آن به کل جامعه گسترش می یابد. میزبانی مشترک رویدادها و وبینارها یا ایجاد مشترک محتوایی که قدرت اکوسیستم را به عنوان یک کل به نمایش می گذارد، می تواند باعث ایجاد علاقه و کنجکاوی در مورد پروژه شما شود.

8. راهنمایی و حمایت اعضا را نادیده نگیرید

بسیاری از اعضای جامعه ممکن است در طول یک بازار نزولی احساس سرخوردگی یا بی اعتمادی کنند. ارائه پشتیبانی و راهنمایی می تواند تفاوت بزرگی در چنین محیطی ایجاد کند. برای این منظور کانال های ارتباطی یا فضاهای ویژه ای برای ارتباط با اعضای جامعه ایجاد کنید.

علاوه بر این، خدمات مشاوره سرمایه گذاری را برای افراد در نظر بگیرید و به آنها اجازه دهید تا نگرانی های خود را بیان کنند و از کارشناسان حرفه ای یا نمایندگان پروژه راهنمایی بگیرند. علاوه بر این، برنامه‌های نوآورانه را راه‌اندازی کنید و از ارتباطات و آموزش اعضای ارشد به تازه واردان یا راهنمایی حمایت کنید.

جمعطبقه بندی

در این مقاله، ما 8 استراتژی برتر برای حفظ روحیه و شادابی جوامع در طول رکود بازار را بررسی کرده‌ایم. راهبردهایی مانند ایجاد تقویم محتوا، تشویق اعضا به مشارکت در فعالیت ها، برجسته کردن اعضای وفادار جامعه، افزایش آگاهی و مثبت اندیشی، همکاری با سایر پروژه ها و پشتیبانی در حوزه های مختلف از جمله این راهکارها برای حفظ انسجام جوامع پروژه های مختلف است. .

به طور کلی، اهدافی که به عنوان یک تیم پروژه در بازارهای نزولی دنبال می‌کنید دقیقاً با اهداف و ایده‌آل‌ها در بازارهای صعودی یکسان نیست. در بازارهایی که احساسات منفی و ناامیدی اعضا بیشتر است، هدف اصلی افزایش مشارکت و تعهد اعضای جامعه به پروژه و افزایش آگاهی آنهاست. در این شرایط ابزار اصلی شما پشتیبانی و ارتباط است. اعضای وفاداری که در یک بازار نزولی حفظ می‌کنید ستاره‌های درخشان شما در بازار گاوی خواهند شد.