چند نکته مهم هنگام طراحی وب سایت

امروزه افراد کمی هستند که از مزایای طراحی وب سایت آگاه نباشند. اما مرز بین داشتن یک وب سایت و داشتن یک سایت موفق می تواند هزاران مایل باشد.

در این مقاله سعی شده است تا ویژگی های یک سایت خوب را به طور کامل در نظر بگیریم. برای اینکه بدانیم چه مراحلی را باید طی کنیم تا به یک سایت موفق و تمام شده برسیم.

محتوای طراحی یک سایت موفق

اگر در حال خواندن این مقاله هستید، حتما بارها عبارت معروف «محتوا پادشاه است» را شنیده اید. همه وب سایت های موفق وب سایت هایی هستند که به طور منظم محتوا تولید می کنند.

امروزه مفهومی به نام بازاریابی محتوا در گوشه و کنار وب شنیده می شود. این روزها یکی از بهترین و موثرترین راه های بازاریابی، بازیابی محتواست.

متاسفانه در کشور ما مفهوم تولید محتوا مترادف با ترجمه مقاله انگلیسی است. محتوا شامل 4 گروه تولید محتوای متنی، صوتی، گرافیکی و تصویری است. در حال حاضر بیشترین سهم در فضای وب، تولید محتوای متنی است. اما امروزه محتوایی که چه از دیدگاه گوگل و چه از دید مخاطبان باعث تغییر قابل توجهی در رتبه و ارزش یک وب سایت می شود، تولید محتوای ویدئویی است.

یکی از شاخص های یک وب سایت خوب تولید محتوای مستمر و کامل است. ایجاد محتوا باعث جذب مخاطبین و تبدیل مخاطبین به مشتریان و تبدیل مشتریان به مشتریان وفادار می شود طراحی یک وب سایت موفق طراحی یک وب سایت عالی چگونه یک وب سایت موفق داشته باشیم

ظاهر یک وب سایت خوب

در طراحی وب سایت علومی به نام ui و ux وجود دارد که به ترتیب مخفف رابط کاربری و تجربه کاربری هستند. اگر بخواهیم رابط کاربری را خیلی ساده تعریف کنیم، می گوییم: آنچه کاربر از یک وب سایت می بیند، رابط کاربری یا UI نامیده می شود.

همچنین به تجربه و احساسی که هنگام استفاده از وب سایت دارند، تجربه کاربری یا UX می گویند.

یک وب سایت خوب یک وب سایت زیبا است. اما زیبایی به معنای آثار هنری در حد داوینچی نیست. زیبایی در یک وب سایت به معنای ظاهری ساده با ترکیب رنگی هماهنگ است که ماندن و پیمایش در وب سایت را دلپذیر می کند.

اگر بخواهیم این مشکل را به صورت گرافیکی توضیح دهیم; می توان گفت: یک وب سایت باید شبیه یک پاساژ باشد، این پاساژ باید طراحی کلی بسیار زیبایی داشته باشد.

و ما به هر طبقه و فروشگاه آن به عنوان بخشی از وب سایت نگاه می کنیم. این بخش ها باید به قدری جذاب و جالب باشند که مصرف کنندگان علاقه مند به ایستادن در مقابل ویترین، رفتن به داخل و بازدید از اقلام موجود در فروشگاه باشند.

از فروشگاهی به فروشگاه دیگر بروید و از چرخیدن و اقامت در این بازی لذت ببرید.

اگر مردم از چرخیدن و حضور در این بازی لذت می بردند. همچنین با خرید نیازهای آنها برطرف می شود. حتما می خواهند دوباره به این قسمت مراجعه کنند. بنابراین آدرس او را به خاطر می آورند و او را به دوستان خود معرفی می کنند.

دلایل داشتن یک وب سایت

در گرافیک سایت نباید تبلیغات ناخوشایند مانند فلش یا رنگ های قوی و یا طرح های عجیب و غریب با انیمیشن های بسیار تیز اضافه کنید. گرافیک سایت برای انتقال احساس آرامش و صمیمیت به مخاطب خوب خواهد بود.

مواردی که باید دنبال شود:

پس زمینه وب سایت باید رنگ روشن باشد و از رنگ های تیره به هیچ عنوان استفاده نشود.

از فونت های بسیار محدود و استاندارد استفاده کنید.

کار با سایت حتی برای یک کودک یا بزرگسال آسان است.

از تبلیغاتی مانند فلش استفاده نکنید.

از انیمیشن های سریع و عجیب خودداری کنید.

ساختار وب سایت باید دسته بندی شود.

اگر از علم رابط کاربری و ux در طراحی وب سایت استفاده نشود، به عبارت دیگر، اگر افرادی که هیچ دانشی از گرافیک وب سایت ندارند، شروع به طراحی وب سایت خود کنند، موارد زیر رخ می دهد:

گوگل دوست شما نخواهد بود!

کاربران به سرعت سایت شما را ترک می کنند!

کاربران از صفحات دیگر شما بازدید نخواهند کرد سایت خوب، عناصر یک سایت موفق

سئو و بهینه سازی سایت خوب

بهینه سازی وب سایت به معنای بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو است. با توجه به سهم گوگل از موتورهای جستجو، معمولا تنها معنا و مفهوم سئو در موتور جستجوی گوگل است.

و اگر بخواهیم سئو را از دید گوگل تعریف کنیم، می گوییم سئو به این معناست که سایت شما از نظر گوگل خوب است و یک وبسایت خوب از نظر گوگل به این معناست که سایت شما دارای مواردی است که گوگل دوست دارد! فقط

چیزهایی که گوگل در مورد سایت شما دوست دارد

به طور مداوم وب سایت را به روز می کند
تولید محتوای منحصر به فرد
بازخورد
سیگنال از شبکه اجتماعی
سایت واکنش گرا
و…
می توان گفت، مواردی که گوگل برای وب سایت شما خوب در نظر می گیرد، دقیقاً ویژگی های یک وب سایت حرفه ای است. به عبارت دیگر ویژگی های یک سایت خوب برابر با فاکتورهایی است که گوگل در نظر می گیرد.

سرعت وب سایت خوب

یکی از مهمترین فاکتورهای گوگل سرعت وب سایت است. دلیل گوگل

اشاره کردیم که یک سایت خوب دارای عناصر مشترک است. اما وب سایت ها با توجه به نوع کار متفاوت هستند و همچنین مخاطبان وب سایت ها با یکدیگر متفاوت هستند.

از این رو، این یک وب سایت عالی است که دارای امکانات مناسب برای جامعه هدف است. به عبارت دیگر، هر چیزی که یک مخاطب در مورد یک موضوع در یک صنعت خاص نیاز دارد باید در آن وب سایت وجود داشته باشد.

یعنی اگر موضوع سایت شما آهنگسازی گیتار است، هر آنچه که مربوط به گیتار و لوازم جانبی گیتار است باید تا حد امکان در وبسایت پوشش داده شود و مخاطب برای یافتن مطلب یا مطلبی مجبور به ترک سایت نشود.

دامنه مناسب را انتخاب کنید

یکی از مهمترین موارد در طراحی سایت انتخاب نام دامنه است. نام دامنه و پسوند دامنه مواردی هستند که باید به دقت مورد توجه قرار گیرند زیرا نام دامنه نام تجاری برند شما است و اگر این نام ها مناسب نباشند، برندسازی برای شما بسیار دشوار خواهد بود.

نام دامنه باید کوتاه و بصری باشد تا به راحتی قابل یادآوری باشد. بهتر است نام دامنه به نوعی با صنعت شما مرتبط باشد. اما اگر اینطور نباشد، مهم نیست زیرا می تواند در ذهن مردم بماند و حس شگفتی ایجاد کند.

مثلا برند اپل که به معنی سیب است هیچ ربطی به دنیای کامپیوتر ندارد اما امروزه می توان گفت بهترین شرکت در این زمینه است.

از نظر پسوند دامنه می توان گفت که شاید بهترین پسوند دامنه .com باشد. دامنه ir بیشتر برای سئو در ایران مناسب است. اما به دلیل تحریم در کشور ما نمی توانید از بسیاری از ابزارهای خارجی استفاده کنید.

بنابراین از پسوندهای بین المللی در پروژه های بسیار مهم خود استفاده کنید انتخاب نام دامنه برای یک وب سایت موفق

سازگاری پاسخگو با دستگاه های تلفن همراه یا تبلت ها

یکی از مواردی که امروزه گوگل به آن توجه ویژه ای دارد بحث وب سایت های واکنش گرا است. ریسپانسیو بودن به این معنی است که وقتی با تلفن همراه خود به یک وب سایت دسترسی پیدا می کنید، شکل و حالت آن وب سایت با توجه به اندازه صفحه نمایش گوشی شما تغییر می کند.

تا بتوانید از امکانات این وبسایت به راحت ترین و بهترین شکل ممکن استفاده کنید.

زیرا گوگل هر روز سعی می کند بهترین وب سایت ها را به مخاطبان خود ارائه دهد. آنها به راحتی و لذت مخاطبان خود اهمیت زیادی می دهند. بنابراین امروزه در طراحی سایت، این سوال که آیا یک وب سایت واکنش گرا است یا واکنش گرا، یک سوال کاملا استاندارد در ساخت وب سایت است.

ساختار سیستماتیک یک وب سایت

یکی از ویژگی های یک وب سایت حرفه ای این است که با ورود به آن در کمتر از 5 ثانیه متوجه زمینه دقیق کاری این وب سایت خواهید شد. یک وب سایت خوب وب سایتی است که کاربر بتواند به راحتی بفهمد که وب سایت چه خدمات و نیازهایی را ارائه می دهد.