چگونه فروش خود را بالا ببریم؟ (۱۲ روش افزایش فروش)

چگونه فروش خود را بالا ببریم؟ (۱۲ روش افزایش فروش)


برای افزایش فروش ۳ راه وجود دارد؛ چه آنلاین و چه آفلاین! با این حال، چیزی که ما در واقعیت می‌بینیم، تمرکزکردن کسب‌وکارها فقط روی یکی از روش‌هاست: جذب مشتری جدید.
با نادیده‌گرفتن ۲ روش دیگر، فقط فرصت‌های کسب درآمد بیشتر و به‌تبع آن، رشد کسب‌وکار از دست می‌رود و نه چیز دیگر!
در این مقاله، قرار است با هم هر ۳ روش و تکنیک‌های مرتبط با‌ آن‌ها را مرور کنیم:

  • جذب مشتری
  • افزایش سبد خرید مشتری
  • فروش با برگرداندن مشتری (افزایش تعداد خریدهای مکرر)شروع کنیم؟

افزایش فروش از مسیر جذب مشتری جدید

در اولین گام بیایید ببینیم اصلاً چطور می‌توانیم مشتری جدید جذب کنیم تا بیشتر بفروشیم! چه ارتباطی با تکنیک‌های افزایش فروش دارد؟ خب، گفتیم روش اول برای بالابردن فروش مجموعه‌تان، جذب مشتریان جدید است؛ همان نگاه و رویکرد قدیمی، ولی حیاتی اغلب کسب‌وکارها!خب، برویم سراغ چند روش پربازده و زودبازده برای جذب مشتری جدید!

۱. تبلیغات در سایت‌ها و اپلیکیشن‌های ایرانی

هزاران هزار اپلیکیشن و سایت ایرانی داریم که دارایی خود را به بستری برای کسب درآمد تبدیل کرده‌اند. چطور؟ آن‌ها کسب‌وکار شما را به کاربران خود نمایش می‌دهند و به‌ازای آن، از شما پول می‌گیرند.

در گام اول نیاز است شما به بازار هدف اطلاع دهید کسب‌وکارتان (محصول یا خدمت آن) وجود دارد. مزایای آن را در ادامه بگویید تا به شما علاقه‌مند شوند و سپس این مسیر را تا جذب کامل مشتری ادامه دهید.

راه‌های مختلفی برای تبلیغات در این سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها وجود دارد؛ ما در این مقاله، یک ترکیب در اختیارتان می‌گذاریم:

  • تبلیغات همسان هدفمند در سایت‌ها
  • تبلیغات همسان در اپلیکیشن‌ها
  • تبلیغات ویدیویی همسان در سایت‌ها
  • تبلیغات ریتارگتینگ

خب، داستان از چه قرار است؟ شما ابتدا یک لندینگ پیج برای تبلیغات کلیکی آماده می‌کنید که شامل موارد زیر است:

  • معرفی محصول و کمکی که به مردم می‌کند (تغییری که در زندگی آن‌ها ایجاد می‌کند)
  • نظرات مشتریان قبلی (بهتر است به‌صورت ویدئویی باشد)
  • تصاویر مرتبط با محصول
  • یک فرم برای جذب مشتری راغب (کسی که به محصول شما علاقه‌مند شده است، ولی هنوز برای خرید تصمیم نگرفته است!)
  • تعرفه و قیمت محصول 
  • مزایا و ویژگی‌های متفاوت محصول

در ادامه، به سراغ تبلیغات بالا می‌روید. وقتی کاربر روی تبلیغ شما کلیک کند، به این صفحه می‌رسد و با شما آشنا می‌شود. ۲ حالت دارد:

  • تصمیم می‌گیرد محصول را بخرد
  • برای دریافت اطلاعات بیشتر علاقه‌مند می‌شود

در هر ۲ حالت، شما مشتری جدید جذب می‌کنید. حتی اگر روی تبلیغ کلیک نکند، با وجود نمایش مستمر تبلیغات در سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها، نام شما در ذهن او حک می‌شود؛ یعنی می‌داند شما هم در این بازار حضور دارید.

نکته: فرم شما باید پیشنهادی پشت آن باشد تا مشتری بالقوه آن را پر کند. پیشنهادهایی مثل «مشاوره رایگان»، «کاتالوگ قیمت»، «دریافت تخفیف» یا «رزرو آنلاین نوبت (سالن زیبایی یا مطب)» برای جذب لید مناسب‌اند.

حالا چرا هدفمند؟ تفاوت این تبلیغات با سایر روش‌ها در این است که شما تبلیغ را فقط به افرادی نمایش می‌دهید که احتمالاً مشتری شما هستند. 

برای مثال، تبلیغ «ویزا و مهاجرت» را در صفحه‌ای نمایش می‌دهید که کلمات کلیدی مثل «ویزا»، «مهاجرت»، «مهاجرت تحصیلی» و… در آن به کار رفته باشند. کسی این صفحه را باز می‌کند که به خدمات موسسهٔ شما نیاز دارد.

و اما مزیت اصلی تبلیغات در سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها چیست؟ فقط وقتی پول می‌دهید که نتیجه بگیرید!برای مثال، تا وقتی کسی روی تبلیغ همسان هدفمند کلیک نکند، پول پرداخت نمی‌کنید. این شکلی آشنایی با شما رایگان تمام می‌شود.
در تبلیغات درون‌اپلیکیشنی داستان کمی متفاوت است؛ چراکه حتی کلیک هم هزینه ندارد. وقتی کاربر روی تبلیغ کلیک کرد، به لندینگ پیج شما سر زد و مثلاً در سایت ثبت‌نام کرد، فرمی را پر کرد یا محصولی را خرید، شما پول می‌دهید.
یک نمونه از این تبلیغات ببینید و بیایید برویم سراغ دیگر تکنیک‌های افزایش فروش!

دربارهٔ تبلیغات ریتارگتینگ هم باید بگوییم این تبلیغات را همیشه نیاز دارید! با کمک این تبلیغات، هر کسی را که به هر طریقی – تبلیغات پیامکی، سئو، تبلیغات اینفلوئنسری، معرفی در نمایشگاه‌های تخصصی و… به سایت می‌کشانید، دوباره و دوباره هدف می‌گیرید.این افراد به صفحهٔ شما آمده‌اند، ولی کاری نکرده‌اند؛ یعنی محصول نخریده‌اند، فرم را پر نکرده‌اند یا در سایت ثبت‌نام نکردند.

۲. تبلیغات در گوگل، سریع‌ترین راه برای افزایش فروش

گوگل معدن مشتری است که به ۳ صورت می‌توان از آن بهره برد:

  • سئو و بازاریابی محتوایی
  • تبلیغات در گوگل
  • ثبت لوکیشن در گوگل مپ

بله، سئو و بازاریابی محتوایی به راهی مطمئن و همیشگی برای جذب مشتری تبدیل شده است؛ ولی تکلیف کسب‌وکاری که کار خود را به‌تازگی شروع کرده است یا تا حالا سایتی برای خود درست نکرده است، چه می‌شود؟

حقیقت این است اغلب کسب‌وکارها برای اینکه سرپا بمانند، باید راهی سریع برای افزایش فروش پیدا کنند. برای اینکه بتوان از گوگل برای جذب سریع مشتری استفاده کرد، باید به سراغ تبلیغات در آن رفت.

این تبلیغات لیدها و مشتری‌‌های خیلی باکیفیتی برای شما به ارمغان می‌آورد. چرا؟ بیایید سازوکار آن را اول با هم مرور کنیم:

  • مشتری بالقوه عبارتی مرتبط با نیاز خود جست‌وجو می‌کند
  • این عبارت به محصول شما می‌خورد
  • تبلیغ شما در نتایج جست‌وجو با ظاهری مشابه نمایش داده می‌شود
  • کاربر روی آن کلیک می‌کند و با شما بیشتر آشنا می‌شود

برای مثال، کاربر «خرید آنلاین گل» را جست‌وجو می‌کند و با تبلیغی که در تصویر زیر می‌بینید، روبه‌رو می‌شود. 

خوبی این روش هم چیزی به‌غیر از این نیست: هر کسب‌وکاری – کوچک و بزرگ یا آفلاین و آنلاین – می‌تواند از آن بهره ببرد. هزینه هم فقط به‌ازای کلیک کاربر روی تبلیغ است و نمایش آن خرجی روی دست شما نمی‌گذارد.در لندینگ پیج تبلیغات در گوگل هم مواردی را که در بخش قبل گفتیم قرار دهید تا نتیجهٔ بهتری بگیرید.
یک نمونه هم برای تبلیغ لیزر ببینیم؟

در صورتی که کاربر روی تبلیغ اول کلیک کند، به صفحهٔ زیر می‌رود که با پرکردن فرم، به یک مشتری تبدیل می‌شود.

ثبت لوکیشن مجموعه در گوگل مپ برای جذب مشتری‌های محلی هم بسیار کارساز است. منظورمان همان افرادی است که به‌دنبال فروشگاه یا مجموعه‌ای خدماتی در اطراف خودند.
این افراد معمولاً عبارت‌هایی مکان‌محور مثل «رستوران تجریش» یا «خیاطی نیاوران» را جست‌وجو می‌کنند. حتی اگر به محل جست‌وجو در عبارت کاربر اشاره نشود، گوگل باز هم بر اساس لوکیشن جست‌وجوگر، کسب‌وکارهای نزدیک به او را در صدر نتایج نمایش می‌دهد.

چند نکته را در این رابطه رعایت کنید تا مشتری بگیرید:

  • ساعات کاری خود را دقیق بنویسید
  • تصاویری از مجموعه را به لوکیشن اضافه کنید
  • شماره‌تلفن خود را بنویسید
  • از الگوهای پرتکرار مثل «خیاطی زنانه جمشیدی» یا «سوپرمارکت تخفیفی محمدی» استفاده کنید
  • مشتری‌ها را تشویق کنید به شما امتیاز دهند و نظرشان را حتماً ثبت کنند
  • به نظرات مشتری‌ها پاسخ دهید

۳. با تبلیغات پیامکی، ارزان و راحت مشتری بگیرید

یکی از روش‌های افزایش فروش، جذب مشتری از طریق کانالی ارزان به‌نام پیامک است. داستان آن چیست؟ شما متنی تبلیغاتی را به دست هزاران نفر در لحظه از طریق پنل SMS می‌رسانید.

در این پیامک، می‌توانید کارهای مختلفی کنید:

  • فقط خودتان را به افراد یک منطقهٔ خاص معرفی کنید
  • وعده‌ای مثل «مشاورهٔ رایگان» دهید تا با شما تماس بگیرند
  • مخاطب را برای دریافت اطلاعات بیشتر یا خرید محصول به لندینگ پیج بکشانید
  • آدرس خود را دهید تا به شما سر بزنند
  • تخفیف یا وعده‌ای مثل تست رایگان محصول دهید تا مشتری به فروشگاه شما سر بزند

پیشنهاد ما – به‌خصوص برای کسب‌وکارهای کوچک – این است که هدفمند تبلیغ کنند تا بتوانند بودجهٔ خود را مدیریت کنند. قرار نیست با تبلیغات مسیر صدساله را در یک شب طی کنند و باید به آن به چشم فعالیتی مستمر نگاه کنند.

پنل ارسال پیامک یکتانت کارتان را در این زمینه راحت کرده است:

  • برای تبلیغات پیامکی نیاز نیست پنل و خط پیامکی بخرید
  • گروه‌های مخاطب هدفمند و دقیق دارد تا پیامک را به دست کسی برسانید که می‌تواند مشتری شما باشد
  • گزارش‌گیری دقیق دارد تا بدانید چند نفر روی لینک کلیک کرده‌اند 
  • فقط به‌ازای پیامک تحویل‌داده‌شده پول می‌دهید
  • پنل بسیار راحتی دارد و می‌توانید در کمتر از چند دقیقه، کمپین تبلیغاتی را ببندید
  • می‌توانید زمان ارسال را از قبل مشخص کنید تا در روز و ساعت مشخصی، تبلیغ ارسال شود

به گروه‌های متنوع در پنل یکتانت نگاه کنید:

۴. برای جذب مشتری روی شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها حساب کنید

ساخت پیجی در اینستاگرام، کانالی در تلگرام، اکانتی در توییتر، استفاده از واتس‌اپ یا پیجی در لینکدین، فرقی ندارد! همه برای جذب مشتری بالقوه مناسب‌اند.
البته هرکدام برای کاری ساخته شده‌اند و به محتوایی مناسب نیاز دارند. برای مثال، محتوای ویدئویی و استفاده از آهنگ‌های به‌روز برای اینستاگرام مناسب است. در مقابل، در توییتر باید کمی شوخ‌طبع باشید تا کاربر را به تعامل ترغیب کنید.
در اینجا هم ۲ راه دارید:
فعالیت ارگانیک
تبلیغات
منظور از فعالیت‌های ارگانیک، تولید محتواست. چه نوع محتوایی؟ ترکیب محتوایی فایده‌دار برای مخاطب (سرگرم‌کننده، میم، آموزشی و…) و تبلیغاتی (معرفی محصول و خدمات خود) بهترین گزینه است.
یعنی قرار نیست در این حالت هر روز فقط خودتان را تبلیغ کنید. مشتری خیلی زود شما را ترک می‌کند و دیگر پیج‌ها را دنبال می‌کند.

در کنار این فعالیت‌ها، می‌توانید به فکر تبلیغات باشید. انواع تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی به شما در زمینه‌های مختلف کمک می‌کنند:

  • افزایش فالوور و ممبر
  • افزایش آگاهی مشتریان بالقوه دربارهٔ محصول و خدمتی که دارید
  • افزایش ترافیک سایت
  • افزایش فروش

نکته: حتی اگر پیجی در اینستاگرام و لینکدین یا کانالی در تلگرام ندارید، باز هم می‌توانید از تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی برای افزایش مراجعه‌کننده‌ها یا افزایش فروش خود بهره ببرید. در تبلیغات، این بار آدرس سایت، شماره‌تلفن یا آدرس فروشگاه را می‌دهید.پروندهٔ راه‌های افزایش فروش با جذب مشتری را اجازه دهید همین جا ببندیم و برویم سراغ بخش جذاب افزایش سبد خرید مشتری!

بالابردن فروش با کمک افزایش سبد خرید مشتری

یک پرسش ساده باعث شد فروش مک‌دونالد چند برابر شود: آیا با سفارش خود سیب‌زمینی سرخ‌کرده هم می‌خواهید؟ 

همین پرسش ساده باعث می‌شود اندازهٔ خرید مشتری بیشتر از قبل شود؛ حتی به‌اندازهٔ یک سیب‌زمینی سرخ‌کرده!وقتی مشتری بالقوه را به‌ نقطه‌ای رساندید که برای خرید آماده است، کمترین مانع برای فروش بیشتر جلوی راه شماست؛ چراکه همه را تا این لحظه کنار زده‌اید و مشتری کمترین شک و تردید را دارد.همان مثال رستوران را در نظر بگیرید. سخت‌ترین کار این است که مشتری را سر صندلی رستوران بنشانید. پس از آن، او برای سفارش اول آماده است. خب، چرا کمی به مبلغ سفارش او، خودتان اضافه نکنید؟به زبان ساده‌تر: آن‌ها آگاهانه تصمیم گرفته‌اند به شما پول دهند؛ پس ریسک پیشنهاد خرید بیشتر خیلی خیلی کم است.

تکنیک‌ها و راه‌های افزایش فروش فروشگاه آنلاین و آفلاین از این طریق عبارت‌اند از:

۵. فروش مکمل، ولی با پیشنهاد محصولی که قیمت آن کمتر است!

فروش مکمل به این معناست: شما در کنار محصولی که مشتری قصد دارد بخرد، محصولی مشابه یا کامل‌کننده پیشنهاد می‌دهید.
برای مثال، وقتی مشتری تصمیم گرفته است شلوار بخرد، شما به او پیشنهاد می‌دهید جوراب، کمربند یا حتی تی‌شرتی متناسب با آن بخرد.
ولی! یک ولی بزرگ اینجا وجود دارد: برای اینکه موفق شوید، سعی کنید پیشنهادتان از نظر قیمتی کمتر از محصول اصلی باشد.
در همان مثال اصلی، فروش یک ست کامل خیلی جذاب است؛ ولی احتمال پذیرفتن مشتری هم کمتر است. شما می‌توانید در کنار آن، خرید جوراب یا کمربند را پیشنهاد دهید.
وقتی محصول شما مثل محصول اصلی قیمت بالایی داشته باشد، سروکلهٔ همان موانع قبلی که برای خرید محصول اصلی کنار گذاشتید، دوباره پیدا می‌شود.
روی این تکنیک می‌توان هم برای افزایش فروش اینترنتی و هم آفلاین حساب کرد. نمونهٔ آن را در دیجی‌کالا ببینید که محصولاتی مشابه با خرید اصلی را در بخش «در کنارش خریداری شده» پیشنهاد می‌دهد:

یک نمونهٔ دیگر؟ مشتری از شما چراغ‌قوه می‌خرد، ولی شما باتری هم در کنار آن به او بفروشید.

۶. تخفیف، ولی تخفیف پلکانی روی مقدار!

این تکنیک خیلی ساده است: هرقدر مشتری بیشتر سفارش دهد، تخفیف بیشتری می‌گیرد.نمونهٔ آن را بارها نه فقط در پکیج‌های قیمتی مثل پکیج تبلیغات پیامکی دیده‌اید، بلکه حتی در خریدهای حضوری هم با آن روبه‌رو شده‌اید.

۷. فروش پکیجی، به‌جای تک‌محصول

دو یا چند محصول مرتبط با هم را در یک پکیج بگذارید و بفروشید؛ فقط دقت کنید قیمت این پکیج باید کمتر از حالتی باشد که کاربر محصولات داخل آن را جداگانه می‌خرد.

۸. پیشنهاد محصولی بهتر با کمی هزینه!

گاهی اوقات می‌توانید میزان خرید مشتری را با یک پیشنهاد جذاب بیشتر کنید: محصولی مشابه یا همان محصول با چند ویژگی بیشتر، ولی با قیمتی بیشتر از قیمت محصول اصلی!

برای مثال، شاید شما به گوشی هوشمند با ۱۲۸ گیگابایت نیاز نداشته باشید؛ ولی وقتی اختلاف آن با نسخهٔ ۶۴ گیگابایتی فقط ۱ میلیون تومان باشد، وسوسه نمی‌شوید محصولی بهتر بخرید؟یک نمونهٔ دیگر آن هم بارها در سایت‌های اشتراکی دیده‌اید؛ همان سایت‌هایی که برای دریافت خدمات باید ماهانه مبلغی پرداخت کنید.

مثلاً هزینهٔ اشتراک ماهانهٔ آن‌ها ۱۰۰ هزار تومان است، ولی هزینهٔ اشتراک سالانه ۱ میلیون تومان! روش‌ها برای افزایش سبد خرید مشتریان کم نیست؛ ولی اگر اجازه دهید، فقط به چند ایدهٔ دیگر در حد نام اشاره کنیم:

  • فروش گارانتی و بیمه در کنار محصول
  • گرفتن پول برای ارسال سریع (در این حالت، ارسال رایگان دارید، ولی دیرتر به دست مشتری می‌رسد)
  • امکانات بیشتر (مثلاً خودروی سفارشی که رینگ‌های آن اسپرت است)

کم‌کم به آخر مقاله رسیدیم! در بخش آخر، قرار است ببینیم با افزایش خریدهای مکرر، چگونه فروش خود را بالا ببریم!

افزایش فروش با برگرداندن مشتریان!

فروختید و تمام؟ نه، تازه اول ماجراست. شما برای جذب افرادی که خرید می‌کنند، هزینهٔ زیادی می‌کنید؛ پس منطقی نیست بخواهید آن‌ها را به‌راحتی از دست دهید.حفظ مشتری‌های فعلی ارزان‌تر هم تمام می‌شود تا دوباره بخواهید برای جذب مشتری هزینه کنید.
البته نه برای همه! قبل از این تکنیک‌های افزایش فروش با بازگشت مشتری را با هم بررسی کنیم، یک نکته را در نظر بگیرید:
تمام مشتریان را دسته‌بندی کنید و ببینید کدام‌یک برای شما سودآورترند؛ پس از آن برای برگرداندن آن‌ها به سراغ روش‌های زیر بروید.

۹. پیامک برای برگرداندن مشتری هم کاربرد دارد

وقتی مشتری از شما خرید می‌کند، اطلاعات مختلفی را در اختیارتان می‌گذارد که یکی از آن‌ها شماره‌تلفن است. چرا از آن برای حفظ رابطه‌تان استفاده نمی‌کنید؟ایده‌های مختلفی هم برای این کار سراغ داریم:

  • باشگاه مشتریان پیامکی درست کنید و با هر خرید، مقداری از سفارش مشتری را به او برگردانید تا در خرید بعدی استفاده کند
  • تخفیف‌های اختصاصی را با پیامک به دست او برسانید
  • محصول جدید را از طریق پیامک به مشتریان فعلی زودتر معرفی کنید
  • از طریق پیامک از مشتری بازخورد بگیرید 
  • پیامک‌های مرتبط با خرید مثل کد سفارش، مراحل خرید و… را با پیامک ارسال کنید
  • جشنواره‌های فروش را با پیامک اطلاع دهید

پشت تمام این چند ایده یک چیز نهفته است: ایجاد رابطهٔ نزدیک‌تر با مشتری. همین مسئله کمک می‌کند او بارها به‌سمت شما برگردد.پیشنهاد می‌کنیم حتماً یک پیشنهاد اختصاصی باشد؛ یعنی چیزی که مشتری احساس کند فقط برای اوست و جایگاه ویژه‌ای پیش شما دارد.

۱۰. برای بهبود تجربهٔ مشتری بجنگید!

مشتری وقتی چیز بدی را تجربه کند، هیچ میلی ندارد دوباره آن را تکرار کند. راه‌های مختلفی برای فهمیدن و یافتن نقاط ضعف دارید:

  • نظر مشتری را بپرسید؛ مثلاً بعد از خرید، لینکی ارسال کنید تا ببینید چقدر راضی بوده است
  • شبکه‌های اجتماعی را زیر نظر بگیرید و ببینید دربارهٔ شما چه می‌گویند
  • هر چند وقت یک بار، NPS را بسنجید (یعنی چند درصد احتمال دارد شما را به دیگران معرفی کنند)

توصیه: برای پرسیدن نظر مشتری پس از خرید عجله نکنید و چند روز به او مهلت دهید؛ البته در برخی محصولات می‌توانید چند ساعت پس از خرید اقدام کنید.

برای مثال، اگر تور یا خدمات اقامتی ارائه می‌دهید، حداقل ۱۰ روز صبر کنید؛ ولی برای فروش مایحتاج روزانه مثل آب‌معدنی، می‌توانید چند ساعت بعد از فروش، نظر مشتری را بپرسید.

بهبود تجربه خرید اینترنتی مشتریان با درگاه پرداخت

بهبود تجربه‌ کاربری وب‌سایت با درگاه پرداخت در لایه‌های اولیه‌ی بهینه‌سازی فرآیند پرداخت قرار دارد؛ فرض کنید شما یک فروشگاه آنلاین برای معرفی و فروش محصولات یا خدمات خود دارید، زمانی که مشتری شما وارد فروشگاه آنلاین‌تان می‌شود، طبعا مراحل زیر را دنبال می‌کند؛ 

۱. محصول موردنظر خود را جستجو و انتخاب می‌کند و برای خرید محصول کالای موردنظرش را به سبد خرید خود اضافه می‌کند.

۲. روی گزینه‌ی ثبت سفارش کلیک کرده و اطلاعات کارت بانکی خود را برای تکمیل پرداخت وارد می‌کند.

۳. در قدم بعد جزییات سفارش و خرید مشتری ثبت شده و مراحل پردازش سفارش و ارسال آن توسط فروشنده آغاز می‌شود.

نکته‌ای که بسیار مهم است چگونگی اطمینان مشتری در خرید اول است؛ چه عاملی باعث شده تا فرد در اولین تجربه‌ی خرید از وب سایت فروشگاهی با خیال آسوده و بدون هیچ‌گونه نگرانی اطلاعات کارت بانکی خود را در اختیار وب سایت بگذارد و خرید خود را نهایی کند؟ چرا در سایر وب سایت های فروشگاهی که از قضا محصولات متنوع و باکیفیتی هم دارند فرآیند پرداخت این‌گونه رقم نمی‌خورد و مشتری در نخستین ورود خود به وب سایت، پس از یک گشت و گذار کوچک در محصولات، وب سایت را بدون هیچ خریدی ترک می‌کند؟! پاسخ به این پرسش در عوامل زیر خلاصه می‌شود؛

  • مراحل کوتاه فرآیند پرداخت
  • رابط و تجربه کاربری ساده و زیبا
  • زیرساخت‌‌های فنی قدرتمند و هوشمندسازی شده
  • درگاه پرداخت شناخته شده و قابل اعتماد با پشتیبانی قوی

۱۱. خدمات مشتری است که می‌فروشد!

مشتریان امروز بیش از هر زمان دیگری به خدمات پس از خرید نگاه می‌کنند. پشتیبانی شما چطور است؟ به‌راحتی می‌توانند با شما در تماس باشند؟آیا خدماتی یکپارچه در تمام کانال‌ها ارائه‌ می‌کنید؟ اگر به مشکل بخورد، چه خدمتی ارائه می‌کنید؟ 

حتی برگرداندن پول مشتری در صورتی که پشیمان شود، باز هم باید به بهترین شکل انجام شود. برای مثال، به‌جای اینکه سنگ جلوی پای او بیندازید، فوری پول را برگردانید. 

کوچکترین اشتباه در ارائهٔ خدمات به‌معنای ازدست‌دادن مشتری است؛ ولی هرقدر در این زمینه بهتر عمل کنید، هم شانس برگشتن مشتری را دارید و هم اینکه شما را به دیگران هم توصیه کنند.

۱۲. باشگاه مشتریان راه بیندازید

یکی از ساده‌ترین راه‌ها همان باشگاه مشتریان پیامکی است که اغلب نرم‌افزارهای حسابداری برای کسب‌وکارهای کوچک آفلاین راه می‌اندازند.ولی می‌توان باشگاه کامل‌تری هم راه انداخت که مشتری به‌ازای هر اقدام خود سود ببرد. برای مثال، اگر کسی را دعوت کرد، امتیازی بگیرد که با آن خرید کند.

البته فقط در معرفی مشتری جدید خلاصه نمی‌شود. شما می‌توانید کارهای مختلفی انجام دهید! برای مثال، «افق کوروش» بر اساس میزان خرید ماهانه مشتریان خود، آن‌ها را در سطوح مختلف – عادی، برنزی، نقره‌ای، طلایی و پلاتینیومی – قرار می‌دهد. 

این فروشگاه زنجیره‌ای به هر مشتری بر اساس فاکتور امتیاز می‌دهد تا بتوانند برای مثلاً خرید اشتراک فیلمنت از آن امتیاز استفاده کنند و تخفیف بگیرند. 

این امتیاز بر اساس سطحی مشخص می‌شود که مشتری بر اساس خرید ماهانه، در آن قرار می‌گیرد؛ مثلاً ۳۰ هزار تومان مشتری سطح عادی ۱ امتیاز و مشتری طلایی ۴ امتیاز دارد.با این کار، افق کوروش مشتری را به خرید بیشتر – یعنی همان افزایش سبد خرید – هم تشویق می‌کند. 

راه‌ها و روش‌های افزایش فروش فقط در همین مواردی که تا اینجا بررسی کردیم، خلاصه نمی‌شوند؛ ولی سعی کردیم پربازده‌ترین‌ها را با شما در میان بگذاریم.

تا اینجای مقاله، به چند روش تبلیغاتی اشاره کردیم؛ ولی چطور تبلیغ کنیم؟ با کدام سایت‌ها قرارداد ببندیم؟ کدام اپلیکیشن برای ما سود دارد؟ کدام اینفلوئنسر انتخاب بهتری است؟ بیایید ببینیم.

چطور تبلیغ کنیم تا بیشتر بفروشیم؟

حقیقت ماجرا این است که مذاکرهٔ مستقیم با صاحب سایت، اپلیکیشن، پیج اینستاگرام، کانال تلگرام و… اصلاً آسان نیست. فقط بحث مذاکره و توافق بر سر قیمت نیست! شما اول باید بهترین‌ها را خودتان جدا کنید و سپس تصمیم بگیرید که با کدام‌یک مذاکره کنید.
اینجاست که سروکلهٔ پلتفرم‌های تبلیغات آنلاین پیدا می‌شود. آن‌ها به شما کمک می‌کنند به‌راحتی چند کلیک، کسب‌وکارتان را به میلیون‌ها نفر معرفی کنید و بیشتر بفروشید.

پلتفرم‌های تبلیغاتی مثل یکتانت در زمینه‌های مختلف به شما کمک می‌کنند تا از ظرفیت نمایش تبلیغات در سایت‌ها و اپلیکیشن بهره ببرید؛ آن هم در سریع‌ترین زمان و همچنین امکان بهینه‌سازی و انتخاب بهترین محل نمایش بر اساس نتایج کمپین!

در این مقاله، ما تلاش کردیم ایده‌ها و راه‌های مختلف و مناسب برای افزایش فروش را در اختیارتان بگذاریم. اگر همچنان در این زمینه دغدغه‌ای دارید، خوشحال می‌شویم در بخش نظرات برای ما بنویسید.