چگونه یک کمپین تبلیغاتی گوگل را مدیریت کنیم؟

چگونه یک کمپین تبلیغاتی گوگل را مدیریت کنیم؟

[ad_1]

همه ما تبلیغات گوگل را دیده ایم. چه آن را Google AdSense، AdWords یا Ads بنامید، آنها تبلیغاتی هستند که در نتایج جستجوی Google ظاهر می شوند. یادگیری نحوه تنظیم آنها مهم است، اما یادگیری نحوه مدیریت و حفظ اثربخشی آنها یک بازی کاملاً متفاوت است.

در این راهنما، ما پرده را کنار می‌زنیم و به این می‌پردازیم که پس از راه‌اندازی و اجرای کمپین Google Ads، چه اقداماتی را انجام خواهید داد. چه تبلیغات گوگل با عملکرد بالا یا پایین داشته باشید، باید این کارها را به طور منظم انجام دهید.

مدیریت کمپین تبلیغاتی گوگل چیست؟

راه اندازی یک کمپین تبلیغاتی گوگل یا گوگل ادز، یک قطعه مهم و ضروری از پازل بازاریابی است، اما به همین جا ختم نمی شود. وقتی کمپین های تبلیغاتی را در گوگل اجرا و مدیریت می کنید، چیزی به نامدرآمد غیرفعال” وجود ندارد.

کسانی که کمپین‌های تبلیغاتی موفقی دارند، زمان زیادی را صرف ارزیابی عملکرد تبلیغات خود، نگاه کردن به کلمات کلیدی مختلف، تغییر طرح‌بندی و کپی می‌کنند و همه چیز را بر اساس معیارهای کلیدی آزمایش می‌کنند تا ببینند عملکرد آنها چگونه است. اینها اقدامات لازم برای ایجاد کمپینی است که می تواند برای ماه ها یا حتی سال ها نتیجه دهد.

تبلیغات گوگل در دراز مدت ارزش آن را دارد، اما اگر انتظار این نتایج را دارید، باید کمپین تبلیغاتی گوگل خود را به درستی مدیریت کنید. خوب است که Google راه‌های ساده‌ای را برای ردیابی همه چیز در باطن ارائه می‌دهد. ابتدا، می‌توانید اعلان‌های ایمیل را تنظیم کنید تا به شما اطلاع دهند زمانی که در کمپین شما اتفاقی می‌افتد.

برای مثال، اگر می‌خواهید هشدارهایی در مورد نقض احتمالی خط‌مشی دریافت کنید، می‌توانید این کار را از حساب Google Ads خود در تنظیمات و تنظیمات برگزیده انجام دهید. تعیین کنید که می‌خواهید در مورد چه چیزی اعلان ایمیل را راه‌اندازی کنید. برخی از مردم می خواهند فقط در مورد مسائل مهم ایمیل دریافت کنند، در حالی که برخی دیگر می خواهند از جزئیات کوچک مطلع شوند.

مرحله 1: عملکرد فعلی Google Ads خود را بررسی کنید

قبل از اینکه بتوانید تعیین کنید چه چیزی را باید تغییر دهید، ابتدا باید به عملکرد تبلیغات خود نگاه کنید و ببینید چه چیزی کار می کند و چه چیزی خوب نیست. پنج معیار کلیدی برای بررسی وجود دارد:

  • برداشت ها
  • کلیک
  • قیمت
  • قیمت ارز
  • نرخ کلیک (CTR)

بیایید هر کدام را کمی بیشتر باز کنیم و وارد جزئیات شویم.

احساس؛ عقیده؛ گمان

هر بار که تبلیغ شما در گوگل نمایش داده می شود و توسط شخصی دیده می شود، یک نمایش یا بازدید ایجاد می شود. بهترین راه برای افزایش ترافیک این است که بودجه کمپین خود را افزایش دهید. این می تواند شما را در گوگل بالاتر ببرد و در نتیجه تاثیرات بیشتری به شما بدهد (نرخ کلیک احتمالی شما را افزایش می دهد). بودجه در اینجا نقش مهمی ایفا می کند، اما کیفیت تبلیغات و ارتباطات در نهایت مهم ترین عوامل هستند.

اگر گوگل تصمیم بگیرد که تبلیغ شما با مخاطب هدف شما مرتبط نیست، گوگل تبلیغ شما را به اندازه کافی بالا نشان نمی دهد و در نهایت با تاثیر کم و عملکرد ضعیف مواجه خواهید شد.

کلیک

این نان و کره متخصص گوگل ادوردز است. همه خواهان کلیک های بیشتری هستند. کلیک زمانی اتفاق می افتد که شخصی تبلیغ شما را ببیند و سپس روی آن کلیک کند. در حالت ایده‌آل، شما می‌خواهید تا آنجا که ممکن است کلیک کنید، اما اگر تبلیغ شما کلیک نمی‌شود، ممکن است بخواهید در مورد کپی یا هدف‌گذاری تبلیغ خود تجدید نظر کنید.

قیمت

قیمت مقدار پولی است که خرج می کنید، درست است؟ چه چیزی مهمتر استهزینه هر کلیک” یا CPC روشی که تبلیغ‌کنندگان با استعداد می‌توانند تبلیغات را مقیاس‌بندی کنند، تعیین مقدار پولی است که برای دریافت کلیک یا تبدیل نیاز دارند. اگر بتوانید تعیین کنید که با خرج کردن 2 دلار در تبلیغات گوگل به ازای هر کلیک 5 دلار درآمد کسب خواهید کرد، پس محاسبه ساده است. 4 دلار خرج کنید و 10 دلار به دست آورید و از آنجا بسازید.

با این حال، به این سادگی نیست. قیمت پیشنهادی، امتیاز کیفیت، و رتبه آگهی شما بر میزان هزینه شما تأثیر می گذارد. پیشنهاد شما حداکثر مقدار پولی است که می خواهید برای یک کلیک بپردازید. امتیاز کیفیت امتیازی است که گوگل بر اساس ارتباط آگهی، صفحه فرود و کلمات کلیدی شما از 1 تا 10 می دهد. رتبه آگهی، ارزش گوگل برای تعیین مکان تبلیغ شما در SERP ها است.

قیمت ارز

پیاده سازی زمانی اتفاق می افتد که شخصی اقدامی را انجام دهد که شما می خواهید انجام دهد. این در صفحه نتایج موتور جستجو و در صفحه فرود وب سایت شما اتفاق می افتد. به عنوان مثال، اگر تبلیغی برای یک فروشگاه تجارت الکترونیک اجرا می کنید و می خواهید مردم آن تبلیغ را ببینند، روی آن کلیک کنید و سپس یک کت و شلوار در صفحه فرود خود بخرید، هر بار که شخصی لباس را خریداری می کند، این یک تبدیل است. خوب…

نرخ کلیک

CTR شما بهترین راه برای Google برای سنجش ارتباط تبلیغ شما است. همچنین به شما این امکان را می دهد که تعیین کنید آیا تبلیغ برای مخاطبان انتخابی شما مناسب است یا خیر. نرخ کلیک بالا به این معنی است که افراد زیادی آگهی را می بینند و روی آن کلیک می کنند. این تبلیغات بسیار موثر است.

اگر بازدیدها یا کلیک‌های زیادی دریافت می‌کنید اما تبدیل‌های کمی دارید، می‌تواند به این معنی باشد که نسخه تبلیغاتی شما خوب است، اما محصول یا خدماتی که می‌فروشید با تبلیغ مطابقت ندارد. CTR شما درصدی بر اساس تعداد کلیک ها و نمایش ها است.

استاندارد در بیشتر صنایع پنج درصد است، اما همچنان می توانید با نرخ کلیک پایین تر به موفقیت دست پیدا کنید.

مرحله 2: هدف گذاری تبلیغات خود را دوباره ارزیابی کنید

در هر نوع بازاریابی دیجیتال، هدف گذاری یک عامل مهم است. شما می خواهید شخصیت خریدار مخاطبان خود را درک کنید و اگر شخصیت خریدار به خوبی طراحی و پیش بینی نشده است، بهتر است از آنجا شروع کنید.

مشتری ایده آل شما چه می خواهد؟ آنها چه شکلی هستند؟ آنها کجا زندگی می کنند چقدر پول در می آورند؟ علایق آنها چیست؟ چه چیزی آنها را متوقف می کند؟ هنگامی که تبلیغ خود را هدف قرار می دهید، همه این موارد را در نظر بگیرید، زیرا اگر می توانید انتظار داشته باشید که آنها روی تبلیغ شما کلیک کنند و مشتری شوند، باید در ذهن آنها وارد شوید.

در اینجا چند نمونه از معیارهایی وجود دارد که می توانید برای هدف گذاری در تبلیغات گوگل استفاده کنید:

  1. جمعیت شناسی: هدف گذاری بر اساس مکان، سن، جنسیت و دستگاه
  2. Affinity: با استفاده از شبکه های جستجو و نمایش به مخاطبان خود دسترسی پیدا کنید
  3. در بازار: نمایش تبلیغات به افرادی که سابقه جستجوی محصولات مشابه شما را دارند
  4. هدف گذاری سفارشی: کلمات کلیدی مربوط به افرادی را انتخاب کنید که با محتوای مشابه درگیر شده اند
  5. بازاریابی مجدد: هدف قرار دادن افرادی که در گذشته با شما در تعامل بوده اند اما ممکن است تبدیل نشده باشند (این بازاریابی حفظ و نگهداری نیست!)

مرحله 3: کپی و طراحی آگهی آزمایشی A/B

حالا بیایید به کپی و طراحی تبلیغ شما نگاه کنیم. به چند بخش مختلف تقسیم می شود:

  • پیشنهاد تو
  • عنوان شما
  • توضیحات شما
  • آدرس URL
  • پسوند zny

اگر هر یک از این عوامل به عملکرد تبلیغ شما آسیب می زند، آنها را با چیز دیگری جایگزین کنید. مهمترین چیزی که باید یاد بگیرید این است که شما فقط می خواهید یک چیز را در یک زمان تغییر دهید. این تنها راه برای فهمیدن اینکه آیا مشکل واقعاً مربوط به آن بخش خاص است یا نه، این است.

به عنوان مثال، اگر متوجه شدید که تعداد زیادی بازدید دریافت می کنید، اما نه به اندازه کلیک و تبدیل، ممکن است بخواهید عنوان را تغییر دهید زیرا افراد را تشویق به کلیک کردن نمی کند. اگر متوجه شدید که کلیک های زیادی دریافت می کنید اما تبدیل های کمی دریافت می کنید، ممکن است پیشنهاد شما به اندازه کافی با نیازهای افرادی که تبلیغ شما را می بینند مرتبط نباشد.

مرحله 4: کلمات کلیدی منفی را جستجو کنید

نیازی به پیچیده کردن این موضوع نیست: کلمات کلیدی منفی کلیدواژه هایی هستند که نمی خواهید تبلیغ شما برای آنها نمایش داده شود. دلایل زیادی وجود دارد که چرا کسی این کار را انجام می دهد، اما یکی از مهم ترین آنها این است که به گوگل اجازه می دهید بسیاری از تصمیمات را برای شما اتخاذ کند. در این مورد، ممکن است بخواهید از کلمات کلیدی منفی برای چیزهایی مانند نام تجاری، رقبا یا سایر کلمات کلیدی که می دانید تبدیل نمی شوند استفاده کنید.

برای افزودن کلمات کلیدی منفی، به مدیر کمپین گوگل ادز بروید، کلمات کلیدی، منفی را انتخاب کنید و کلمات کلیدی را به گروه تبلیغاتی مناسب اضافه کنید.

مرحله 5: صفحات فرود خود را بهینه کنید

به یاد داشته باشید که بسیاری از مدیریت کمپین های تبلیغاتی گوگل در واقع از طریق SERP ها انجام می شود. اگر تبلیغی دارید که بازدید و کلیک های زیادی دارد، اما هنوز نرخ تبدیل قابل توجهی ندارید، احتمالاً مشکلی در صفحه فرود شما وجود دارد. قبل از اینکه گوگل متوجه شود یا گوگل تبلیغ شما را به دلیل تعامل ضعیف با مخاطبان کاهش دهد، سریعاً این مشکل را اصلاح کنید.

برای بهینه‌سازی صفحه فرود خود، باید به پیشنهاد کلی، عنوان، ساختار صفحه، CTAها و قرار دادن دکمه‌ها و فراخوان‌ها توجه کنید. بهترین راه برای شناسایی مشکل از طریق تست A/B است.

مرحله 6: تغییر به مناقصه خودکار را در نظر بگیرید

هنگام ایجاد یک تبلیغ در گوگل، دو انتخاب دارید: پیشنهاد قیمت خودکار یا دستی. هر کدام مزایا و معایب خود را دارند. مناقصه خودکار به Google اجازه می دهد تا بر اساس چندین معیار کلیدی تصمیم بگیرد که برای هر کلیک چقدر بپردازد.

افزایش بازدید سایت: اگر می خواهید بازدیدکنندگان سایت خود را افزایش دهید، می توانید تبلیغات خود را بر اساس کلیک ها بهینه کنید.

افزایش دید: سهم تاثیر هدف، قیمت‌ها را تنظیم می‌کند تا تبلیغ شما را در بالاترین حد ممکن در صفحه نشان دهد. ممکن است از این طریق کلیک های کمتری دریافت کنید، اما می توانید به سرعت آگاهی را گسترش دهید.

تبدیل های بیشتر: اگر می خواهید تبدیل های بیشتری در سایت خود داشته باشید، برای هزینه به ازای هر اقدام بهینه سازی خواهید کرد. ممکن است به ازای هر تبدیل بیشتر بپردازید، اما بازدیدکنندگان بیشتری را تبدیل خواهید کرد.

بازده هدف تبلیغات: اگر می‌خواهید بازدهی خاصی از هزینه تبلیغات داشته باشید، می‌توانید به Google اجازه دهید بر اساس ارزشی که برای هر تبدیل می‌دانید، آنچه را که فکر می‌کند باید بپردازد، بپردازد.

توجه داشته باشید که انتخاب مناقصه دستی مستلزم آن است که خودتان همه اینها را بفهمید. شما این تجمل را نخواهید داشت که یک هدف “مسطح” انتخاب کنید و از گوگل بخواهید که هزینه تبلیغات شما را برای شما بهینه کند. با این حال، مناقصه دستی به شما کنترل بیشتری می دهد.

مرحله 7: از اشتباهات رایج Google Ads اجتناب کنید

برخی از اشتباهات مهم Google Ads وجود دارد که می تواند تبلیغ شما را از همان ابتدا نابود کند. در اینجا چند نمونه آورده شده است:

استفاده از تطبیق کلمه کلیدی اشتباه

همه ما در مورد تطابق کلمات کلیدی شنیده ایم: تطابق گسترده، تطابق عبارت، و تطابق دقیق، درست است؟ انتخاب نادرست تبلیغ شما را برای مخاطب دشوارتر می کند.

به عنوان مثال، زمانی که شخصی عبارتی شبیه به شما را جستجو می کند، تطابق گسترده، تبلیغ شما را نشان می دهد. این می تواند در ابتدای کار، زمانی که در حال آزمایش و جمع آوری داده ها هستید، به خوبی کار کند. اگر اطلاعات زیادی در مورد مخاطبان خود ندارید، نمی خواهید از “تطابق دقیق” استفاده کنید زیرا اطلاعات لازم برای پشتیبان گیری از آن را ندارید.

کپی تبلیغ بد

کپی تبلیغات شما اساساً کلید اصلی است. اگر می دانید که چگونه یک نسخه عالی بنویسید، تا زمانی که مخاطبان، تبلیغات و هر چیز دیگری در جای خود هستند، مشکلی برای تبدیل نخواهید داشت. مطمئن شوید که هر کاراکتری را که گوگل اجازه می دهد فشار دهید. هدف این است که تبلیغ خود را برجسته کنید.

بدون مرز مشخص

به یاد داشته باشید، هر کاری که می کنید، گوگل به دنبال امور مالی شما نیست. شما تنها کسی هستید که می دانید چه چیزی می توانید برای تبلیغات خود خرج کنید. اگر این را به موقع متوجه نشدید، می توانید پول زیادی را برای تبلیغات خرج کنید و مجبور شوید بعداً آن را جستجو کنید.

نتیجه گیری مدیریت کمپین تبلیغاتی گوگل

به یاد داشته باشید که ایجاد یک تبلیغ و شروع کار تنها بخشی از معادله است. مراحلی که بعد از آن برمی دارید واقعاً موفقیت تبلیغ شما را تعیین می کند. شما می توانید با تبلیغات کم کارایی شروع کنید، اما اقداماتی را برای بهینه سازی، آزمایش و تنظیم تبلیغات خود انجام دهید و در نهایت با یک کمپین بسیار موفق و در نتیجه پول زیادی در جیب خود خواهید داشت.

[ad_2]