کمپین فروش چیست؟+ (5 مرحله طراحی و معرفی 4 نمونه درخشان!)

کمپین فروش چیست؟+ (5 مرحله طراحی و معرفی 4 نمونه درخشان!)


شعار (فقط انجامش بده: Just Do It) نایک، افسانه‌ای بیش نیست که در این سال‌ها بذر مسموم ممکن بودن دستیابی به رویاهای پر زرق و برق تجاری را تنها با شیرجه زدن در اقیانوس طوفانی رقابت مارکتینگ بدون سنجش عمق آب و یاد گرفتن شنا در ذهن مدیران کسب و کار کاشته و منجر به بلعیده شدن بیش از 10000 کسب و کار در اعماق اقیانوس بی‌رحم بیزینس شده است.

اجرای کمپین فروش بدون طراحی اصولی استراتژی یعنی :

(شیرجه زدن در یک رودخانه عمیق بدون سنجش عمق آب و بلعیده شدن توسط عمق رودخانه!)

در دنیای واقعی خبری از این شعارهای خوشمزه نیست و برای گام برداشتن در مسیر اهداف تجاری مثل افزایش نرخ تبدیل، آگاهی از برند و … یاد گرفتن قدم‌های دقیق منتهی به سمت به هدف ضروری است. طراحی و اجرای کمپین‌های فروش، شاهراه‌های منتهی به اهداف تجاری هستند که همچون شمشیر دو لبه عمل می‌کنند اگر درست از آن‌ها استفاده کنید شما را به اهداف‌تان نزدیک می‌کند و اگر شیوه صحیح استفاده از آن‌ها را ندانید چیزی جز زخمی شدن پیکر کسب و کارتان نصیب‌تان نخواهد شد!

کمپین فروش چیست؟ (Sales campaign)

منظور از کمپین فروش مجموعه تاکتیک‌های اصولی معطوف به نیازهای مهم سازمان و کسب و کار است که با توجه اهداف ضروری حال حاضر بیزینس در مقایسه با رقبا در صنعت مارکتینگ خود مثل بهبود نرخ تبدیل، افزایش فروش، افزایش تقاضا برای محولات و خدمات، آگاهی از برند و … در یک مدت کوتاه استفاده می‌شود، طراحی و اجرای یک کمپین فروش حرفه‌ای و موثر دارای رند و نظم خاصی است و تنها با کمک تخصص یک مدیر بازاریابی یا مدیر فروش باتجربه امکان پذیر است.

طراحی اصولی و تخصصی استراتژی کمپین فروش توسط متخصص فروش و بازاریابی یعنی:

(محکم کردن جای پای کسب و کار، پیش از قدم گذاشتن در مسیر رویاهای تجاری! )

3+1 قدم طراحی کمپین فروش به سبک حرفه‌ای‌ها !

طراحی استراتژی همه کمپین‌های فروش دنیا با ترسیم و چشم انداز آینده برای هدف گذاری دقیق کمپین، آغاز شده و پس از برنامه ریزی سرمایه و زمان جهت جلوگیری از اتلاف منابع زمانی و مالی به پایان می‌رسد و در نهایت اعضا سازمان پس ثبت اطلاعات دقیق تسک‌های کمپین فروش، وارد تب و تاب انجام اقدامات ضروری معطوف به اهداف کمپین فروش می‌شوند. در ادامه به صورت کامل تمامی مراحل طراحی کمپین‌های فروش را مرور کرده‌ایم.

گام اول: اندکی صبر! …. به کجا چنین شتابان؟

اولین سوالی که پس از نفس کشیدن در هوای دستیابی به اهداف تجاری تازه باید از خودتان بپرسید این است که قصد دارید به کدام مقصد برسید؟ خانه شما کجاست؟ قدم گذاشتن در کدام مسیر را قصد کرده‌اید؟ تا زمانی که هدف دقیق‌تان را از طراحی و اجرای کمپین فروش مشخص نکنید تنها حبابی معلق بین زمین و آسمان خواهید بود که باید هر لحظه در انتظار نابودی و محو شدن از صفحه رقابت مارکتینگ باشد! پس اولین و مهم‌ترین بخش از گام اول مسیر طراحی استراتژی کمپین فروش تعیین دقیق هدف و انتظارات است.

·        برخی از رایج‌‌ترین اهداف کمپین‌های فروش

  1. افزایش نرخ تبدیل
  2. بهبود فعالیت سوشال مدیا
  3. تقویت سئو
  4. افزایش ارزش مشتریان
  5. هدایت افکار
  6. تولید سر نخ
  7. افزایش آگاهی از برند و …..

بخش دوم قدم اول طراحی کمپین فروش: تعیین قصد کمپین

پس از تعیین اهداف قابل اجرا و انتظارات از کمپین فروش نوبت به یافتن قصد و نیت اصلی کمپین (objective) یعنی اقدامات ثابت و ضروری که برای گام برداشتن در مسیر اصلی منتهی به دستیابی به نتایج موفقیت آمیز کمپین فروش جاری است می‌رسد.

بخش سوم قدم اول طراحی کمپین فروش: ترسیم استراتژی

ترسیم سند استراتژی کمپین فروش به طراحی دقیق و اصولی نقشه  راه بازاریابی سازمان در روند طراحی جزئیات مسیر  کمپین فروش برای استفاده بهینه از منابع  زمانی و مالی موجود جهت دستیابی به اهداف تجاری کسب و کار منطبق با شرایط فعلی، نیازهای اصلی، امکانات و منابع وضعیت کلی سلامت حیات بیزینیس در مقایسه با رقبا در صنعت خود اشاره دارد.

·        تعدادی از محبوب‌ترین استراتژی‌های کمپین‌های فروش

  1. برند مارکتینگ (Brand Marketing)
  2. بازاریابی محتوایی (Content Marketing)
  3. روابط ‌عمومی (Public Relations)
  4. بازاریابی موتورهای جست‌وجو (Search Engine Marketing)
  5. بازاریابی مبتنی بر شبکه‌های اجتماعی (Social Media Marketing)
  6. بازاریابی دهان ‌به ‌دهان (Word-Of-Mouth Marketing)
  7. اینفلوئنسر مارکتینگ (Influencer Marketing)
  8. بازاریابی ایمیلی (Email Marketing) و ….

تفاوت Goals، Objectives وStrategy

مفهوم قصد (objective) و هدف (Goals) و استراتژی (Strategy) در فرایند طراحی و اجرای کمپین‌های فروش مارکتینگ بسیار به یکدیگر نزدیک هستند و ذهن شما حق دارد که برای تفکیک این 3 مفهوم، گم وگیج شوید بد نیست برای برای باز کردن کلاف سردرگمی بین تفکیک معنای دقیق قصد، هدف و استراتژی در کمپین فروش نگاهی به مفهوم و کارکردهای دقیق این 3 بخش اساسی کمپین‌های فروش داشته باشیم.

 

·        تفاوت‌های Goals، Objectives وStrategy

  1. دارای نتایج مورد انتظار قابل دستیابی
  2. امکان دستیابی در بلند مدت یا کوتاه مدت
  3. جهت دهی به مسیر فعالیت سازمان
  1. امکان اندازه گیری کمی روش پیروی از اهداف
  2. قابل تنظیم با نیازهای هر بخش
  3. کاملا ثابت و عدم امکان تغییر
  1. ایجاد سند راهبرد دقیق عملی مسیر حرکت سازمان
  2. منعطف و قابل تغییر بر اساس شرایط
  3. روشن کردن مسیر دستیابی به اهداف برای سازمان

بخش چهارم قدم اول طراحی کمپین فروش: نوشتن اکشن پلن

نوشتن اکشن پلن یا چک لیست، آخرین و ساده‌ترین وظیفه‌ای است که برای برداشتن گام اول طراحی کمپین فروش باید انجام دهید در این مرحله بعد ازسنجش وضعیت سلامت کسب و کار و نهایی کردن اهداف کمپین، لیست کامل تمامی اهداف و انتظارات‌تان را از ذهن‌تان روانه سطرهای کاغذ کنید.

·        7 مرحله مهم نوشتن اکشن پلن کمپین فروش به صورت اصولی

  1. تعیین کردن هدف نهایی کمپین فروش
  2. نوشتن لیست کارهای لازم برای دستیابی به اهداف کمپین
  3. اولویت بندی تسک‌‌‌ها بر اساس ضرورت انجام
  4. تقسیم اهداف به بخش های کوچک تر
  5. شناسایی منابع مورد نیاز
  6. بصری سازی اکشن پلن
  7. نظارت، ارزیابی و به‌روزرسانی اکشن پلن به صورت منظم

قدم دوم: وقت را غنیمت دان آنقدر که بتوانی!

زمان مانند یک پرنده می‌گذرد و باید برای هر ثانیه آن نقشه بکشید تا از دست‌تان فرار نکنید، در مسیر طراحی مسیر کمپین فروش باید بدانید که برنامه‌تان برای هر دقیقه، ساعت، هفته و ماه در طول سال چیست و بر اساس زمانبندی که از قبل کرده‌اید  تعهدات برنامه کمپین فروش را با دقت را انجام دهید تا پیام اصلی مهم کمپین فروش در زمان درست به دست مخاطب برسد و بیشتری تاثیر را در اعماق ذهن مخاطب ایجاد کند.

مراقب پریدن پرنده زمان از روی شانه‌های کسب و کارتان باشید!

·        4 دلیل اهمیت بالای زمانبندی در کمپین‌های فروش

  1. انتخاب تاکتیک و هدف با توجه به تغییرات روحیه و نیازهای مشتری بر اساس تغییرات فصلی و زمانی
  2. جلوگیری از هدر رفتن زمان و سرمایه کسب و کار به خاطر اجرای کمپین در موقعیت‌های نامناسب
  3. افزایش اثر گذاری کمپین به علت منطبق بودن زمان اجرای کمپین با تاریخ‌های مرتبط از نظر مفهومی
  4. جلوگیری از تداخل زمان اجرای کمپین با زمان های اوج فروش کسب و کار

·        انواع مدل‌های زمانبندی در برنامه ریزی کمپین‌ فروش

  1. تداوم (continuity): قابل اجرا در تمام سال با هدف تدام یادآوری حفظ چرخه خرید
  2. پرواز (Pulsing): مختص به فصل‌های خاصی از سال و قابل اجرا به صورت نامنظم اما متمرکز
  3. پالسینگ (Pulsing): ترکیب مدل زمانبندی تداوم و پالسینگ در بازاریابی و تبلیغات

قدم سوم: پول از عسل هم شیرین‌تر است!

افسانه‌های منسوخ شده قدیمی مثل پول مثل چرک کف دست است و …. را در اعماق ذهن‌تان دفن کنید چون سرمایه و منابع مالی یکی از حیاتی‌ترین ارکان زنده نگه داشتن کسب و کار و حرکت در مسیر اهداف کمپین‌های فروش و تجاری است، با سرمایه گذاری درست و مدیریت صحیح منابع مالی در روند طراحی و اجرای کمپین‌ فروش، هر اسکناس، اسکناسی جدید خلق می‌کند!

·        5 مزیت برنامه ریزی سرمایه در مدیریت کمپین فروش

  1. افزایش کیفیت تصمیم گیری در امور مالی
  2. کمک به پیش بینی هزینه‌ها
  3. کاهش ریسک خسارت‌های مالی
  4. بهبود قدرت تجزیه و تحلیل هزینه‌ها در مقابل سرمایه
  5. جلوگیری از 0 شدن بودجه در روند اجرای کمپین فروش

یک ضرب المثل انگلیسی در باب اهمیت مدیریت منابع مالی در بازاریابی می‌گوید:

(A fool and his money are soon parted!)

افرادی که با بی‌دقتی پولشان را خرج می‌کنند و بالاخره فقیر می‌شوند!

اما قدم آخر: ثبت جزئیات روند کمپین در تسک منیجر

اما در پایان پس از هدف گذاری، برنامه ریزی زمان و برنامه ریزی منابع مالی کمپین فروش باید تمامی جزئیات تسک‌ها و اطلاعات مربوط به روند اجرای کمپین در یک برنامه تسک منیجر دلخواه ثبت شود تا هیچ چیز در فرایند اجرای کمپین توسط اعضای سازمان از قلم نیافتد.

·        15 تسک منیجر پرطرفدار برای مدیریت کمپین فروش

1.      اور نوت (Ever Note)

  1. مایکرو سافت تو دو (Microsoft to do)
  2. آنی دو (Any Do)
  3. رممبر د میلک (Remember The milk)
  4. ترلو (Trello)
  5. تو دو لیست (Todolist)
  6. آسانا (Asana)
  7. اسلک (Slack)
  8. تودوایست (Todoist)
  9. ایرتیبل (Airtable)
  10. میستر تسک (Meister Task)
  11. جیرا (Jira)
  12. تسکولو (Taskulu)
  13. رایک (Wrike)
  14. گوگل تسک (Google Tasks) و ….

کمپین فروش اینستاگرام چیست؟ (Instagram sales campaign)

به صورت کلی  کمپین فروش اینستاگرام به فرایند انتشار محتواهایی با اهداف تجاری و بازاریابی متنوع مثل افزایش آگاهی از برند، افزایش فروش محصول و خدمات و …. در صفحات اینستاگرام پر مخاطب مثل پیج‌های محبوب پرطرفدار، اینفلوئنسرها و …. مربوط می‌شود مفهوم و جزئیات روند طراحی کمپین‌های فروش که در این مقاله مفصلا به آ‌ن‌ها پرداختیم مشمول کمپین‌های فروش اینستاگرام نیز می‌شود و نیازی به توضیح مجدد گفته‌ها نیست.

تنها تفاوت کمپین‌های فروش اینستاگرام و دیگر کمپین‌های فروش معمولی این است که کمپین‌های فروش اینستاگرام کاملا در بستر اینستاگرام و اینترنت، طراحی اجرا و آنالیز می‌شوند و در خلال برگزاری این دسته از کمپین‌ها رقابت مارکتینگی پر تب و تابی در اعماق سوشال مدیا خلق می‌شود و همچنین این کمپین‌های مجازی با قلب‌های اینترنتی ابزارهای تحلیل مخصوص خود را دارند.

·       10 ابزار محبوب تحلیل کمپین‌ فروش اینستاگرام

  1. اینستاگرام لایت (Instagram Insights)
  2. هشتگ فای (Hashtagify)
  3. کامبین (Combin)
  4. یونیون متریک (Union Metrics)
  5. اسکوار لاوین (Squarelovin)
  6. سوشال بیکرز (Socialbakers)
  7. فالورز پرو (Followers Pro)
  8. پیکس (Pixlee)
  9. کراود فایر (Crowdfire)
  10. ریوال آی کیو (Rival IQ)

4 نمونه کمپین فروش موفق دنیا!

تا این لحظه بیش‌ از 100ها میلیون کمپین فروش در سراسر دنیا طراحی و اجرا شده‌اند و در این میان تعدادی از کمپین‌ها به دلیل داشتن استراتژی اصولی و اجرای حرفه‌ای موفقیت‌آمیز بوده‌اند و تعداد دیگری از این کمپین‌های فروش نیز به دلیل ضعف در طراحی استراتژی و ضعف عملکرد در اجرا با شکست روبه‌رو شده‌اند، در ادامه 4 تا از درخشان‌ترین کمپین‌های فروش ایرانی و خارجی را جهت آشنا شدن بیشتر شما با کمپین‌های فروش خلاقانه موفق در تاریخ مارکتینگ مرور می‌کنیم.

اسنپ جوابه!

  • نام کمپین فروش: اسنپ جوابه!
  • شرکت مجری کمپین: ایده ارتباطات روماک
  • هدف اصلی کمپین: انتقال مفهوم پاسخگویی سریع اسنپ به تمام نیازها
  • شعارتبلیغاتی کمپین: اسنپ جوابه!
  • ویژگی‌های اصلی کمپین: انتخاب شعار کوتاه و ملموس

 

اسنپ (Snapp) که تحت پوشش شرکت ایده گزین ارتباطات روماک در سال 1393 شروع به فعالیت کرد برای معرفی خدمات اصلی خود مثل سفارش اینترنتی غذا، دارو، محصولات سوپر مارکت، نان و شیرینی، لبنیات، درخواست تاکسی اینترنتی و اسنپ باکس، مشاوره روانشناسی و پزشکی و … کمپین (اسنپ جوابه!) را برای ثبت پیام اصلی قدرت اسنپ در برطرف کردن تمامی نیازهای کاربران راه اندازی کرد.

طولی نکشید که بعد از اجرای  این کمپین، برند اسنپ به یکی از اپلیکیشن‌های ابرقدرت‌ میان برنامه‌های ارائه دهنده خدمات اینترنتی متنوع تبدیل شد و هنوز هم بعد از گذشت بیشتر از 10 سال از جرقه زدن ایده و  اجرای کمپین اسنپ جوابه، برند اسنپ در صدر جایگاه محبوبیت و قدرت برنامه‌های خدمات آنلاین ایستاده و بی‌رقیب است، راز اثر گذاری کمپین فروش اسنپ جوابه، وجود یک شعار تبلیغاتی ریتمیک و ملموس همراه کیفیت بالای خدمات اسنپ بوده است.

زمین بازی را عوض کردیم!

  • نام کمپین فروش: زمین بازی را عوض می‌کنیم
  • شرکت مجری: بلو بانک (blu bank)
  • هدف: به تصویر کشیدن شیوه ارائه خدمات بلو بانک نسبت به سایر بانک‌ها
  • شعار تبلیغاتی: زمین بازی را عوض کردیم!
  • ویژگی اصلی: استفاده از عناصر تصویری جذاب هماهنگ با شعار کمپین

 

بلو بانک (blubank) با شعار (بانک ولی دوست داشتنی!) از سال 1396 به عنوان یک بانک اینترنتی فعالیت خود را شروع کرد و تنها پس از گذشت مدتی کوتاه از فعالیت خود به عنوان یک بانک مجازی و رقابت با بانک‌های ایرانی ابر قدرت نام آشنای ایرانی توانست با طراحی و اجرای کمپین فروش موفق (زمین بازی را عوض کردیم) مسیر اعتماد و امنیت را در قلب کاربران باز کند و به عنوان یکی از محبوب‌ترین بانک‌های ایرانی نام گرفت. طراحی و ایده پردازی کمپین زمین بازی را عوض کردیم برند بلو بانک بر عهده آژانس تبلیغاتی لیمون (lemon adagency) بوده است.

استفاده از عناصر بصری جذاب و رنگارنگ مرتبط با مفهوم اصلی پیام شعار کمپین یکی از مهم‌ترین دلایل موفقیت کمپین زمین بازی را عوض کردیم بلو بانک بود، وجود تمایز بلو بانک نسبت به سایر بانک‌های قدیمی ایرانی مثل نداشتن شعبه‌های فیزیکی، عدم نیاز به ایستادن در صف‌های طولانی، ارائه خدمات متنوع آنلاین و …. بلوبانک به خوبی در اوج خلاقیت در (کمپین زمین بازی را عوض کردیم !) به تصویر کشیده شد و موجب افزایش چشمگیر تعداد طرفداران پروپاقرص بانک اینترنتی بلوبانک شد.

محصولات نجات دهنده!

  • نام کمپین: محصولات نجات دهنده!
  • شرکت مجری: کمپانی معروف ولوو (Volvo)
  • شعار تبلیغاتی: اجازه بدهید شما را با ولوو که جان من را نجات داده آشنا کنم!
  • هدف: هدایت مخاطبان به سمت قیف فروش و افزایش فروش
  • ویِژگی‌ اصلی: خلاقیت در طراحی و ظرافت در اجرا

 

کمپانی ولوو (Volvo company) یکی از بزرگ‌ترین کمپانی‌های تولید خودرو در دنیا محسوب می‌شود که توانست با طراحی و اجرای کمپین جذاب و خلاقانه جان من را نجات بده! (save my life!) میلیون‌ها نفر از مخاطبانش را به سمت انتهای قیف فروش استراتژی بازاریابی خود هدایت و آن‌ها را تبدیل به مشتریانی وفادار کند.

توضیح بازماندگان سالم مانده از تصادفات سنگین خطرناک درباره اینکه چطور به کمک تکنولوژی‌های پیشرفته خودروهای کمپانی ولوو توانستند از تصادف جان سالم به در ببرند محتوای اصلی کمپین جان من را نجات بده (save my life!)  کمپین خودروسازی ولوو بود، این کمپین با افزایش بیشتر از 60% مخاطبان کمپانی ولوو و افزایش حدود 40% درصدی مشتریان بالقوه کمپیانی ولوو یکی از موفق‌ترین کمپین‌های فروش در تاریخ مارکتینگ نام گرفت.

د تالک!

  • نام کمپین فروش: صحبت (the talk)
  • شرکت مجری: برند پروکتر اند گمبل (Procter & Gamble، P&G)
  • شعار: مشکی من زیباست! (My Black Is Beautiful)
  • هدف: مبارزه با تبعیض‌های نژادی و جذب مشتریان آفریقایی آمریکایی
  • ویژگی اصلی: توجه به هدف‌های انسان دوستانه و جامعه گرایانه

کمپین فروش د تالک (the talk) یا در ترجمه فارسی به معنای صحبت، یکی از متفاوت‌ترین کمپین‌های تبلیغاتی دنیا محسوب می‌شود که علاوه بر داشتن اهدافی با محوریت کاهش بی‌اعتمادی مشتریان غیر بومی آفریقایی آمریکایی به برندهای آمریکایی و جذب‌ آن‌ها به عنوان مشتریان وفادار، اهدافی جامعه گرایانه و انسان دوستانه‌ای را نیز به منظور اصلاح از بین بردن ریشه رشد تفکران نژاد پرستانه در کودکان و کاهش رفتارهای تبعیض آمیز علیه آفریقایی‌های آمریکایی‌ تبار در آمریکا را نیز دنبال می‌کرد.

پس از پایان این کمپین خلاقانه، موجی از حمایت‌های موثر و انسان گرایانه از سمت مخاطبان این کمپین از جانب آمریکایی‌ها مبنی بر مبارزه با کاشتن بذر نژاد گرایی در ذهن کودکان به راه افتاد، شعار مشکی من زیباست (My Black Is Beautiful) کمپین پروکتر اند گمبل بیش از 100 هزار نماش در یوتیوب و بیش از 1 میلیون بازدید در ایمپرشن داشت و با ثبت رکورد بیشتر از 15 میلیون شعار اصلی خود یعنی مشکی من زیباست ! (My Black Is Beautiful) به یکی از ماندگارترین کمپین‌های دنیای مارکتینگ و فروش تبدیل شد.

سخن پایانی

قطعا حالا با خواندن کامل نکات ذکر شده در این مقاله متوجه شدید که چرا ادعا داریم شعار (فقط انجامش بده!) برند نایک یک دروغ بزرگ است و برای انجام دادن هرکاری از جمله طراحی و اجرای کمپین‌های فروش و تبلیغاتی نیاز به تمرین، تخصص و آمادگی بالا است تا پس از شیرجه زدن در اقیانوس رقابت مارکتینگ و شنا کردن در مسیر اهداف تجاری غرق نشوید، برای غرق نشدن در اقیانوسی که گاهی طوفانی است و گاهی آرام، بهتر است از یک یار کمکی متخصص وبا تجربه برای طراحی پلن‌ و مدیریت برگزاری کمپین‌های فروش کمک بگیرید.

سوالات متداول

موفق‌ترین کمپین‌های فروش دنیا کدام‌اند؟

کمپانی‌های مختلف با طراحی و اجرای کمپین‌های فروش خلاقانه و متفاوت مثل اسنپ با شعار اسنپ جوابه!، تپسی با شعار خدمت شاید همون خدمته، سامسونگ با شعار اینجا ایران است!، اسنوا با شعار فقط یه ایرانی میدونه، بانک ملت با شعار انجام عملیات بانکی بدون مراجعه و حضور در شعبه، کاله با شعار حس سبکتر چربی کمتر، کوکالا با شعار نیمه پر، بلو بانک با شعار زمین بازی را عوض کردیم، نایک با شعار فقط انجامش بده، کوکالا با شعار آخرین مشتری و ….. کمپانی‌های فروش و تبلیغات درخشان و ماندگاری را در تاریخ مارکتینگ و بازاریابی ثبت کرده‌اند که شما می‌توانید با مطالعه و شناخت عمیق آن‌ها برای طراحی کمپین خودتان ایده‌های نابی استخراج کنید.

مراحل طراحی کمپین فروش چگونه است؟

تمامی کمپین‌های تبلیغاتی در ابتدا با بررسی و تحلیل شرایط فعلی کسب و کار و رقبای آن هدف‌گذاری می‌شوند، بعد از هدف گذاری  اصولی کمپین تبلیغاتی توسط تیم مارکتینگ، زمانبندی دقیق و تقسیم بندی بودجه برای به ثمر رساندن هدف‌های تایین‌شده کمپین تبلیغاتی تایین می‌شود و در نهایت پس از ثبت تمامی جزئیات تسک‌ها و اهداف کمپین تبلیغاتی در تسک منیجر انتخاب شده توسط مدیر فروش و تیم بازاریابی، اجرای تعهدات کمپین تبلیغاتی طراحی شده آغاز می‌شود.

بهترین ابزارهای مدیریت تسک‌ کمپین‌‌ فروش کدام‌اند؟

امروزه ابزارهای مدیریت پروژه مفید متعدد زیادی برای مدیریت پروژه و تسک‌های کمپین‌های تبلیغاتی نوشته شده‌اند اما در این میان ابزارهای مدیریت پروژه اور نوت (Ever Note)، مایکرو سافت تو دو (Microsoft to do)، آنی دو (Any Do)، رممبر د میلک (Remember The milk)، ترلو (Trello)، تو دو لیست (Todolist)، گوگل تسک (Google Tasks) و ….. جزو محبوب‌ترین تسک منیجرهای ایرانی و خارجی محسوب می‌شوند که کاربردهای گسترده‌ای در بهبود کیفیت مدیریت تسک‌های کمپین‌های فروش و تبلیغاتی دارند.