یونیورسال آنالیتیکس همچنان داده ها را برای اکثر سایت ها پردازش می کند

یونیورسال آنالیتیکس همچنان داده ها را برای اکثر سایت ها پردازش می کند

[ad_1]

اکثر بازاریابان همچنان می توانند از حساب های Universal Analytics مانند همیشه استفاده کنند. علیرغم هشدار به تبلیغ‌کنندگان مبنی بر جایگزینی این ابزار با Google Analytics 4 در 1 ژوئیه، UA همچنان در حال پردازش داده‌ها به طور معمول برای اکثر مردم است.

چرا ما اهمیت می دهیم؟

بازاریابان تمایلی به تغییر از Universal Analytics یا UA به GA4 نداشتند، حتی اگر گوگل اصرار داشت که این انتقال را انجام دهد. اگرچه بیش از یک سال به این صنعت هشدار داده شده بود، بسیاری از آنها آمادگی نداشتند و در تلاش برای درک چگونگی عملکرد GA4 بودند. همانطور که گفته شد، اطمینان بخش است که UA هنوز در حال پردازش داده ها است – اما بعید است که خیلی بیشتر دوام بیاورد.

چه اتفاقی خواهد افتاد؟

در حالی که به نظر می رسد اکثر معامله گران همچنان طبق معمول به داده های بلادرنگ در Universal Analytics دسترسی دارند، برخی گزارش می دهند که پیام های هشدار جدیدی را در حساب های خود مشاهده می کنند. می‌خواند:

  • · “این ویژگی به زودی پردازش داده ها را متوقف می کند.”
  • · “همه تبدیل ها و مخاطبانی که با کمپین های تبلیغاتی گوگل استفاده می کنید دیگر کار نمی کنند.”

در همین حال، دیگران به Search Engine Land تأیید کردند که Universal Analytics اکنون پردازش داده‌های حساب‌هایشان را متوقف کرده است. جیمز براکبانک، مدیرعامل Digitaloft به SEL گفت:

من هنوز قابلیت Universal Analytics را به صورت زنده می بینم، اما از امروز دیگر داده ها را ردیابی نمی کند.

“از نیمه شب در منطقه زمانی دارایی ها، این عدد به صورت 0 نشان داده می شود (مانند چندین ملک مختلف در سایت). «تا امروز همه چیز نشان داده شده است.

برای کسانی که هنوز از UA بر خلاف GA4 استفاده می کنند، به نظر می رسد حساب های آنها ممکن است در طول دوره مهلت (مهلت گوگل برای سایت ها برای فعال کردن GA4) گرفته شده باشد.

گوگل چه گفت؟

در 1 ژوئیه، گوگل بیانیه ای در این رابطه منتشر کرد توییتر و مرکز راهنمای Google Analytics یک به‌روزرسانی منتشر کرده است تا توضیح دهد چرا برخی از افراد ممکن است همچنان بتوانند به داده‌های Universal Analytics خود دسترسی داشته باشند. این موتور جستجو اعلام کرد که خاموش شدن یونیورسال آنالیتیکس در مراحل مختلفی است. گوگل گفت:

“این یک شبه اتفاق نمی افتد، بنابراین برخی از ویژگی های Universal Analytics ممکن است به پردازش داده ها ادامه دهند.”

  1. با این حال، اکنون همه دارایی‌ها به صف اضافه شده‌اند و آنهایی که ارتقا را تکمیل نکرده‌اند، شروع به عرضه خواهند کرد.
  2. Google Analytics 4 راه حل اندازه گیری نسل بعدی ما است که جایگزین Universal Analytics می شود.
  3. ویژگی‌های استاندارد Universal Analytics پردازش داده‌های جدید را متوقف کرده‌اند. برای ادامه اندازه گیری وب سایت خود، به Google Analytics 4 نیاز دارید.

ما قویاً توصیه می کنیم که در اسرع وقت به Google Analytics 4 ارتقا دهید. اگر از داده های Universal Analytics در حساب Google Ads خود استفاده می کنید، مطمئن شوید که پیوندهای Google Analytics را از Universal Analytics به ویژگی Google Analytics 4 خود منتقل کرده اید.

جدول زمانی. خاموش شدن یونیورسال آنالیتیکس در مراحل زیر انجام خواهد شد و مرحله نهایی برای جولای 2023 برنامه ریزی شده است:

مارس 2023: Google به‌طور خودکار دارایی‌های GA4 را برای بازرگانی ایجاد کرد که از گزینه ایجاد دارایی خودکار انصراف نداده‌اند. در صورت امکان، از برچسب های سایت موجود استفاده شد.

جولای 2023: UA پردازش نماها، از جمله ویژگی‌های استاندارد، را در حساب‌هایی که شامل 360 ویژگی نیز هستند، متوقف می‌کند. بازاریابان هنوز تا جولای 2024 به داده های از پیش پردازش شده در دارایی UA خود دسترسی دارند.

جولای 2024: همه بازرگانان، حتی آنهایی که دارای 360 ویژگی هستند، دیگر به رابط کاربری UA و API دسترسی نخواهند داشت.



[ad_2]