5 نکته برای افزایش عملکرد تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC).

5 نکته برای افزایش عملکرد تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC).


به دنبال به حداکثر رساندن بازگشت سرمایه و افزایش رشد با PPC با بودجه محدود هستید؟ با این نکات بیاموزید که چگونه از هزینه تبلیغات خود بیشترین بهره را ببرید. تبلیغات کلیکی می تواند یک تغییر بازی برای کسب و کارهای کوچکی باشد که به دنبال شروع فروش یا افزایش آگاهی از برند هستند و کسب و کار خود را در معرض دید افراد بیشتری قرار می دهند. متأسفانه، اگر مراقب نباشید، خرج کردن نیز بسیار آسان است. هنگامی که بودجه شما محدود است، مهم است که حساب PPC خود را برای موفقیت راه اندازی کنید.

تبلیغات کلیکی می تواند در عرض چند ماه شانس کسب و کار شما را به طور جدی تغییر دهد، یا آن را به موفقیت برساند و یا با هزینه های بالا و سنگین آن را نابود کند. بنابراین قبل از شروع به پول انداختن در تبلیغات کلیکی گوگل یا مایکروسافت، این پنج نکته مهم را برای به حداکثر رساندن تأثیر تبلیغات PPC در بودجه محدود بخوانید.

1. اهداف روشنی تعیین کنید و روی آنها تمرکز کنید!

یکی از بهترین چیزها در مورد تبلیغات پرداخت به ازای کلیک یا PPC این است که راه هایی برای دستیابی به اهداف هر کسب و کاری وجود دارد. شما می‌توانید از بین انواع مختلف کمپین و گزینه‌های پیشنهادی انتخاب کنید، و چندین پلتفرم Google وجود دارد که می‌توانید در آنها تبلیغ کنید.

وقتی بودجه شما انتخاب ها و گزینه های شما را محدود می کند، مهم است که بدانید هدف نهایی شما چیست و کمپین هایی ایجاد کنید که به شما در رسیدن به آن هدف کمک کنند. آیا می خواهید برای برند خود آگاهی بیشتری ایجاد کنید؟ توییتر و یوتیوب گزینه های خوبی برای این کار هستند.

شاید شما یک شرکت تجارت الکترونیکی باشید که به دنبال فروش و درآمد بیشتر هستید. سپس کمپین های جستجو و خرید را در نظر بگیرید. این کمپین ها زمانی بهترین نتیجه را دارند که با هم کار کنند و یک استراتژی کلی را هدایت کنند. اما زمانی که بودجه ها محدود است، زمان آن فرا رسیده است که استراتژی های ثانویه را کنار بگذارید و روی نتایج جستجوی ارگانیک تمرکز کنید.

2. کمپین های خود را ساده و خاص کنید!

هنگام ایجاد کمپین های کلیکی، مهم است که خاص باشید. شما می خواهید تبلیغات شما تا حد امکان به جستجوهای کاربر مرتبط باشد. بسیار مهم است که کمپین ها و گروه های تبلیغاتی خود را به گونه ای ساختار دهید که تبلیغات شما با کلمات کلیدی انتخابی شما مطابقت داشته باشد.

بیایید از یک شرکت پوشاک به عنوان مثال استفاده کنیم. آنها همه نوع لباس می فروشند، اما می خواهند روی تی شرت و شلوار جین تمرکز کنند. من می‌خواهم تبلیغاتم تا حد امکان به جستجوی کاربر مرتبط باشد، بنابراین کمپین‌ها و گروه‌های تبلیغاتی را بر اساس نوع لباس ایجاد می‌کنم:

کمپین: تی شرت

  • گروه تبلیغات: تی شرت
  • گروه آگهی: تیشرت زنانه
  • گروه آگهی: تیشرت مردانه
  • گروه آگهی: تیشرت بچه گانه

کمپین: شلوار جین

  • گروه تبلیغات: شلوار جین
  • گروه آگهی: شلوار جین زنانه
  • گروه آگهی: شلوار جین مردانه
  • گروه آگهی: شلوار جین بچه گانه

راه اندازی کمپین های کلیکی خود به این روش دو کار را برای شما انجام می دهد:

  1. اولین مورد این است که بسیار ساده و قابل درک است. اگر به داده های عملکرد همه این گروه های تبلیغاتی نگاه کنیم، به راحتی می توانیم بگوییم:
  2. کدام نوع محصول عملکرد خوبی دارد (تی شرت یا شلوار جین)؟
  3. محصول ما در کدام جمعیت از محبوبیت بیشتری برخوردار است (زنان، مردان، کودکان و غیره)

این امر بهینه سازی را بسیار آسان تر از زمانی است که همه این محصولات در یک یا دو گروه تبلیغاتی ترکیب شوند.

مورد دوم این است که هر گروه تبلیغاتی که در بالا ذکر شد دارای کلمات کلیدی و تبلیغات مخصوص به دسته خود خواهد بود. بنابراین اگر شخصی برای «تی‌شرت‌های بچه‌گانه» جستجو کند، تبلیغی که نشان داده می‌شود مربوط به تی‌شرت‌های بچه‌گانه است و به صفحه فرود با تی‌شرت‌های بچه‌گانه منتقل می‌شود. اگر ما فقط یک گروه تبلیغاتی تی شرت داشتیم، تبلیغات ما باید بسیار عمومی تر و کمتر منجر به خرید می شد.

3. از کلمات کلیدی دم بلند استفاده کنید!

تبلیغات کلیکی یک پلتفرم مبتنی بر حراج است که در آن تبلیغ‌کنندگان برای نمایش تبلیغات خود برای جستجوهای کلیدواژه خاص پیشنهاد می‌دهند و فضای تبلیغاتی به بالاترین پیشنهاد داده می‌شود.

مانند حراج های واقعی، وقتی پول زیادی دارید، برنده شدن بسیار آسان تر است. پس اگر پول کمتری نسبت به بقیه در حراج داشته باشید، چگونه برنده می شوید؟ به سادگی، چیزهایی را انتخاب می کنید که افراد کمتری برای آن پیشنهاد می دهند.

در جستجوی پولی، ما به این کلمات کلیدی طولانی می گوییم: کلمات کلیدی که کلمات واجد شرایط بیشتری دارند و حجم جستجوی کمتری دارند. بیایید به یک مثال نگاه کنیم:

چشمان خود را ببندید و تصور کنید که صاحب کسب و کاری هستید که در ایجاد برچسب های سفارشی تخصص دارد. خوب، چشمانتان را باز کنید تا به خواندن ادامه دهید، اما دست از تخیل بردارید. شما می خواهید از طریق تبلیغات پولی فروش بیشتری داشته باشید، اما فقط 1500 دلار در ماه برای خرج کردن دارید.

به عنوان مثال، کلمه کلیدی “SEO” یکی از سخت ترین کلمات کلیدی برای رتبه بندی است! حالا اگر می خواهید برای این کلمه کلیدی تبلیغات کلیکی انجام دهید، مسلما باید هزینه زیادی را متحمل شوید، اما با کمی دستکاری در این کلمه کلیدی و تبدیل آن به کلمه کلیدی به اصطلاح “دم بلند” می توانید وضعیت را تغییر دهید. به نفع تو . برای مثال می توانید کلمه سئو را به کلمه کلیدی “بهترین شرکت سئو در تهران” یا هر شهر دیگری تغییر دهید.

4. هدف گذاری خود را بر اساس مکان محدود کنید!

هدف گذاری موقعیت مکانی عاملی است که هنگام تلاش برای موفقیت در بودجه به راحتی نادیده گرفته می شود، به خصوص اگر یک کسب و کار آنلاین هستید. اگر توانایی ارائه خدمات به مشتریان در سراسر کشور یا حتی کشورهای دیگر را دارید، ممکن است وسوسه شوید که این کار را انجام دهید.

با این حال، مگر اینکه کسب و کار شما در یک بازار خاص باشد، ممکن است بودجه شما به اندازه کافی بزرگ نباشد که به کل کشور خدمت کند. در عوض، بهتر است آن بودجه را به بازارهای با بهترین عملکرد خود اختصاص دهید.

بیایید دوباره از شرکت لیبل سابق خود بازدید کنیم. برای مثال تصور کنیم که این شرکت در تهران مستقر است و در سراسر ایران خدمات ارائه می دهد. حجم جستجو برای کلمات کلیدی مرتبط با برچسب بیش از حد است که نمی تواند 1500 دلار در ماه من را پوشش دهد، بنابراین من می خواهم در مورد مکان نمایش تبلیغات خود استراتژیک تر باشم.

با بررسی هزینه های حمل و نقل، می توانید متوجه شوید که ارسال محصولات در کدام مناطق کشور هزینه کمتری برای شما خواهد داشت! مکان را در استراتژی های خود بگنجانید!

5. وظایف خود را فراموش نکنید!

در طول سال‌ها، گوگل راه‌اندازی کمپین را با پیشنهادات خودکار و اقدامات خودکار به‌طور تصاعدی آسان‌تر کرده است. تبلیغ‌کنندگان می‌توانند با کار کم یا بدون کار موفقیت چشمگیری داشته باشند – این چیز خوبی است! استفاده از Google Ads نباید آنقدر گیج کننده و پیچیده باشد که برای مدیریت آن به یک متخصص بازاریابی نیاز داشته باشید.

با این حال، اگر کمپین های خود را راه اندازی کنید و اجازه دهید بدون مدیریت مستمر اجرا شوند، پول روی میز باقی می گذارید. هنگامی که کمپین های شما در حال اجرا و جمع آوری داده ها هستند، باید حداقل موارد زیر را بررسی کنید:

  1. هزینه کمپین های شما در مقایسه با بودجه ماهانه چقدر است؟
  2. کدام کلمات کلیدی عملکرد خوبی دارند و کدام نه؟
  3. حذف کلمات کلیدی با عملکرد ضعیف یک راه فوق العاده آسان برای بهبود مستمر عملکرد شما در طول زمان است.

بودجه کم، نتایج بزرگ

تبلیغات کلیک به کلیک می تواند ابزار ارزشمندی برای کسب و کارهای کوچک با بودجه محدود باشد، اما نیاز به برنامه ریزی و اجرای دقیق برای جلوگیری از هزینه های بیش از حد دارد. با اجرای این نکات، کسب و کارهای کوچک می توانند شانس موفقیت خود را به حداکثر برسانند و در عین حال اطمینان حاصل کنند که از بودجه آنها به خوبی استفاده می شود. با مدیریت منسجم، PPC می تواند یک ابزار تغییر دهنده بازی برای محرک رشد و دستیابی به اهداف تجاری شما باشد.

اخرین حرف

استفاده از تبلیغات کلیکی روشی موثر و سریع برای کسب درآمد است که در صورت استفاده در شرایط مناسب برای مشاغل کوچک مناسب است وگرنه همانطور که در ابتدای مقاله گفتیم می تواند کسب و کار شما را به بن بست برساند! مطمئن ترین روش برای کسب و کارهای کوچک با بودجه محدود استفاده از خدمات سئو Tuskaweb است! خدمات سئو به شما نتایج ارگانیک ثابتی می دهد که می تواند در دراز مدت برای کسب و کار شما سودآورتر باشد!