7 دلیل برای مهاجرت از Analytics به GA4

7 دلیل برای مهاجرت از Analytics به GA4

[ad_1]

فایل صوتی در وبلاگ


ممکن است علاقه مند باشید:

افرادی که با بازاریابی دیجیتال سر و کار دارند به خوبی می دانند که داده هایی که از مشتریان می آید، نفوذ زیاد این بر تصمیمات آنها تأثیر می گذارد. به همین دلیل از ابزارهایی مانند تحلیل و بررسی برای تجزیه و تحلیل این داده ها استفاده می شود. اهمیت این ابزار را گوگل کنید مفید او به خوبی از کاربران خود مطلع است. به همین دلیل است که در سال 2020 او نسخه جدید خود، GA4 را فاش کرد و اکنون همه باید از نسخه 3 برای تجزیه و تحلیل به نسخه جدید مهاجرت کنند. در این مقاله ویکی پدیا، در مورد دلایل مهاجرت از Analytics به GA4 صحبت خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

گوگل آنالیتیکس چیست؟

گوگل آنالیتیکس یکی از ابزارهای رایگان گوگل است که در حوزه دیجیتال مارکتینگ مورد استفاده قرار می گیرد. این ابزار می تواند اطلاعات و آمارهای مهمی در مورد آن ارائه دهد رفتار کاربر نمایش در سایت (یا اپلیکیشن) و تجزیه و تحلیل این رفتارها با توجه به اطلاعاتی که دارد.

گوگل آنالیتیکس نقش مهمی در بهبود عملکرد سایت و اپلیکیشن ایفا می کند.

چه اتفاقی برای Google Analytics 3 افتاد؟

اولین نسخه گوگل آنالیتیکس 2005 فاش شد؛ از آن زمان گوگل این ابزار را 3 بار دیگر ارتقا داده است. اکثر شرکت ها به سال 2020 آنها از نسخه سوم آن استفاده کردند. در همان سال، گوگل از گوگل آنالیتیکس 4 یا همان GA4 فاش کرد و اعلام کرد که همه کسب و کارها باید به زودی از این نسخه استفاده کنند.

همانطور که می بینید، این اولین بار نیست که گوگل ابزارهای خود را بسته به نیاز روزانه کاربران خود تغییر می دهد. تفاوت این تغییر با تغییرات قبلی در تاریخ است 1 ژوئیه 2023نسخه قبلی گوگل آنالیتیکس اصلا کار نمی کند و حذف می شود.

مزایای مهاجرت به GA4 چیست؟

در اینجا مهمترین دلایلی وجود دارد که چرا باید از GA4 برای تجزیه و تحلیل سریعتر داده های بازاریابی خود استفاده کنید.

1) انعطاف و کارایی بیشتر

GA4 با معماری جدید و بهبود یافته طراحی شده است که به کاربران اجازه می دهد به راحتی داده های خود را تجزیه و تحلیل کنند. ابزارهای جدید GA4 از بر اساس مدل های داده یک رویداد یا از همان رویدادی استفاده کنید که به کاربران اجازه می دهد دقیق تر و انعطاف پذیرتر با داده های Google Analytics خود کار کنید.

2) تمرکز بیشتر روی حریم خصوصی کاربر

GA4 برای پاسخگویی بهتر به نیازها طراحی شده است حفاظت از حریم خصوصی کاربران پاسخ می دهند. با توجه به تغییرات قوانین حفظ حریم خصوصی در سراسر جهان، این موضوع برای مشاغل بسیار مهم است و در آینده نیز به رشد خود ادامه خواهد داد. ایجاد اعتماد کاری که آنها برای مشتری انجام می دهند چشمگیر خواهد بود.

با استفاده از مدل های هوش مصنوعی، GA4 قادر است به طور خودکار داده های کاربران را به گونه ای تجزیه و تحلیل کند که حریم خصوصی آنها تا حد امکان حفظ شود.

3) ادغام بهتر با سایر ابزارهای گوگل

یکی از مهم ترین دلایل مهاجرت از Analytics به GA4 این است GA4 به طور کامل با سایر ابزارهای Google مانند Google Ads و Google Data Studio یکپارچه شده است. این به نفع بازاریابی دیجیتال بیشتر خواهد بود و به کسب و کارها این امکان را می دهد که به راحتی از داده هایی که از کمپین ها، تبلیغات یا فعالیت های مختلف خود در سایر برنامه های Google دریافت می کنند استفاده کنند و از این ابزارها بهتر استفاده کنند.

علاوه بر این، ادغام GA4 با سایر برنامه های گوگل، در درجه اول برای تبلیغات و بازاریابی، به کاربران اجازه می دهد تا یکپارچه و هماهنگ شده است تبلیغات و کمپین های خود را اجرا کنید.

4) در زمان صرفه جویی کنید، درآمد را به حداکثر برسانید

هرچه داده های مربوط به رویدادها و کمپین ها بزرگتر باشد، تجزیه و تحلیل آنها بهتر است سخت تر و گیج کننده تر بخیه می زند. علاوه بر این، یک سازمان ممکن است هزینه های زیادی را برای تجزیه و تحلیل این داده ها متحمل شود. اتوماسیون پیشرفت در تجزیه و تحلیل داده ها از GA4 یکی از دلایل مهاجرت به GA4 است.

GA4 با ابزارهای پیشرفته تجزیه و تحلیل داده های خود، به بازاریابان دیجیتال کمک می کند تا روی چیزهای پیشرفته تر در کمپین های خود تمرکز کنند. تفاوت ایجاد می کند اجازه دهید هزینه های خود را کاهش دهند و درآمد خود را بهبود بخشند.

5) حداکثر استفاده از هوش مصنوعی

اگر از بازاریابان در مورد دلایل مهاجرت از تجزیه و تحلیل به GA4 بپرسید، قطعا در مورد هوش مصنوعی پیشرفته آن صحبت خواهند کرد.

با بسیاری از ویژگی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی، GA4 به تبلیغ‌کنندگان این امکان را می‌دهد نمای بازتر آماری را پیدا کنید که واقعاً مهم است. در GA4، به جای جستجوی تمام داده‌ها و انجام تجزیه و تحلیل، افراد می‌توانند داده‌هایی را پیدا کنند که مورد علاقه کسب‌وکار یا کاربران است. زائد جستجوی یک جستجوی خاص

ساباویژن

مشاوره رایگان تبلیغات ویدیویی دریافت کنید
کلیک

هوش مصنوعی در GA4 قادر است پیش بینی رفتار مصرف کننده در آینده و با توجه به تحلیل رفتار آنها در سایت می توانید بگویید چند درصد از آنها سرنخ آن بالا است و احتمالا در آینده معامله خواهند کرد. چرا در محل آنها سرگردان هستنددر کدام بخش از سایت بیشتر معطل می شوند و کدام تبلیغ بیشتر مورد توجه آنها قرار می گیرد.

6) رابط کاربری بهتر

افرادی که قبلاً با گوگل آنالیتیکس کار کرده اند باید رابط کاربری بهتر را یکی از دلایل مهاجرت به GA4 بدانند. در یک GA4 دیگر اخبار از جانب صفحات پیچیده و مشغول نیستدسته بندی ها بهتر هستند، صفحه نمایش ها ساکت تر هستند و شما راه آسان تری برای دسترسی به منو یا داده دارید.

در گوگل آنالیتیکس داده ها به صورت کلی و پیچیده تری نمایش داده می شوند که کار را برای تحلیلگران سخت می کند، اما در نسخه جدید امکان دسته بندی داده ها به شکل با جزئیات بیشتر، شخصی تر و اولویت بیشتری دارد وجود دارد.

7) سهولت استفاده در گوشی های هوشمند

قطعا یکی از دلایل مهاجرت به GA4 این است که کار با گوگل آنالیتیکس در گوشی های هوشمند باعث شده بسیاری از کاربران مشکلات و این باعث شد که نتوانند به راحتی از این ابزار استفاده کنند زیرا مجبور بودند از نسخه موبایل و s کامل استفاده کنند ضعف این ابزار نامیده می شود Google Analytics برای Firebase برای ارضای نیازهایشان که گاهی نتیجه نمی دهد.

حالا با GA4 این مشکل به راحتی حل شده و کاربران می توانند از نسخه استفاده کنند دسکتاپ و چه در گوشی های هوشمند (اندروید و iOS) از این ابزار پرکاربرد نهایت استفاده را می برند.

نتیجه

خب این یکی از مهمترین دلایل مهاجرت به GA4 است! دوست داشته باشید یا نه، نسخه قبلی Google Analytics در تاریخچه 1 ژوئیه 2023 یا همان 1000 1402 برای همیشه شکست خواهد خورد و همه افرادی که می خواهند از این ابزار استفاده کنند باید به نسخه جدید مهاجرت کنند. GA4.

اگر نگران ارتقای بازاریابی دیجیتال کسب و کارتان به بهترین شکل ممکن هستید، وقت آن رسیده است که با ویژگی های جدید GA4 آشنا شوید و از آنها نهایت استفاده را ببرید.

سوالات متداول

GA4 چه مزیتی نسبت به نسخه قبلی خود دارد؟

GA4 از هوش مصنوعی کمک بیشتری می‌گیرد، رابط کاربری بهتری نسبت به نسخه قبلی دارد، استفاده از آن در گوشی‌های هوشمند آسان است، راحت‌تر با سایر ابزارهای Google مانند Google Ads ادغام می‌شود و از حریم خصوصی کاربران تا حد زیادی محافظت می‌کند.

از چه تاریخی نسخه قبلی گوگل آنالیتیکس (GA3) کار نخواهد کرد؟

از 1 جولای 2023، نسخه قبلی Google Analytics دیگر کار نخواهد کرد و همه مشاغل باید از نسخه GA4 استفاده کنند.

5.5 | (3 امتیاز) نتیجه شما با موفقیت ثبت شد!

[ad_2]