بررسی ارزان ترین اینورتر تک فاز

بررسی ارزان ترین اینورتر تک فاز

[ad_1]

هزینه اینورترها معمولا بر اساس وات، منبع تغذیه، برند و سخت افزار تعیین می شود. قیمت اینورترهای تک فاز نیز از این قاعده مستثنی نیست و ممکن است یک توان خاص برای برندهای مختلف قیمت های متفاوتی داشته باشد. بر این اساس برای یافتن یک اینورتر تک فاز ارزان قیمت، تحقیق و بررسی در فروشگاه های مختلف و برندهای مختلف ضروری است.

در این مقاله با استفاده از قیمت های موجود در سایت های مختلف و بررسی برندهای معتبر و کاربردی بازار مجموعه ای از ارزان ترین اینورترهای تک فاز را در اختیار شما قرار داده ایم. لازم به ذکر است که این مقاله بر اساس قیمت های موجود در فروردین 1403 تهیه شده است و ممکن است قیمت ها در زمان خرید تغییر کرده باشند. با این حال، یک سطح قیمت کلی برای مارک های مختلف می تواند در نظر گرفته شود.

ارزان ترین اینورتر تک فاز کدام است؟

اگر بخواهیم یک قانون کلی برای تعیین قیمت اینورترها در نظر بگیریم، اینورترهای چینی نسبت به سایر برندها قیمت بهتر یا ارزان تری دارند.

به طور کلی می توان قیمت درایوهای صنعتی را در 3 دسته ایرانی، چینی و خارجی بررسی کرد. مارک های چینی معمولاً جدا از سایر مارک های خارجی در نظر گرفته می شوند. زیرا در بازار ایران به وفور یافت می شوند و قیمت آنها نسبت به سایر برندهای خارجی مناسبتر است.

اینورتر 220 ولت با قیمت پایین

اینورترهای تک فاز برندهایی مانند TECO، دلتا دلتا و سانیو دارای مناسب ترین قیمت در بین محصولات چینی هستند.

با نگاهی به قیمت اینورتر Teco متوجه می شوید که کمی بالاتر از برندهای دلتا و سانیو است. اما به عنوان یک کیفیت بسیار معروفتر و مورد استفاده است.

Techo China Inverter درایوهای تک فاز خود را با ظرفیت های 0.5 تا 2 اسب بخار معادل 0.37 تا 1.5 کیلو وات تولید می کند. از جمله ویژگی های درایوهای تک فاز TECO امکان نصب مقاومت ترمز در مدل های مختلف آن است. ضمناً به دلیل وجود گارانتی معتبر، خرید روترهای تکو بیشتر مورد قبول مشتریان می باشد.

پس از مارک های مقرون به صرفه چینی، تولید کنندگان داخلی می آیند. لازم به ذکر است که اینورترهای ایرانی از کیفیت مناسب و قیمت بالاتری نسبت به برخی برندهای چینی با ظرفیت های مشابه برخوردار هستند. با این حال بدون توجه به اختلاف قیمت کم، می توان گفت که برندهایی مانند AGER، Pentax، Kara Drive و Zima قیمت مناسبی دارند.

لازم به ذکر است که برند پنتاکس در ایران و دارای مجوز ایتالیا می باشد. محصولات این برند کیفیت خوبی دارند و قیمت بسیار مناسبی دارند. بنابراین از نظر خرید و فروش در رده مناسبی قرار دارند.

لازم به ذکر است که برندهای ایرانی تولید کننده اینورتر بسیار متنوع هستند. به عنوان مثال، اینورترهای مگا درایو، کیوما و پروتو صنعت نیز کاملاً مقرون به صرفه هستند.

قیمت سایر مارک ها درایو تکفاز

همانطور که قبلاً گفتیم ظرفیت های مشابه در همه برندها لزوماً قیمت یکسانی ندارند. به عنوان مثال درایو تکفاز 0.5 اسب بخاری با قیمتی در حدود 4 میلیون تا بالای 10 میلیون تومان در بازار یافت می شود. این مشکل از عوامل مختلفی ناشی می شود. بعضی از آنها … هستند:

  • کیفیت بالاتر

  • سخت افزار کامل تر

  • هزینه واردات و مواد اولیه

  • خدمات پس از فروش قابل اعتماد

  • ماندگاری برند در بازارهای داخلی و خارجی

یکی از این برندها که در بازارهای افتر مارکت به خوبی شناخته شده و از کیفیت خوبی برخوردار است، اینورتر تتا است. برند TETA ساخت کشور چین است و در 99 درصد موارد برای استفاده با جریان سه فاز استفاده می شود (اینورتر تکفاز تتا تنها با قدرت 5 اسب بخار تولید می شود).

با این حال هم کنترل پنل اینورتر و هم کیفیت آن در سطح خوبی است. این دستگاه صنعتی از نظر قیمت در رده متوسط ​​قرار دارد.

همچنین اینورتر سنچ به دلیل تنوع زیاد و خدمات پس از فروش مطمئن، سهم خوبی از بازار را به خود اختصاص داده است. البته این برند را می توان در رده قیمتی ارزان تا میان رده نیز قرار داد.

یکی از برندهای کره جنوبی که از نظر تنوع قدرت عملکرد بسیار خوبی داشته است اینورتر LS است. این برند اینورتر تک فاز را حتی با ظرفیت های 18.5 کیلووات، 22 کیلووات و غیره تولید می کند. البته قیمت اینورتر LS کمی بالاتر از سایر برندهای معرفی شده است.

از برندهای خارجی با قیمت بالاتر می توان به اینورتر دانفوس، اشنایدر، کینکو، آی مستر، زیمنس آلمان و … اشاره کرد. توجه داشته باشید که یافتن این برندها در بازار ممکن است دشوار باشد و خدمات پس از فروش آنها در صورت وجود محدود است. البته مشخص است که قیمت این اینورترها معمولاً از برندهایی مانند تکو بالاتر است.

نکته مهم در خرید اینورتر تک فاز

علاوه بر قیمت اینورتر، نکات دیگری در زمان خرید وجود دارد. درایوهای صنعتی با ولتاژهای ورودی متفاوتی تولید می شوند. اینورترهای 220 ولت یا تک فاز محدوده توان وسیعی ندارند. به طور معمول، حداکثر قدرت برای اینورترهای تک فاز 5 اسب بخار است. البته قدرت روتین این دسته از درایوها تا 3 اسب است.

در خرید اینورتر تک فاز می توان نکات زیر را از مهمترین نکات در نظر گرفت:

  • قدرت محرکه

  • ویژگی ها و مشخصات تجهیزاتی که نیاز به اینورتر دارند

  • سخت افزار و ویژگی های پنل کنترل اینورتر

  • اعتبار برند

  • خدمات پس از فروش اینورتر

  • سطح کاربر (سبک، نیمه سنگین، سنیگن)

ما سعی کرده ایم ارزان ترین اینورترهای تک فاز در برندهای مختلف را با توجه به قیمت های عرضه شده در بازار بررسی کنیم. اما با توجه به حساسیت انتخاب اینورتر، توصیه می کنیم از یک متخصص کمک بگیرید و یک کیت تخصصی را برای خرید خود انتخاب کنید.

توسط کاربران انتخاب شده است

[ad_2]