معرفی 23 سایت رایگان هوش مصنوعی برای کاربردهای مختلف – فرادرس

معرفی 23 سایت رایگان هوش مصنوعی برای کاربردهای مختلف – فرادرس

[ad_1]

هوش مصنوعی یا همان AI، با تکامل و پیشرفت‌های مداوم خود، راه را برای افزایش نوآوری، بهره‌وری و خلاقیت بیشتر هموارتر می‌سازد. محدوده به‌کارگیری ابزارهای هوش مصنوعی که پیش از این، حوزه‌ای تخصصی برای علاقه‌مندان به فناوری و متخصصان به‌شمار می‌رفت، در حال حاضر به‌گونه‌ای گسترش یافته که مجموعه‌ای از منابع قدرتمند و قابل دسترس را برای همگان فراهم می‌کند. ابزارهای هوش مصنوعی در موارد متعددی، از تسهیل کارهای روزمره گرفته تا فراهم کردن فرصت‌های خلاقانه، نحوه تعامل ما با فناوری را تغییر می‌دهند. صرف‌نظر از اینکه فردی باتجربه در امور مربوط به فناوری هستید یا کاربری تازه‌کار و مشتاق، بهترین سایت های رایگان هوش مصنوعی به شما امکان می‌دهند تا طعم آینده را بدون صرف هزینه، در زندگی دیجتالی خود به‌خوبی بچشید. در این مطلب از مجله فرادرس می‌خواهیم برخی از سایت های رایگان هوش مصنوعی را معرفی کنیم که بسیاری از آن‌ها رایگان نیز هستند.

فهرست مطالب این نوشته

سایت های رایگان هوش مصنوعی قابلیت‌های متعددی را برای کاربران فراهم می‌کنند. برای نمونه، قابلیت‌های AI مولد را در دسترس عموم قرار داده و به افراد امکان می‌دهند تا بدون صرف هزینه، از توانمندی‌های این نوع هوش مصنوعی بهره ببرند. سایت های رایگان هوش مصنوعی راهکارهای مختلفی از ساخت عکس با هوش مصنوعی گرفته تا تولید ویدیو و نویسندگی به‌کمک AI را ارائه می‌دهند. افزون بر این، با در نظر گرفتن عرضه‌کنندگان رو به رشد هوش مصنوعی مولد که برای به‌دست آوردن سهم بازار به‌رقابت می‌پردازند، ارائه یک سایت رایگان هوش مصنوعی – حداقل به‌شکل آزمایشی – یک از مهم‌ترین جنبه‌های جذب کاربر محسوب می‌شود. به‌همین دلیل، پیش‌بینی می‌شود تا در آینده شاهد عناوین بیشتری از سایت های رایگان هوش مصنوعی باشیم که ما را در کارهای گوناگون یاری داده و بهره‌وری ما و کسب و کارمان را افزایش می‌دهند.

سایت رایگان هوش مصنوعی چیست؟

به کمک سایت های رایگان هوش مصنوعی می‌توانید بدون پرداخت هزینه و در برخی موارد همراه با محدودیت، از قابلیت‌های شگفت انگیر AI در حوزه‌های گوناگون بهره‌مند شوید. در این مطلب، به معرفی نمونه‌‌های متعددی از سایت های رایگان هوش مصنوعی در قالب ۴ دسته آورده شده در ادامه پرداخته‌ایم.

  • سایت طراحی لوگو با هوش مصنوعی رایگان شامل «Wix» ،«Looka» ،«Logo AI» ،«Jasper Art» ،«Playground AI» ،«Designs AI» و «Fotor».
  • سایت ساخت چهره با هوش مصنوعی رایگان «Media.io» و «Unique Real-Time Face Generator».
  • سایت ساخت عکس با هوش مصنوعی رایگان مایکروسافت «Image Creator» و ابزار اپن سورس «Stable Diffusion».
  • سایر سایت های رایگان هوش مصنوعی از جمله «ChatGPT» ،«Grammarly» ،«Synthesia AI» ،«Canva» ،«Notion AI» ،«ClickUp» ،«Zapier» ،«10Web» ،«Krisp» ،«Glasp» ،«Rytr» و «Pfpmaker».

سایت طراحی لوگو با هوش مصنوعی رایگان

لوگو یا علامت تجاری یکی از مؤلفه‌های اساسی برندها محسوب می‌شود. با این‌حال، طراحی لوگو ضمن زمان‌بر بودن، مهارت‌های تخصصی مربوطه را نیاز دارد. همچنین سپردن آن به یک طراح، ممکن است هزینه زیادی را به شما تحمیل کند. خوب است بدانید که در حال حاضر هوش مصنوعی می‌تواند لوگوهای حرفه‌ای تولید کند و تنها کافی است که با ابزارهای این حوزه آشنا باشید. در ادامه، تعدادی سایت رایگان طراحی لوگو با هوش مصنوعی را معرفی کرده‌ایم.

۱. سایت رایگان هوش مصنوعی طراحی لوگو Wix

Wix به عنوان یکی از بهترین سایت‌سازهای موجود، یک مولد لوگوی هوش مصنوعی را نیز به‌صورت رایگان عرضه کرده است که می‌توانید آن را برای ایجاد لوگویی بی‌نظیر برای فروشگاه آنلاین یا کسب کار خود به‌کار ببرید. قبل از هر چیز، می‌بایست در سایت آن ثبت‌نام کرده و اطلاعاتی در مورد لوگوی مورد نظر خود در اختیار آن قرار دهید.

ابزار Wix یکی از بهترین سایت های رایگان هوش مصنوعی ساخت لوگو است و لوگویی مشابه با اطلاعاتی که به آن داده‌اید را برایتان تولید می‌کند. پس از اینکه طرح دلخواه خود را در این ابزار انتخاب کردید می‌توانید آن را به‌کمک ادیتور لوگوی فراهم شده و طبق سلیقه خود ویرایش کنید. استفاده از این ابزار، رایگان است و پس از اتمام کار خود می‌توانید نمونه‌‌ای از لوگو را بدون واترمارک دانلود کنید. البته لازم است بدانید که دریافت حقوق تجاری مربوط به لوگوی ساخته شده، مشمول پرداخت هزینه است و برای این کار می‌بایست پلن‌های پولی Wix را تهیه کنید.

  • لینک وب‌سایت Wix: «+»

۲. سایت رایگان هوش مصنوعی ساخت لوگو Looka

اگر به دنبال یک ابزار رایگان ساخت لوگو با لوگوی هوش مصنوعی هستید، Looka می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌های موجود باشد که حتی نیاز به ثبت‌نام هم ندارد. این ابزار، پرسش‌های متنوعی را برای ساخت لوگوی مناسب و همچنین رنگ‌بندی آن از شما می‌پرسد تا لوگوی تولید شده مطابق میل شما باشد.

همان‌طور که گفته شد، استفاده از Looka رایگان است اما برای اینکه بتوانید لوگوهای خود را دانلود کنید می‌بایست یکی از پلن‌های پولی آن داشته باشید. لوگوهای تولید شده با این ابزار، تنوع زیادی دارند و بسیار حرفه‌ای به‌نظر می‌رسند. به‌همین دلیل، برای کسب و کارهای کوچک که تنها مایل به پرداختن مبلغ ثابتی هستند به‌صرفه است تا لوگوهای خود را با این ابزار آماده کنند و در سربرگ‌ها، رسانه‌های اجتماعی، ایمیل و غیره به‌کار گیرند.

  • لینک وب‌سایت Looka: «+»

۳. سایت رایگان هوش مصنوعی طراحی لوگو Logo AI

ابزار AI دیگری که قصد معرفی آن را داریم، سایت Logo AI است که بیش از ۱٫۴ میلیون طرح را در سابقه کاری خود دارد و به وب‌سایت اختصاصی مولد هوش مصنوعی برای برندنیگ تبدیل شده است. مدل Logo AI بر خلاف سایر مولدهای عکس هوش مصنوعی که به‌طور معمول نیازمند پرامپت‌های پیچیده برای تولید لوگو هستند، تنها بر روی داده‌های مرتبط با لوگو آموزش دیده است و به‌همین خروجی مناسب‌تری تولید می‌کند.

برای شروع به ساخت لوگو با هوش مصنوعی رایگان، نام و شعار کسب و کار خود را وارد می‌کنید تا خروجی کامل و بی‌نقصی را داشته باشید. سپس می‌توانید با انتخاب صنعت مرتبط با کسب و کار خود، به سبک مدنظر برای لوگوی خود نزدیک‌تر شوید.

این امکان نیز وجود دارد تا رنگ‌بندی و فونت دلخواه را پیش از تولید طرح‌های اولیه انتخاب کنید. سپس با انتخاب یکی از لوگوهای تولید شده، امکان اصلاح و تغییرات بیشتر فراهم می‌شود. این ابزار هوش مصنوعی علاوه بر ساخت لوگو، می‌تواند برای تولید برگه‌های تبلیغاتی، کارت ویزیت، عکس پروفایل شبکه‌های اجتماعی و سایر اَشکال برندینگ استفاده شود. Logo AI را هم به‌صورت رایگان می‌توانید امتحان کنید و هم اینکه آن را به پلن پریمویم ارتقا دهید تا از این طریق به فایل‌های با کیفیت و سایر امکانات دسترسی کامل داشته باشید.

  • لینک وب‌سایت Logo AI: «+»

۴. سایت رایگان هوش مصنوعی ساخت لوگو Jasper Art

Jasper با هدف ارائه راهکاری برای بازاریابی شروع به کار کرد و در حال حاضر مولد عکس با هوش مصنوعی Jasper Art را نیز در بر می‌گیرد. این ابزار به شما امکان می‌دهد تا لوگو بسازید یا اینکه انواع دیگر طراحی‌های هنری را با پرامپت متنی ایجاد کنید.

برای این منظور، کافی است تا نوع لوگوی مورد نظر خود را توصیف کرده و استایلی – نظیر Digital Media – را انتخاب کنید. سپس، ۴ لوگو برای شما تولید می‌شود. می‌توانید مورد دلخواه را انتخاب کرده و خیلی سریع و بدون کپی‌رایت دانلود کنید.

به یاد داشته باشید که برای به‌دست آوردن تصاویر باکیفیت، لازم است تا جایی که امکان دارد منظور خود را شرح دهید و بین هر کدام از جزئیات مدنظر از ویرگول استفاده کنید. همچنین با توجه به اینکه هوش مصنوعی، هر نوع هنری را ایجاد می‌کند، فراموش نکنید که عنوان «Logo» را در توصیف‌های خود ذکر کنید.

از سویی دیگر، این امکان نیز برای شما مهیا شده است تا لوگوی خود را در سناریوهای مختلف مانند بیلبورد‌های تبلیغاتی یا تابلوی فروشگاه و غیره ببینید. اگر بازاریاب هستید یا اینکه کسب و کار شما با تولید محتوا سر و کار دارد، با به‌کارگیری این ابزار می‌توانید با یک تیر، ۲ نشان بزنید. یعنی، از هوش مصنوعی برای تولید محتوای نوشتاری، لوگوها و سایر تصاویر، در مکانی واحد بهره ببرید.

تمامی پلن‌های این ابزار هوش مصنوعی را می‌توانید به مدت ۷ روز به‌صورت رایگان استفاده کنید.

  • لینک وب‌سایت Jasper Art: «+»

۵. سایت رایگان هوش مصنوعی طراحی لوگو Playground AI

این ابزار رایگان هوش مصنوعی، فیلتری درونی برای لوگوی اپ‌ها دارد و بهترین گزینه برای این سبک به‌شمار می‌رود. Playground AI از پرامپت‌های متنی، عکس به عکس و همچنین پرامپت‌های منفی پشتیبانی می‌کند. به‌طور مثال، می‌توانید مشخص کنید که قصد حذف چه مواردی را در طراحی لوگوی خود دارید. متن، رنگ یا سایر عناصری که نمی‌خواهیم در لوگو تولید شده ما نمایش داده شوند، جزو این موارد هستند.

نقطه ضعف این ابزار را می‌توان مناسب نبودن آن برای لوگوهایی غیر از سبک آیکن اپ‌ها دانست. البته با وجود اینکه روزانه تا ۱۰۰۰ تصویر را می‌توانیم تولید کنیم، فضای کافی برای اصلاح پرامپت خود و امتحان تنظیمات گوناگون خواهید داشت.

  • لینک وب‌سایت Playground AI: «+»

۶. سایت رایگان هوش مصنوعی ساخت لوگو Designs AI

Designs AI مجموعه کاملی از ابزارهای طراحی لوگو، ویدیوها، بنرها و سایر موارد این چنینی با هوش مصنوعی را در بر می‌گیرد. با اینکه مولد لوگوی این مجموعه را می‌توان به‌صورت رایگان امتحان کرد ولی به یاد داشته باشید که دانلود خروجی‌ها بدون خرید پلن پولی امکان‌پذیر نیست. فرایندی که برای ساخت لوگو با این ابزار در پیش دارید شامل ارائه نام تجاری، انتخاب صنعت مرتبط با کسب و کار و نوع لوگو است که می‌تواند نماد-محور، متنی یا سایر موارد باشد.

همچنین می‌توانید از بین طرح‌ها و رنگ‌بندی‌های ارائه شده، موارد دلخواه را انتخاب کنید تا هوش مصنوعی از سلیقه شما مطلع شود. توصیه می‌شود تا حد ممکن بیشترین انتخاب‌ها را انجام دهید تا لوگوی تولید شده به سلیقه شما نزدیک‌تر باشد.

  • لینک وب‌سایت Designs AI: «+»

۷. سایت رایگان هوش مصنوعی طراحی لوگو Fotor

Fotor، یکی از بهترین ابزارهای جامع هوش مصنوعی مربوط به تصاویر است و امکان ساخت لوگو نیز با استفاده از آن وجود دارد. با اولین ثبت‌نام در این ابزار، مقداری اعتبار رایگان به شما داده می‌شود و برای استفاده بیشتر، نیاز است تا هزینه مربوطه را پرداخت کنید. در صورت تمایل به استفاده بلندمدت از آن، پلن‌های پریمیوم و پولی آن را نیز می‌توانید تهیه کنید. Fotor عملکرد خوبی را برای ساخت لوگو از خود نشان می‌دهد. به این دلیل که حتی پیش از معرفی هوش مصنوعی نیز مجموعه ابزاری برای ساخت لوگو در اختیار داشت و در حاضر می‌توانید از مزیت هر دوی این ویژگی‌ها استفاده کنید.

با توجه به اینکه هوش مصنوعی این ابزار از پرامت‌های نوشتاری استفاده می‌کند، تنها کافی است تا توصیف مدنظر را وارد کرده و دکمه Generate را بفشارید. بدین‌ترتیب، چندین لوگوی مختلف تولید می‌شود که می‌توانید از میان آن‌ها مورد دلخواه را انتخاب کرده و سپس با نوار ابزاری شامل تنظیمات مربوط به استایل، آن را اصلاح کنید.

پس از اتمام کار می‌توانید طرح و لوگوی نهایی را به‌سادگی دانلود کنید و حقوق کامل به‌کارگیری آن در کسب و کار یا پروژه خود را دریافت کنید. خوب است بدانید که به‌دلیل ساخت لوگو با هوش مصنوعی، هیچ فرد دیگری حتی با ارائه پرامپتی مشابه نمی‌تواند مانند همان لوگو را تولید کند.

  • لینک وب‌سایت Fotor: «+»

یادگیری سایت های رایگان هوش مصنوعی با فرادرس

فیلم‌‌های آموزشی، یکی از بهترین راه‌‌های یادگیری و آشنایی با قابلیت‌ها و امکاناتی است که سایت های رایگان هوش مصنوعی برای شما فراهم می‌کنند. شما می‌توانید از فیلم‌‌های آموزشی ابزارهای هوش مصنوعی، مقدماتی تا پیشرفته فرادرس برای این منظور استفاده کنید که ابزارهای متنوعی را به بهترین شیوه به شما یاد می‌دهند.

برای مشاهده فیلم‌‌های آموزشی ابزارهای هوش مصنوعی فرادرس، روی تصویر کلیک کنید.

عناوین برخی از فیلم‌های آموزشی موجود در این مجموعه آموزشی فرادرس را در ادامه فهرست کرده‌ایم.

سایت ساخت چهره با هوش مصنوعی رایگان

سازنده‌های چهره با هوش مصنوعی، به حفظ حریم شخصی کاربران در وب‌سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی مختلف کمک می‌کنند. این ابزارها همچنین برای تولید‌کنندگان محتوای دیجیتالی که نیاز به چهره‌های غیرواقعی و طبیعی دارند نیز مفید هستند. این افراد می‌توانند چهره‌های تولید شده را برای اهداف گوناگون نظیر بازاریابی، تبلیغات و غیره مورد استفاده قرار دهند. به‌طور کلی اگر قصد پنهان کردن هویت و چهره واقعی خود را دارید، می‌توانید از مولد‌ چهره AI برای ایجاد آوارتارهای هوش مصنوعی به‌جای هویت واقعی خود در فضای مجازی استفاده کنید.

ابزار مولد چهره هوش مصنوعی، با به‌کارگیری تکنیک‌های پیشرفته و الگوریتم‌های یادگیری عمیق، می‌تواند چهره‌هایی را به‌صورت تصادفی ایجاد کند. این ابزارها در بهترین حالت خود می‌توانند چهره‌هایی بسیار واقعی تولید کنند. در ادامه، برخی از این ابزارها را معرفی کرده‌ایم.

۸. ساخت چهره با هوش مصنوعی Media.io

نخستین ابزاری که در این زمینه معرفی می‌کنیم، Media.io است که ساخت سریع و آسان چهره را به‌کمک هوش مصنوعی امکان‌پذیر می‌کند. این ابزار با دقتی زیاد، خصوصیات چهره انسان را شبیه‌سازی کرده و پرتره‌هایی تولید می‌کند که به‌شدت واقعی به‌نظر می‌رسند. برای شروع کار با این ابزار، کافی است تا با مرورگر دستگاه خود وارد وب‌سایت مولد چهره با هوش مصنوعی Media.io شوید.

شما می‌توانید عکس‌های تولید شده با هوش مصنوعی را به‌عنوان پروفایل‌ در شبکه‌های اجتماعی، بازی‌ها، در زمینه تبلیغات و بازاریابی و غیره به‌کار ببرید.

  • لینک وب‌سایت Media.io: «+»

۹. اپلیکیشن ساخت چهره با هوش مصنوعی Unique Real-Time Face Generator

این مولد چهره، یک اپلیکیشن موبایل است که به کاربران خود امکان می‌دهد تا چهره‌های جعلی مرد، زن یا کودک از تمامی نژاد‌ها و استایل‌ها را تولید کنند.

برای استفاده، کافی است وارد سایت این اپلیکیشن تولید چهره شده، عکسی را آپلود کرده، پارامترهای آن را تنظیم و یک عکس تولید شده با AI را دریافت کنیم.

  • لینک وب‌سایت Unique Real-Time Face Generator: «+»

سایت ساخت عکس با هوش مصنوعی رایگان

در این قسمت، سایت‌هایی را به شما معرفی می‌کنیم که به‌کمک آن‌‌ها می‌توانید با هوش مصنوعی، عکس تولید کنید.

۱۰. سایت ساخت عکس با هوش مصنوعی رایگان Image Creator

ابزار Image Creator از Microsoft Designer با نام پیشین Bing Image Creator از موتور DALL-E 3 که ‌یکی از پیشرفته‌ترین مدل‌های ساخت عکس با هوش مصنوعی است استفاده می‌کند. برای شروع به کار با این ابزار هوش مصنوعی کافی است به وب‌سایت آن مراجعه کرده و با یک اکانت مایکروسافت وارد شوید. سپس می‌توانید از اعتباری که به شما تعلق می‌گیرد برای ساخت عکس با هوش مصنوعی رایگان بهره‌مند شوید.

در ادامه برخی خصوصیات این ابزار را بیان کرده‌ایم.

  • سرعت تولید عکس با آن به نسبت سریع است.
  • توسط DALL-E 3 پشتیبانی می‌شود.
  • دارای اعتبار رایگان است که به‌صورت دوره‌ای شارژ می‌شود.
  • استفاده از آن راحت و مستلزم داشتن اکانت مایکروسافت است.

از نقاط قوت این ابزار می‌توان به این مورد اشاره کرد که از چت‌بات مایکروسافت یعنی Copilot نیز می‌توان به آن دسترسی داشت.

  • لینک وب‌سایت Image Creator: «+»

۱۱. سایت ساخت عکس با هوش مصنوعی رایگان Stable Diffusion

ابزار Stable Diffusion برای تبدیل متن به عکس یا به عبارت دیگر، ساخت عکس بر مبنای پرامپت کاربر، نسخه رایگان مناسبی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. برای یادگیری بهتر و بیشتر می‌توانید از فیلم آموزش تبدیل متن به تصویر با هوش مصنوعی Stable Diffusion فرادرس استفاده کنید که لینک آن در ادامه آورده شده است.

Stable Diffusion یک ابزار پیشرو در ساخت عکس با هوش مصنوعی و یک مدل AI پیشرفته است که می‌تواند عکس‌های بسیار خلاقانه‌ای را بر اساس توصیف‌های نوشتاری کاربر تولید کند. این ابزار اپن سورس هوش مصنوعی، امکان دسترسی عمومی به قابلیت‌های قدرتمند تولید عکس را برای افراد مختلف فراهم کرده و به طراحان، هنرمندان و تولیدکنندگان محتوا اجازه می‌دهد تا به تصورات خود زندگی بخشند. هماهنگی آن با تم‌ها و سبک‌های گوناگون به کاربران امکان می‌دهد تا عکس‌های مختلفی را از مناظر خیالی گرفته تا شخصیت‌های دقیق – و با جزئیات – را ایجاد کنند.

در ادامه به برخی از مزایا و معایب این ابزار اشاره کرده‌ایم.

  • پرامپت متنی را دریافت کرده و عکس‌های دقیق و باکیفیتی را تولید می‌کند.
  • خروجی‌های این ابزار پاسخ‌گوی بسیاری از نیاز‌های خلاقانه کاربران است.
  • مجموعه گوناگونی از تم‌ها و سبک‌ها را به منظور تولید تصاویر خلاقانه‌تر به‌کار می‌گيرد.
  • نیاز این ابزار به منابع محاسباتی، ممکن است برای برخی کاربران یک محدودیت محسوب شود.
  • با توجه به ذات اپن سورس این ابزار، شروع به کار با آن ممکن است نیازمند دانش فنی باشد.
  • خروجی‌های این سایت رایگان هوش مصنوعی، گاهی اوقات ناقص و نیازمند اصلاح و بهبود هستند.

برخی خصوصیات سایت رایگان Stable Diffusion را در ادامه آورده‌ایم.

  • ارائه قابلیت‌های پیشرفته تبدیل متن به عکس
  • فراهم کردن سطح بالایی از سفارشی‌سازی به منظور تولید عکس‌های خلاقانه‌تر
  • مدل اپن سورس آن، این قابلیت را در دسترس عموم قرار می‌دهد.

Stable Diffusion به‌عنوان یک ابزار اپن سورس به‌صورت رایگان در دسترس است. در صورت تمایل می‌توانید این مدل را روی سخت‌افزار خود دانلود و اجرا کنید. یا اینکه از پلتفرم‌های گوناگون میزبان این مدل – نظیر Clipdrop «+» یا موارد دیگر – استفاده کنید که برخی از این میزبان‌ها، خدمات اضافی دیگری را نیز در کنار آن با پرداخته هزینه مشخص شده ارائه می‌دهند.

  • لینک وب‌سایت Stable Diffusion: «+»

سایر سایت های رایگان هوش مصنوعی

در ادامه، برخی دیگر از سایت های رایگان هوش مصنوعی را مورد بررسی قرار داده‌ایم.

۱۲. سایت رایگان صحبت با هوش مصنوعی ChatGPT

چت‌بات ChatGPT توسط شرکت OpenAI طراحی و توسعه داده شده و جهش بسیار بزرگی در حوزه «هوش مصنوعی مکالمه‌ای» (Conversational AI) محسوب می‌شود که می‌تواند متن‌های شبه‌انسانی را بر اساس پرامپت‌های دریافتی، تولید کند.

قابلیت‌های این ابزار و سایت رایگان هوش مصنوعی، بیش از تولید یک متن ساده است. به‌طوری‌که می‌تواند با فهمیدن موضوع مورد بحث، کارهایی مانند پاسخ‌دهی به پرسش‌های شما، نگارش مقالات، تولید محتوا و کدنویسی به زبان‌‌های برنامه‌نویسی مختلف را انجام دهد. پیشرفت‌های اخیر این ابزار، ویژگی‌های دیگری نظیر دیدن، شنیدن و صحبت کردن را به آن افزوده تا کاربردهای بیشتری پیدا کند و تنها به ورودی‌های متنی وابسته نباشد. در آینده نیز شاهد ظهور و قدرت‌نمایی ابزار تبدیل متن به ویدیو از OpenAI به‌نام Sora خواهیم بود.

برخی از مزایا و معایب این سایت رایگان هوش مصنوعی را در ادامه آورده‌ایم.

  • قابلیت مکالمه‌ای پیشرفته چت جی پی تی را در کاربردهای گوناگونی می‌توان استفاده کرد.
  • به‌روزرسانی‌های مستمر و پیشرفت‌های ChatGPT، امکانات و کاربردهای آن را بیشتر می‌کند.
  • ممکن است گاهی اوقات شاهد خروجی‌هایی به‌شدت غیر مرتبط و اشتباه از آن باشیم.
  • خلاقیت آن به پای تخیل انسانی نمی‌رسد.
  • وابستگی بیش از اندازه به قابلیت‌های آن در انجام وظایف، ممکن است خلاقیت انسانی را در آن کار کاهش دهد.

در یکی از مطالب پیشین مجله فرادرس، نحوه استفاده از ChatGPT را توضیح داده‌ایم که مطالعه آن می‌تواند برای شما سودمند باشد.

خصوصیات سایت رایگان چت جی پی تی را به‌صورت فهرست شده در ادامه نیز می‌توان بیان کرد.

  • می‌تواند برای انواع گوناگون محتوا، متون شبه‌انسانی تولید کند.
  • قابلیت‌های تعامل چندوجهی نظیر دیدن، شنیدن و صحبت کردن را فراهم کرده است.
  • ویژگی «دسترسی‌پذیری» (Accessibility) برای استفاده همگانی وجود دارد.

چت جی پی تی در کنار – امکان دسترسی به 3.5-GPT و – نسخه رایگان به نسبت خوبی که عرضه کرده است، پلن‌های پلاس و تیم را نیز ارائه می‌دهد.

  • لینک وب‌سایت ChatGPT: «+»

۱۳. سایت رایگان هوش مصنوعی Grammarly برای کمک در نوشتن

Grammarly به عنوان یکی از بهترین سایت های رایگان هوش مصنوعی، نسخه رایگان مناسبی را در راستای کمک به نویسندگی و شفافیت ارتباطات در اختیار کاربر قرار می‌دهد. عملکرد این ابزار، بسیار بیشتر از یک برنامه «بررسی املا» (Spell-Checking) ساده است و در واقع، یک دستیار جامع هوش مصنوعی در زمینه نگارش محسوب می‌شود. پلتفرم مبتنی بر هوش مصنوعی این ابزار، پیشنهاد‌هایی را برای بهبود دستور زبان، سبک، لحن و نشانه‌گذاری‌ها به کاربر ارائه می‌دهد. Grammarly یکی از بهترین ابزارهای رایگان هوش مصنوعی است که افراد می‌توانند برای ارتقا و بهبود فرایند نویسندگی خود آن را به‌کار گیرند، فرقی هم نمی‌کند که فردی با تجربه باشند یا دانشجویی که مهارت کمتری دارد. با گذشت زمان، این ابزار می‌تواند خود را با سبک نگارش شما وفق دهد که این ويژگی Grammarly را به ابزار بی‌نظیری تبدیل کرده است.

در ادامه به برخی از مزایا و معایب Grammarly اشاره کرده‌ایم.

  • کمک‌هایی را در راستای بهبود نویسندگی نظیر لحن، سبک و دستور زبان ارائه می‌دهد.
  • پیشنهادهای آنی این ابزار، کیفیت نویسندگی را افزایش می‌دهد.
  • فیدبک‌های اختصاصی Grammarly، با سبک نوشتن فرد هماهنگ است.
  • علی‌رغم ارائه امکانات رایگان، قابلیت‌‌های پیشرفته آن نیازمند تهیه اشتراک پریمیوم و پولی است.
  • ممکن است در ارائه برخی ظرافت‌های نویسندگی محدودیت داشته باشد.
  • برای استفاده از تمامی عملکرد‌های آن نیاز است تا به اینترنت متصل باشیم.

امکانات این سایت هوش مصنوعی رایگان را در ادامه شرح داده‌ایم.

  • دارای قابلیت اصلاح آنی علائم نگارشی و دستور زبان است.
  • فیدبک و پیشنهادهای شخصی‌شده‌ای را در رابطه با نویسندگی به کاربر می‌دهد.
  • با پلتفرم‌های گوناگون ادغام می‌شود تا بتوان از آن در دستگاه‌های مختلف بدون مشکل استفاده کرد.
  • برای ایده‌پردازی از هوش مصنوعی استفاده می‌کند.

نسخه‌های پولی Grammarly شامل ۲ پلن Business و Enterprise است که هر یک دارای هزینه مشخصی هستند.

  • لینک وب‌سایت Grammarly: «+»

۱۴. سایت رایگان ساخت ویدیو با هوش مصنوعی Synthesia AI

ابزار ویدیویی Synthesia AI، یکی از ابزارهای پیشگام هوش مصنوعی در این زمینه است که هزینه‌های مربوطه را به‌طور قابل توجهی کاهش می‌دهد. این ویژگی، برای افراد و همچنین کسب و کارهایی با بودجه محدود که قصد تولید محتوای ویدیویی دارند، بسیار ارزشمند است.

قابلیت‌‌های هوش مصنوعی پلتفرم Synthesia AI به کاربران امکان می‌دهد تا از سناریوهای متنی خود، ویدیو بسازند و این کار با تکنیک‌های پردازش زبان طبیعی و بینایی ماشین انجام می‌شود. این قابلیت، باعث می‌شود تا تولید ویدیو آسان‌تر شده و همچنین افرادی بیشتری بتوانند این کار را انجام دهند.

در ادامه، برخی از مزایا و معایب Synthesia AI را فهرست کرده‌ایم.

  • این پلتفرم، هزینه‌های مربوط به ساخت ویدیوها را به‌‌میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.
  • به کاربران امکان می‌دهد تا بدون نیاز به مهارت فنی، محتوای ویدیویی خود را خیلی سریع تولید کنند.
  • ممکن است نتواند جزئیاتی در سطح ویدیوهای تولید شده به روش دستی و مرسوم، فراهم کند.
  • کنترل محدودی روی صداگذاری‌ها و جزئیات تولید شده با هوش مصنوعی خواهید داشت.
  • سبک‌های تصویری قابل اجرا در این روش، نسبت به تولید ویدیو به روش مرسوم کمتر است.

این سایت رایگان هوش مصنوعی تولید فیلم، به لحاظ قیمت، علاوه بر امکانات رایگان و دمو که برای کاربران فراهم کرده، ۳ پلن پولی و مستلزم پرداخت هزینه سالانه نیز دارد.

برخی از خصوصیات Synthesia AI را نیز در ادامه آورده‌ایم.

  • تولید ویدیو مبتنی بر هوش مصنوعی با سناریوهای متنی.
  • فراهم آوردن قابلیت‌های صداگذاری و بومی‌سازی مقرون به صرفه.
  • ارائه پلتفرمی ساده و کاربرپسند برای تولید آسان‌تر ویدیوها.

به‌طور خلاصه، می‌توان گفت که Synthesia AI انتخاب خوبی برای تولید ویدیو با هوش مصنوعی محسوب می‌شود و امکان ساخت ویدیو با آواتارها را نیز فراهم می‌کند. ضمن اینکه، نسخه رایگان آن کیفیت قابل قبولی دارد.

  • لینک وب‌سایت Synthesia AI: «+»

۱۵. سایت رایگان طراحی و تولید محتوا با هوش مصنوعی Canva

ابزار Canva با پلتفرم کاربرپسند خود امکان طراحی را برای کاربران خود فراهم کرده تا با استفاده از آن بتوانند طرح‌ها، فایل‌های ارائه و محتوای عالی و باکیفیتی را برای شبکه‌های اجتماعی تولید کنند.

قابلیت برجسته این ابزار، Magic Studio نام دارد که در واقع، مجموعه‌ای از تمامی ابزارهای هوش مصنوعی Canva را در بر می‌گیرد. این ابزار کتابخانه بزرگی از تمپلیت‌ها، تصاویر و عناصر طراحی را فراهم کرده که به علت پشتیبانی از قابلیت کشیدن و رها کردن، استفاده از آن برای افراد کم‌تجربه، ساده است.

در ادامه، به مزایا و معایب Canva اشاره کرده‌ایم.

  • مجموعه بزرگی از عناصر طراحی و تمپلیت‌ها را فراهم کرده است.
  • دستیار طراحی به کمک AI در این ابزار، عناصر و طراحی‌هایی را بر اساس محتوای شما پیشنهاد می‌دهد.
  • محیط کاربرپسند و ساده آن برای افرادی که طراح نیستند نیز مناسب است.
  • برخی از عناصر باکیفیت و قابلیت‌های پیشرفته آن ممکن است نیازمند تهیه اشتراک پولی Pro باشد.
  • ساده بودن ابزارهای ارائه شده، شاید برای انجام طراحی‌های حرفه‌ای کافی نباشند.
  • طرح‌های تولید شده با این ابزار به پای طراحی با نرم‌افزارهای حرفه‌ای نمی‌رسند.

نسخه رایگان Canva امکانات گسترده‌ای را ارائه می‌دهد که برای انجام طراحی معمولی مناسب است. همچنین پلن‌های پولی Pro و Teams را نیز دارد.

  • لینک وب‌سایت Canva: «+»

۱۶. سایت رایگان افزایش بهره وری با هوش مصنوعی Notion AI

ابزار Notion AI به‌کمک هوش مصنوعی، قابلیت‌های پلتفرم پرطرفدار نوشن در زمینه بهبود بهره‌وری و سازمان‌دهی را افزایش داده و کارهایی همچون تولید محتوا، خلاصه‌سازی و غیره را به‌خوبی انجام می‌دهد.

Notion AI می‌تواند کارهایی مانند خلاصه کردن محتوا، ایده‌پردازی، ایجاد پیش‌نویس‌‌ها و نسخ اولیه، تصحیح دستور زبان و املا و حتی ترجمه محتوا را انجام دهد که باعث شده تا به ابزاری همه‌منظوره برای کاربردهای گوناگون تبدیل شود. به‌همین دلیل، ابزاری بسیار مؤثر برای جلسات کسب و کارها و همچنین ایده‌پردازی‌های شخصی به‌شمار می‌رود.

در ادامه، برخی از مزایا و معایب Notion AI را فهرست کرده‌ایم.

  • این سایت رایگان هوش مصنوعی، با تولید محتوا و خلاصه‌سازی مبتنی بر هوش مصنوعی، بهره‌وری را افزایش می‌دهد.
  • قابلیت‌های متعددی – از ایده‌پردازی گرفته تا ترجمه کردن – را برای کاربر فراهم می‌کند.
  • به‌طور یکپارچه با ابزارهای سازمانی نوشن تلفیق می‌شود.
  • محتوایی که به کمک هوش مصنوعی تولید می‌شود، هنوز هم به بازبینی و ویرایش دستی نیاز دارد.
  • نمی‌توان به صورت یک جایگزین بی‌نقص برای تولید محتوا از آن استفاده کرد.

برخی از ویژگی‌های این سایت رایگان هوش مصنوعی را در ادامه آورده‌ایم.

  • ایده‌پردازی، خلاصه‌سازی و تولید محتوا را به‌خوبی و با کمک AI انجام می‌دهد.
  • دارای ابزارهای درونی برای تصحیح دستور زبان و املا است.
  • قابلیت‌های ترجمه متن این ابزار AI از زبان‌های متعددی پشتیبانی می‌کند.

برای آزمایش قابلیت‌های Notion می‌توانید پیش از خرید افزونه‌ها، آن را به‌صورت رایگان استفاده کنید. جدای از پلن‌های رایگان، ۳ پلن پولی را نیز ارائه می‌دهد که هزینه آن به‌صورت ماهانه و براساس تعداد کاربر استفاده کننده، متغیر است.

  • لینک وب‌سایت Notion AI: «+»

۱۷. سایت رایگان هوش مصنوعی مدیریت پروژه ClickUp

ClickUp، ابزار مدیریت پروژه همه‌منظوره‌ای محسوب می‌شود که قابلیت مدیریت وظایف را با ویژگی‌های هوش مصنوعی ترکیب می‌کند. این سایت رایگان هوش مصنوعی، مجموعه گسترده‌ای از امکانات نظیر داشبوردهای قابل سفارشی‌سازی، قابلیت چت بی‌درنگ برای همکاری‌های تیمی و ابزارک‌های بصری برای پیگیری شاخص‌های گوناگون پروژه همچون وظایف، اسپرینت‌ها و پیگیری زمان‌ها را به شما ارائه می‌دهد. ابزار AI این سایت هوش مصنوعی رایگان یعنی ClickUp Brain، راهکارهایی را در رابطه با مدیریت پروژه، مدیریت دانش و تولید محتوا برای شما فراهم می‌کند.

در ادامه، برخی از مزایا و معایب ClickUp را فهرست کرده‌ایم.

  • هوش مصنوعی با قابلیت‌های مدیریت پروژه یکپارچه شده است.
  • ابزار AI بسیار کارآمدی برای فرایندهای مدیریت پروژه محسوب می‌شود.
  • تمپلیت‌های AI متعددی را ارائه می‌دهد.
  • قابلیت‌های گسترده آن ممکن است برای افراد تازه‌کار کمی گیج‌کننده و سنگین باشد.
  • استفاده از افزونه‌ها مستلزم پرداخت هزینه اضافی ماهانه به ازای هر کاربر است.
  • پلن رایگان این ابزار پتانسیل ارائه امکانات هوش مصنوعی بیشتری را نسبت به وضعیت فعلی دارد.

خصوصیات ClickUp را در ادامه آورده‌ایم.

  • مدیر دانش هوش مصنوعی، اطلاعات مرتبط با اسناد، وظایف و پروژه‌های کاربران را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد.
  • مدیر پروژه هوش مصنوعی، وظایفی نظیر به‌روزرسانی‌ها را مدیریت کرده و به حالت اتوماسیون در می‌آورد.
  • ابزار نویسندگی آن به‌صورت کارآمد محتوا تولید کرده و به‌سرعت پاسخ می‌دهد.

ClickUp در کنار نسخه رایگان و Enterprise، پلن‌های نامحدود و تجاری را نیز ارائه می‌دهد که استفاده از آن مستلزم پرداخت هزینه ماهیانه است. به‌طور خلاصه می‌توان گفت که این ابزار، انتخاب خوبی برای اتوماسیون روندهای کاری است، ویژگی‌ها مهمی نظیر مدیریت پروژه و دانش را فراهم کرده و نسخه رایگان آن کیفیت خوبی را ارائه می‌دهد.

  • لینک وب‌سایت ClickUp: «+»

۱۸. اتوماسیون فرایندهای کاری با سایت هوش مصنوعی رایگان Zapier

Zapier ابزار قدرتمندی است که با مرتبط ساختن برنامه‌هایی نظیر جیمیل، Slack ،Mailchimp و غیره، به شما کمک می‌کند تا کارهای تکراری را بدون کدنویسی یا احتیاج به یک برنامه‌نویس، به حالت اتوماسیون در آورید. محیط کاری و استفاده از این ابزار، بسیار ساده است و به شما امکان می‌دهد تا روندهای کاری خودکار را به‌راحتی ایجاد کنید. این موارد با نام Zap شناخته می‌شوند. با پیشرفت‌های هوش مصنوعی، Zapier اکنون می‌تواند مفیدترین Zap-های مورد نیاز شما را فراهم کند و برای ارائه توصیه‌های بهینه، از الگوهای استفاده شما یاد بگیرد.

در ادامه به مزایا و معایب Zapier اشاره کرده‌ایم.

  • این ابزار، تسک‌ها و کارهای تکراری در سرویس‌ها و برنامه‌های متعدد را اتوماسیون می‌کند.
  • قابلیت‌های اتوماسیون با طیف گسترده‌ای از
  • امکان «ادغام با اپلیکیشن‌ها» (App Integrations)، قابلیت‌های اتوماسیون این ابزار را توسعه می‌دهد.
  • توصیه Zap-ها توسط هوش مصنوعی، تجربه کاربری را بهبود می‌دهد.
  • پلن رایگان این ابزار، در تعداد تسک‌های ماهانه محدودیت دارد.
  • یادگیری راه‌اندازی اولیه و استفاده از Zap-ها ممکن است کمی زمان‌بر باشد.

برخی خصوصیات Zapier را در ادامه بیان کرده‌ایم.

  • ساخت آسان فرایند‌های کاری خودکار بین اپلیکیشن‌ها که به Zap-ها معروف هستند.
  • ارائه توصیه‌هایی به‌کمک AI برای بهینه‌سازی جریان‌های کاری
  • ارائه قابلیت‌‌های چت‌بات و Canvas مبتنی بر AI برای کاربر

سایت رایگان هوش مصنوعی Zapier، علاوه بر ارائه پلن رایگان برای کاربران، پلن‌های پولی شامل Starter ،Professional و Team را نیز شامل می‌شود که استفاده از آن‌ها مستلزم پرداخت‌های سالیانه است.

  • لینک وب‌سایت Zapier: «+»

۱۹. ساخت سایت رایگان با هوش مصنوعی 10Web

با استفاده از ابزار هوش مصنوعی 10Web می‌توانید وب‌سایت با کیفیتی را برای خود طراحی کنید. سایت‌ساز 10Web هم پلن‌های پولی دارد و هم دارای نسخه آزمایشی رایگان است. برخی از مهم‌ترین خصوصیات این ابزار را در ادامه آورده‌ایم.

  • طراحی و ایجاد سایت با هوش مصنوعی
  • ادیتور وب‌سایت با قابلیت کشیدن و رها کردن
  • تبدیل انواع سایت‌ها به وردپرس به کمک هوش مصنوعی
  • مدیریت خودکار سایت

از مزایای این سایت رایگان هوش مصنوعی می‌توان به ایجاد سریع وب‌سایت‌ها، بهینه‌سازی خودکار عملکرد آن و پشتیبانی تمام‌وقت از مشتریان اشاره کرد. این ابزار همچنین دارای پلتفرم انحصاری وردپرس و محدود به ایجاد و میزبانی از وب‌سایت‌های وردپرسی است که به‌عنوان عیب آن محسوب می‌شود.

10Web، پلتفرم چندمنظوره‌ای است که ابزارهای متعددی نظیر مولد نام تجاری، سایت‌ساز و غیره را بر مبنای هوش مصنوعی ارائه می‌دهد تا از این طریق شما را در جنبه‌های گوناگون ایجاد و مدیریت یک وب‌سایت تجاری مناسب یاری دهد. ساخت سایت با هوش مصنوعی رایگان 10Web، به شما کمک می‌کند تا یک وب‌سایت وردپرسی را از ابتدا و با سرعتی شگفت‌‌انگیز توسعه دهید.

این ابزار با استفاده از AI، کار طراحی و تولید محتوای متنی و تصویری مرتبط با برند را به‌صورت خودکار انجام می‌دهد. برای استفاده از آن، تنها لازم است تا اطلاعاتی در مورد کسب و کار و وب‌سایت خود در اختیار آن قرار دهید. سپس وب‌سایت کاملی را با صفحات و محتوای اختصاصی تولید می‌کند. شما می‌توانید محتوای تولید شده با AI را سفارشی کرده و در صورت لزوم صفحات بیشتری را به آن اضافه کنید. شما همچنین می‌توانید آدرس URL وب‌سایتی که می‌خواهید وب‌سایت شما شبیه به آن باشد را ارائه دهید. این ابزار هوش مصنوعی همچنین می‌تواند یک وب‌سایت غیروردپرسی را خیلی سریع به وب‌سایتی وردپرسی تبدیل کند

  • لینک وب‌سایت 10Web: «+»

۲۰. حذف نویز با هوش مصنوعی رایگان اپلیکیشن Krisp

با این سایت رایگان هوش مصنوعی می‌توانید کیفیت صدای خود در جلسات را بهبود دهید. این اپلیکیشن افزون بر پلن‌های پولی، نسخه رایگانی را نیز در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.

برخی از خصوصیات مهم این ابزار هوش مصنوعی را در ادامه آورده‌ایم.

  • با استفاده از هوش مصنوعی، نویز و صداهای مزاحم پس‌زمینه را حذف می‌کند.
  • با تمامی اپلیکیشن‌های ارتباطی سازگار است.
  • کار نوت‌برداری و تبدیل صوت به متن جلسات را انجام می‌دهد.

در ادامه نیز برخی از مزایا و معایب Krisp را فهرست کرده‌ایم.

  • با اپلیکیشن‌های کنفرانسی، به سادگی ادغام می‌شود.
  • تماس با کیفیت و شامل کمترین نویز را فراهم می‌کند.
  • نگارش متن جلسات و خلاصه‌سازی آن را انجام می‌دهد.
  • پلن رایگان آن، امکانات مناسبی دارد.
  • گاهی اوقات احتمال بروز مشکل در فرایند حذف نویز وجود دارد.
  • برخی قابلیت‌های آن هنوز در حال بهبود هستند.

همه‌گیری کووید-۱۹ باعث شد تا ویدیو کنفرانس بیش از پیش رایج شود و به‌عنوان بخشی از فعالیت روزانه برخی افراد و متخصصان قرار گیرد. Krisp.io، فناوری هوش مصنوعی را برای حذف آنی نویزهای پس‌زمینه تماس‌ها به‌کار می‌برد تا ضمن کاهش حواس‌پرتی، آن را حرفه‌ای‌تر جلوه دهد.

Krisp در واقع، برنامه‌ای است که می‌توان آن را برای استفاده در اپلیکیشن‌های ارتباطی گوناگون نظیر Teams، زوم، اسکایپ و گوگل‌میت، دانلود و نصب کرد. پس از نصب آن می‌توان از طریق یک ویجت کوچک که در کنار صفحه ظاهر می‌شود، قابلیت حذف نویز Krisp را فعال یا غیرفعال کرد.

این ابزار، هنگام حذف صداهای مزاحمی مانند انعکاس‌ صدا در میکروفون، صداهای پس‌زمینه و سایر نویزها، هیچ‌گونه تأخیری را به گفتار اصلی اضافه نمی‌کند. دستیار جلسات هوش مصنوعی Krisp، افزون بر حذف نویزهای پس‌زمینه، امکاناتی مانند چک‌لیست از کارهای قابل انجام و غیره را برای شما فراهم کرده و از این طریق، جلسات آنلاین را مفیدتر می‌کند.

  • لینک وب‌سایت اپلیکیشن Krisp: «+»

۲۱. دستیار مطالعه رایگان هوش مصنوعی Glasp

Glasp یکی از سایت های رایگان هوش مصنوعی محسوب می‌شود که به‌کمک آن می‌توانید موارد دلخواه خود روی اینترنت را هایلایت کرده و به اشتراک بگذارید. برخی از خصوصیات این ابزار را در ادامه آورده‌ایم.

  • امکان هایلایت یا برجسته‌سازی محتوای وب، ویدیو، PDF و کیندل را فراهم می‌کند.
  • هایلات‌ها را می‌توان تگ، جست و جو یا لینک کرد و همچنین آن‌ها را به اشتراک گذاشت.
  • خلاصه‌سازی‌هایی را بر اساس هوش مصنوعی انجام می‌دهد.

از مزایا و معایب این سیستم نیز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • هایلایت کردن و نوت‌برداری به‌سادگی و با یک کلیک قابل انجام است.
  • فرمت‌های گوناگونی برای دانلود ارائه می‌دهد.
  • خروجی گرفتن به‌صورت Markdown و ادغام با Readwise نیز امکان‌پذیر است.
  • با برخی از مرورگرها و وب‌سایت‌ها ناسازگاری دارد.
  • قابلیت خلاصه‌سازی با هوش مصنوعی این ابزار ممکن است گاهی اوقات دقت کافی نداشته باشد.

با اینکه اینترنت، منبع شگفت‌انگیزی محسوب می‌شود اما حجم اطلاعات موجود و مدت‌زمانی که برای آن صرف می‌کنید ممکن است بسیار زیاد شود یا به اصطلاح در میان دریایی از اطلاعات غرق شوید. Glasp، ابزاری است که تجربه آنلاین شما را با خلاصه‌سازی به‌کمک هوش مصنوعی، ارزشمندتر می‌کند. یعنی می‌توانید به خلاصه‌ای از اطلاعات مهم دسترسی داشته باشید و از این طریق در وقت و انرژی شما صرفه‌جویی می‌شود.

Glasp را می‌توانید به‌عنوان افزونه روی مروگرهایی نظیر کروم یا سافاری نصب کنید. پس از آن، به‌راحتی می‌توانید متون، ویدیوها، اسناد PDF، کتب الکترونیکی کیندل و سایر محتوای آنلاین را به‌صورت آنی هایلایت یا حاشیه‌نویسی کنید. سپس تمامی این اطلاعات در داشبود Glasp مرتب شده و خلاصه‌هایی از آن به کمک هوش مصنوعی ایجاد می‌شود. تمامی اطلاعاتی که با Glasp جمع‌آوری شده است را می‌توان به‌طور مستقیم و از طریق شبکه اجتماعی، Slack یا Teams با دیگران به اشتراک گذاشت.

نسخه بتای این ابزار در حال حاضر به‌صورت رایگان در دسترس است.

  • لینک وب‌سایت اپلیکیشن Glasp: «+»

۲۲. سایت رایگان تولید محتوا با هوش مصنوعی Rytr

با استفاده از این ابزار رایگان هوش مصنوعی می‌توانید انواع محتوای نوشتاری و کپی‌رایتینگ مانند متون تبلیغاتی و غیره را تولید کنید. مهم‌ترین خصوصیات Rytr را در ادامه آورده‌ایم.

  • این ابزار می‌تواند انواع محتوا را در سبک‌های گوناگون تولید کند.
  • قابلیت ادغام با وردپرس و شاپی‌فای را دارد.
  • دارای بیش از ۴۰ تمپلیت و نمونه‌های کاربردی است.
  • ابزارهای سئو را برای بهینه‌سازی کلمات کلیدی ارائه می‌دهد.

مزایا و معایب این ابزار را نیز در ادامه آورده‌ایم.

  • هر نوع محتوایی را به‌سادگی و به‌سرعت می‌توان تولید کرد.
  • از فرمول‌های AIDA و PAS پشتیبانی می‌کند.
  • دارای الگوهایی برای رایج‌ترین کاربردها است.
  • می‌توان آن را برای کارها و نیازهای مختلف خود شخصی‌سازی کرد.
  • ممکن است محتوایی در سطح مبتدی تولید کند.
  • قیمت‌گذاری آن بر مبنای تعداد کلمات تولیدی صورت می‌گیرد.

Rytr یک دستیار نویسندگی مبتنی بر هوش مصنوعی است که در موارد گوناگونی، از لندینگ‌پیج‌ها گرفته تا پست‌های اینستاگرامی، ایمیل‌های بروشور محصول، و بسیاری موارد دیگر – مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ابزار با استفاده از هوش مصنوعی، محتوای منحصر به فرد و مناسبی را در موضوعات گوناگون ایجاد می‌کند و می‌تواند توسط بازاریاب‌ها، کپی‌رایتر‌ها، دانشجوها و سایر افراد استفاده شود.

Rytr با استفاده از تکنیک‌های متعدد، خود را از سایر ابزارهای موجود در این زمینه متمایز می‌کند. موتور این ابزار از فرمول‌های علمی کپی‌رایتینگ نظیر AIDA و PAS استفاده می‌کند تا محتوای باکیفیتی تولید شود. Rytr همچنین دارای ادیتور متن با قابلیت استیل‌دهی است. به‌همین دلیل می‌توانید متن تولید شده را به‌طور دقیق بهینه‌سازی کنید. این سایت رایگان هوش مصنوعی همچنین می‌تواند بخشی از محتوا را با سبک‌ها و لحن‌های گوناگونی تولید کند تا از بین آن‌ها، مناسب‌ترین مورد را انتخاب کنید.

  • لینک وب‌سایت اپلیکیشن Rytr: «+»

۲۳. ساخت عکس پروفایل با سایت رایگان هوش مصنوعی Pfpmaker

ابزار Pfpmaker به شما کمک می‌کند تا تصاویری حرفه‌ای برای پروفایل خود بسازید. از مهم‌ترین خصوصیات Pfpmaker می‌توان به تغییر پس‌‌زمینه به کمک هوش مصنوعی و استایل‌های قابل شخصی‌سازی اشاره کرد. این ابزار، افزون بر پلن‌های پولی، پلن رایگان و محدودی را نیز در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

در ادامه، برخی از مزایا و معایب این ابزار را فهرست کرده‌ایم.

  • ارائه سبک‌های گوناگون
  • کاربرپسند بودن و ارائه نتایج مطلوب
  • تأخیر در فرایند ایجاد تصاویر
  • زمان پردازش طولانی

برخورد اول و نخستین تأثیری که روی دیگران می‌گذارید، اهمیت بسیار زیادی دارد و عکس پروفایل شما، به‌طور معمول اولین موردی محسوب می‌شود که مشتریان به‌طور آنلاین آن را مشاهده می‌کنند. ابزار Pfpmaker با ایجاد عکس‌های پروفایل حرفه‌ای و جذاب با هوش مصنوعی، شما را در این زمینه یاری می‌کند.

این ابزار، از فناوری هوش مصنوعی استفاده می‌کند تا پس‌زمینه‌ها را حذف کرده یا آن‌‌ها را با موارد دیگری نظیر گرادینت‌ها، رنگ‌های ثابت، طرح‌ها یا سایر پس‌زمینه‌ها جایگزین کند. بنابراین، شما می‌توانید با انتخاب افکت‌ها، پس‌زمینه‌ها، رنگ‌ها و استایل‌های گوناگون، سلیقه خود را در این زمینه دخیل کنید.

Pfpmaker همچنین، این قابلیت را در اختیار شما قرار می‌دهد تا هوش مصنوعی را با ۱۰ عکس از چهره خود آموزش دهید تا عکس پروفایلی را به کمک AI برای شما ایجاد کند. شما می‌توانید استایل‌های متنوعی نظیر Cyberpunk ،نئون، Vintage ،GoPro ،Noir یا سایر استایل‌ها را برای تصویر تولیدی انتخاب کنید.

  • لینک وب‌سایت اپلیکیشن Pfpmaker: «+» برای مشاهده فیلم‌ آموزش تبدیل متن به تصویر با هوش مصنوعی از فرادرس، روی تصویر کلیک کنید.

جمع‌بندی

در این مطلب از مجله فرادرس، انواع سایت های رایگان هوش مصنوعی در موضوعات گوناگون را معرفی کرده‌ایم که با توجه به نیازهای خود می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

این سایت‌ها در موضوعات گوناگون به یاری ما آمده و بهره‌وری‌مان را افزایش می‌دهند. برای به‌روز ماندن در این زمینه، بهتر است ابزارهای مرتبط با حوزه کاری خود را شناخته و از آن‌ها استفاده کنید.

[ad_2]