پوشش بلادرنگ نصف شدن بیت کوین؛ داشتن 2024

پوشش بلادرنگ نصف شدن بیت کوین؛  داشتن 2024

[ad_1]

انتظار می رود چهارمین نصف شدن بیت کوین تقریباً باشد ساعت یک بامداد روز 1 می اتفاق می افتد؛ رویدادی که انتظار می رود تاثیر قابل توجهی بر قیمت و اکوسیستم بیت کوین داشته باشد.

نصف شدن یک رویداد از پیش تعیین شده در بلاک چین بیت کوین است که پاداش استخراج بیت کوین به نصف کاهش می یابد. این رویداد که هر چهار سال یکبار (هر 210000 بلاک) رخ می دهد، نرخ تورم بیت کوین را کاهش می دهد و عرضه آن در بازار را محدود می کند. پس از هاوینگ، تعداد بیت کوین های تولید شده در هر 10 دقیقه به نصف کاهش می یابد.

در حال حاضر 6.25 واحد بیت کوین با استخراج هر بلوک در بلاک چین بیت کوین (تقریباً هر 10 دقیقه) تولید می شود. پس از نیمه چهارم این عدد به 3125 واحد خواهد رسید.

تاریخچه بازار نشان می دهد که قیمت بیت کوین معمولاً در ماه های منتهی به نصف شدن و پس از آن به طور قابل توجهی افزایش می یابد. بسیاری از تحلیلگران و سرمایه گذاران انتظار دارند این روند پس از نصف شدن آینده نیز تکرار شود. با این حال، بسیاری از عوامل دیگر بر قیمت بیت کوین تأثیر می گذارند و پیش بینی دقیق مسیر آینده آن دشوار است.

نیمه راه تا سال 2024

تا لحظه نگارش این مقاله، تنها 91 بلوک (حدود 13 ساعت) تا رسیدن به بلوک شماره 840000، که شماره بلوک برای نصف شدن سال 2024 است، فاصله داریم.

همانطور که پیش بینی می شد، قبل از نصف شدن، بازار ارزهای دیجیتال متزلزل تلقی می شد و به گفته تحلیلگران، تقابل نظامی ایران و اسرائیل نیز این نوسان را افزایش داده است.

قیمت بیت کوین با 5 درصد افزایش در 24 ساعت گذشته نزدیک به 64800 دلار معامله می شود. این در حالی است که قیمت این ارز دیجیتال محبوب در روزهای اخیر تا مرز 60 هزار دلار کاهش یافته است. افزایش اخیر قیمت بیت کوین را می توان به رویداد نصف شدن آینده و همچنین تنش های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه نسبت داد.

اتریوم، دومین ارز دیجیتال بزرگ در بازار نیز عملکرد مثبتی داشت. قیمت اتریوم با رشد 4 درصدی نزدیک به 3100 دلار است.

تحلیلگران بر این باورند که علیرغم نوسانات کوتاه مدت، نصف شدن می تواند مبنایی برای یک روند صعودی بلندمدت در بازار ارزهای دیجیتال باشد.

این خبر تکمیل می شود…

[ad_2]