نتیجه شکایت ریپل و نبرد حقوقی با SEC به کجا خواهد رسید؟

نتیجه شکایت ریپل و نبرد حقوقی با SEC به کجا خواهد رسید؟

[ad_1]

پرونده ریپل کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC)، یکی از بحث برانگیزترین و طولانی ترین پرونده های قضایی در سال های اخیر در صنعت ارزهای دیجیتال است. این پرونده بر اساس اتهام وارد شده توسط SEC از نظر ارائه اوراق بهادار ثبت نشده توسط ریپل، این امر پیامدهای مهمی برای آینده صنعت ارز دیجیتال و نحوه تنظیم و تنظیم این بخش خواهد داشت.

در این گزارش سعی داریم با بررسی محاکمه این پرونده به سوالات مهم در این زمینه پاسخ دهیم. ابتدا به چگونگی شروع این درام دادگاه خواهیم پرداخت و سپس خواهیم فهمید که دادگاه در گذشته چه تصمیماتی گرفته است. وضعیت فعلی پرونده، پیشرفت انجام شده و نتیجه احتمالی پرونده ضربان و SEC موضوعات کلیدی دیگری هستند که در این مقاله پوشش داده شده اند. همچنین به اهمیت نتیجه این پرونده و تأثیر آن بر قیمت نگاه کنید ارز دیجیتال XRP خواهد داشت.

مورد ریپل و کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده

در دسامبر 2020 (پایان دسامبر 2019) کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده شکایت در برابر ریپل لبز راه اندازی کنید. دامنه این تجدید نظر به برد گارلینگ هاوس و کریس لارسن2 نفر از مدیران ارشد این شرکت نیز دستگیر شدند. سازمان نظارت مالی ایالات متحده ریپل را فروخت 1.3 میلیارد دلار توکن ریپل پسندیدن اسناد مهم، اسناد ارزشمند متهم به عدم ثبت و مدیران نیز متهم به همکاری در فروش اوراق بهادار ثبت نشده هستند.

تست هوی در مورد این مورد چه می گوید؟

آزمون هاوی آزمونی است که توسط دادگاه عالی ایالات متحده در دهه 1930 برای تعیین وضعیت قراردادهای مالی و تأیید شرایط آنها برای در نظر گرفتن اوراق بهادار ایجاد شد. این آزمون شامل چهار معیار است این است که یک دارایی برای واجد شرایط بودن به عنوان یک قرارداد سرمایه گذاری باید منطبق باشد و اگر دارایی سرمایه گذاری پولی در یک سرمایه گذاری مشترک با انتظار معقول سود از تلاش دیگران باشد، یک اوراق بهادار محسوب می شود.

در ژوئیه 2023، دادگاه حکم داد که فروش برنامه ریزی شده XRP در صرافی ها و توسط مدیران شرکت با معیارهای تست Howie مطابقت ندارد و نمی تواند به عنوان اوراق بهادار واجد شرایط باشد. با این حال، دادگاه از سوی دیگر اعلام کرد که زمانی که توکن ریپل به سرمایه گذاران نهادی ارائه می شود و مبلغ 729 میلیون دلار توسط این سرمایه گذاران خریداری شد، معیارهای تست هوی رعایت شد و این فروش ها نمونه هایی از عرضه اوراق بهادار ثبت نشده بود.

بیشتر بدانید: تست هوی چیست؟

این قضاوت همچنان یک تصمیم بحث برانگیز است. زیرا صنعت ارزهای دیجیتال و ریپل در نتیجه این تصمیم دادگاه، آن را یک برد بزرگ برای خود دیدند. با این حال، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده نیز اعلام کرده است که به تلاش های خود برای نظارت و تنظیم ارزهای دیجیتال از طریق تست هوی ادامه خواهد داد.

دعوای ریپل در آمریکا چگونه پیش می رود؟

نبرد حقوقی SEC علیه Ripple Labs و مدیران آن بیش از 3 سال طول کشیده است، اما به نظر می رسد که ما در حال رسیدن به مراحل پایانی این پرونده پرمخاطب هستیم. پس از اینکه Ripple توانست در دادگاه ثابت کند که فروش اولیه ارزهای دیجیتال آنها به مشتریان خرده‌فروشی به منزله ارائه اوراق بهادار ثبت نشده نیست و مدیران آن تماماً از اتهامات فردی خود پاک شدند، به نظر می‌رسد این شرکت در مسیر پیروزی قرار دارد.

به احتمال زیاد تصمیم نهایی قاضی در این پرونده که ممکن است در روزهای آینده به بیرون دربیاید، میخ پایانی بر تابوت این پرونده باشد و تکلیف او را روشن کند. هر چند این فرصت برای سازمان بورس و اوراق بهادار وجود دارد که در صورت عدم موفقیت در این پرونده، از طریق تجدیدنظرخواهی جدید نسبت به حکم دادگاه اقدام کند.

آخرین وضعیت فایل ریپل

پس از اینکه تابستان گذشته دادگاه نیویورک حکم داد که فروش اولیه ارز دیجیتال ریپل یک پیشنهاد است اوراق بهادار ثبت نشده در غیر این صورت، Ripple Labs مزیت نسبی را در دعاوی این پرونده به دست آورده است. پس از جلسات متعدد دادگاه، در 29 مارس (10 فروردین) جلسه ای بین وکلای طرفین و دادستان در دادگاه برگزار شد تا با توافق و پرداخت جریمه سنگین توسط ریپل، پرونده بسته شود و وجود داشته باشد. نیازی به تصمیم نهایی دادگاه نیست

اما این جلسه نیز به نتیجه نرسید و به نظر می رسد ریپل لبز با توجه به پیروزی نسبی که در دادگاه در سال گذشته کسب کرده و تا حد زیادی این ریسک از دوش مدیران خارج شده است، تمایلی به پرداخت جریمه سنگین نخواهد داشت. این شرکت. همچنین، به نظر می رسد که رد اتهامات براد گارلینگ هاوس و کریس لارسن، مدیران ارشد ریپل لبز توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار، تسویه حساب و پرداخت جریمه در دادگاه را رد کرده است.

برد گارلینگ هاوس (مدیر عامل شرکت ریپل لبز) در مقابل گری جنسلر (رئیس SEC)

با این حال، بسیاری از ناظران همچنان بر این باورند که اقدام اخیر ریپل برای به تاخیر انداختن روند انتشار برخی از توکن های XRP و همچنین جلسات غیرعلنی وکلای این شرکت با کمیسیون بورس و اوراق بهادار، نشانه ای از رسیدن پرونده به دادگاه است. آخر جاده. از دیدگاه این گروه از ناظران و کارشناسان، به نظر می رسد که طرفین برای بسته شدن پرونده به توافق رسیده اند و ریپل حاضر به پرداخت جریمه است. با این حال، بسیاری مخالف این نظر هستند.

نتیجه پرونده SEC و Ripple چه خواهد بود؟

در روزهای اخیر خبری منتشر شده مبنی بر اینکه وکلای ریپل و کمیسیون بورس و اوراق بهادار در تاریخ 16 آوریل (27 فروردین) با حضور دادستان جلسه ای تشکیل می دهند تا با پرداخت جریمه از سوی ریپل و اعلام به دست آوردن آن، با حل و فصل پرونده موافقت کنند. بالا اما چند ساعت پیش استوارت آلدورتی (استوارت آلدروتی)مدیر ارشد حقوقی ریپل در توییتر خود اعلام کرد که این اطلاعات غلط ای آلدورتی می گوید با توجه به رفع اتهامات مدیران ریپل، برگزاری چنین جلسه ای بین طرفین مناسب نیست و در نهایت دادگاه در این مورد تصمیم گیری خواهد کرد.

با توجه به اینکه احتمال حل شدن پرونده با پرداخت مبلغ هنگفت از ریپل تقریبا صفر است، به نظر می رسد باید منتظر جلسه دادگاه در روز جاری باشیم. دوشنبه 22 آوریل (3 مه) بود. آزمایشگاه ریپل دفاع خود را در برابر درخواست SEC برای پرداخت جریمه ارائه خواهد کرد. کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده به دنبال پیگرد قانونی نقض قوانین اوراق بهادار است 2 میلیارد دلار جریمه از ریپل دریافت کنید.

همچنین فرض بر این است که ناظر بازارهای مالی ایالات متحده به روز باشد دوشنبه 6 می (17 مه) پاسخ خود را به دفاع ریپل از جریمه درخواستی دادگاه SEC ارسال کنید. این جدول زمانی نشان می دهد که دادگاه احتمالاً به مرحله تصمیم گیری و توافق در مورد بحث جریمه می رود. بستن بوده است. با این حال، نباید فراموش کرد که حتی اعلام تصمیم دادگاه در این زمینه لزوماً معنی دارد پایان کل این دعوا نیست.

آیا ریپل 2 میلیارد دلار جریمه می شود؟

اگرچه زمزمه هایی مبنی بر تسویه پرونده با پرداخت جریمه به گوش می رسد، اما باید توجه داشت که گری جنسلررئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده به طور خستگی ناپذیری تلاش می کند تا شرکت های ارز دیجیتال را دنبال کند. لذا این موسسه می تواند مجدداً به رای قبلی دادگاه مبنی بر غیر امنیتی بودن ریپل اعتراض کند و پرونده جدیدی تشکیل دهد.

در نهایت، می توان با اطمینان گفت که شانس SEC برای دریافت جریمه 2 میلیارد دلاری که به دنبال آن است، تقریباً کاهش یافته است. در اواخر سال 2023، دادگاه در پرونده Govil حکم داد که کمیسیون بورس و اوراق بهادار نمی تواند از طرف مقابل جریمه های هنگفت و فلج کننده ای را بدون ارائه شواهدی مبنی بر اینکه سرمایه گذاران به دلیل عرضه توکن متحمل ضرر واقعی شده اند، مطالبه کند.

با وجود اینکه کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده درخواست تجدیدنظر موقت نسبت به این حکم داد، اما دادگاه این درخواست را رد کرد. واقعیت این است که بسیار دشوار است و بسیاری معتقدند که اثبات زیان سرمایه گذاران در پرونده خود علیه ریپل برای کمیسیون بورس و اوراق بهادار غیرممکن است. بنابراین می توان گفت از نظر حقوقی تقریبا غیر ممکن است که ریپل به پرداخت جریمه 2 میلیارد دلاری محکوم شود.

تاثیر تصمیم دادگاه بر قیمت ریپل

در چند سال گذشته، قیمت ریپل همیشه تحت تأثیر رویدادهای آزمایشگاه ریپل و پرونده SEC، همراه با تأثیر نیروهای بازار و روندهای کلی در صنعت ارزهای دیجیتال بوده است. در گذشته بارها شاهد بودیم که قیمت این ارز دیجیتال با تحولات جدید در این مورد بالا و پایین شده است. بسیاری از تحلیلگران و ناظران بازار بر این باورند که قیمت ارز دیجیتال ریپل گروگان نتیجه این پرونده شده است و پایان این دعوا تاثیری کلیدی بر XRP خواهد داشت.

سال گذشته که قاضی این پرونده حکم داد که فروش ریپل به سرمایه گذاران خرد یک اوراق بهادار نیست، قیمت این ارز دیجیتال افزایش یافت و حجم خرید ریپل توسط سرمایه گذاران نیز افزایش یافت. وضعیت مشابهی در حال حاضر در حال رخ دادن است و اگر دادگاه تشخیص دهد که پرونده SEC به نتیجه نخواهد رسید یا اگر شکل دیگری از پیروزی جزئی یا نهایی در این مورد برای آزمایشگاه های ریپل به دست آید، می توان انتظار افزایش قابل توجه قیمت این دیجیتال را داشت. واحد پول.

لازم به ذکر است که در چند روز اخیر مجددا توجه بسیاری از سرمایه گذاران به سمت ریپل جلب شده است و در صورت دریافت سیگنال های مثبت از نتیجه این پرونده، ممکن است شاهد ارسال وجوه جدیدی از سوی خریداران به ریپل در بازار باشیم. با این حال، با توجه به روند نزولی عمومی در بازار ارزهای دیجیتال در روزهای اخیر، ممکن است شاهد پیوستن ریپل به روند عمومی بازار باشیم. اما در هر صورت قیمت این ارز دیجیتال به شدت تحت تاثیر قرار می گیرد نتیجه محاکمه خواهد بود.

سوالات متداول

دعوای حقوقی ریپل و کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا چیست؟

این مورد در مورد این است که آیا فروش توکن XRP توسط ریپل یک پیشنهاد اوراق بهادار ثبت نشده است یا خیر.

آخرین وضعیت این پرونده چگونه است و احتمال توافق طرفین برای حل و فصل پرونده چقدر است؟

احتمال اینکه ریپل با پرداخت جریمه پرونده را حل کند تقریباً صفر است. شاید دادگاه بالاخره در این مورد تصمیم بگیرد. طرفین باید در تاریخ های معین دفاعیات خود را ارائه کنند و منتظر تصمیم قاضی باشند.

دادگاه در مورد فروش توکن XRP به سرمایه گذاران خرده فروشی و نهادی چه حکمی داده است؟

در گذشته، دادگاه اعلام کرد که فروش برنامه ریزی شده ارز دیجیتال XRP از طریق صرافی ها و توسط مدیران به سرمایه گذاران خرد، معیارهای تست Howie را ندارد و نمی تواند اوراق بهادار در نظر گرفته شود. اما زمانی که این توکن ها به سرمایه گذاران نهادی فروخته شد، معیارهای تست Howie را برآورده کردند و این فروش ها نمونه ای از ارائه اوراق بهادار بود.

پیروزی ریپل در این مورد چه تاثیری بر قیمت ارز دیجیتال XRP خواهد داشت؟

در صورت پیروزی جزئی یا کامل ریپل، می توان انتظار افزایش چشمگیر قیمت این ارز دیجیتال را داشت.

سازمان نظارت بر مالی ایالات متحده چه شکایت هایی از مدیران ریپل ارائه کرد و شکایات آنها به کجا رسید؟

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده، براد گارلینگ هاوس و کریس لارسن، مدیران ارشد ریپل را به کمک و مشارکت در فروش اوراق بهادار ثبت نشده متهم کرده است. اما در نهایت اتهامات این دو مدیر رفع شد و موضوع تسویه حساب با پرداخت جریمه از آنها منتفی شد.



[ad_2]