نیمه راه تا سال 2024؛ فرصت سرمایه گذاری یا تله خرس؟

نیمه راه تا سال 2024؛  فرصت سرمایه گذاری یا تله خرس؟

[ad_1]

بیت کوین دوباره در کانون توجه قرار گرفته است و رویداد نصف شدن آینده هیجان و عدم اطمینان را در بین سرمایه گذاران ایجاد کرده است. با نزدیک شدن به نصف شدن چهارم بیت کوین در حدود سه روز دیگر، شاهد نوسانات شدید بازار هستیم که پیامدهای مهمی برای مسیر قیمت این دارایی دیجیتال خواهد داشت.

نبض بازار قبل از نصف شدن بیت کوین؛ الگوهای تاریخی چه می گویند؟

اگرچه بازار بیت کوین طی هفته گذشته شاهد کاهش قیمت بوده است، اما امید در دل طرفداران این ارز دیجیتال موج می زند. یک تحلیلگر در CryptoQuant الگویی جالب در تاریخچه قیمت بیت کوین قبل از هر نصف شدن پیدا کرد که نشان دهنده افت قیمت قبل از آن رویداد است.

در واقع، این کاهش قیمت را می توان بخشی از یک الگوی تکراری دانست که در هاوینگ های قبلی مشاهده شده است. به عنوان مثال در دومین هاوینگ بیت کوین در سال 2016 شاهد کاهش 40.36 درصدی قیمت این ارز دیجیتال بودیم. بیت کوین در آن زمان به 465 دلار سقوط کرد، اما در نهایت در سال 2017 به بالاترین قیمت خود یعنی 19600 دلار رسید.

همانطور که در هاوینگ های قبلی مانند سومین هاوینگ بیت کوین در سال 2020 مشاهده شد، قیمت این ارز دیجیتال کاهش یافته است. در این صورت بیت کوین 20.35 درصد از ارزش خود را از دست داد و به قیمت 8078 دلار سقوط کرد. با این حال، این کاهش موقتی بود و بیت کوین در نهایت به بالاترین قیمت خود یعنی 69000 دلار در سال 2021 رسید.

همانطور که در هاوینگ های قبلی مشاهده شد، در نصف شدن فعلی بیت کوین نیز شاهد کاهش قیمت بودیم. قیمت این ارز دیجیتال تا کنون 16.65 درصد کاهش یافته است که مطابق با روند تاریخی شناسایی شده توسط این ارز دیجیتال است.

اگرچه قیمت بیت کوین 16.65 درصد در طول دوره هاویینگ فعلی کاهش یافته است، اما CryptoQuant معتقد است که این افت قیمت قبل از نصف شدن رویدادها یک امر عادی و تکراری است و لزوماً دلیلی برای نگرانی سرمایه گذاران نیست. تحلیلگر کریپتوکوین در این باره گفت:

البته سرمایه گذاران نگران نباشند. این سناریوی کاهش قیمت به طور مداوم و با درصدهای مختلف در هر دوره نصف شدن تکرار می شود. رویکرد صحیح اکنون این است که به تدریج در نقاط استراتژیک که قبلاً شناسایی کرده اید وارد بازار شوید. راه رسیدن به اوج قیمت در این دوره نصف شدن هنوز باز است و ما هنوز در ابتدای این مسیر هستیم.

نوسانات اخیر در قیمت بیت کوین مشاهدات انجام شده در گزارش ارزهای دیجیتال را تایید می کند. این ارز دیجیتال در هفته گذشته روند نزولی داشته است و قیمت آن در هفت روز گذشته بیش از 10 درصد و در 24 ساعت گذشته 3.1 درصد کاهش یافته است. بیت کوین در حال حاضر با قیمت 63097 دلار معامله می شود که نشان دهنده ادامه نوسانات در بازار است.

دیدگاه کارشناسان بازار؛ بینش ها و پیش بینی ها

کارشناسان صنعت نظرات متفاوتی در مورد مسیر آینده بیت کوین با توجه به نصف شدن آینده ارائه می دهند. کریس مارسالک، مدیر عامل Crypto.com، با اشاره به نقل قول معروف “خرید بر اساس شایعات، فروش بر اساس اخبار” در رفتار معاملاتی، احتمال فشار فروش کوتاه مدت قبل از نصف شدن را تایید می کند.

با این حال، مارزالسک در مورد اثرات درازمدت هاوینگ همچنان خوش‌بین است و پتانسیل آن برای افزایش مسیر قیمت بیت‌کوین در بلندمدت را برجسته می‌کند.

در راستای این دیدگاه، سامسون مو، مدیر عامل شرکت متمرکز بر بیت کوین Jan3، کاهش قیمت فعلی را یک واکنش بیش از حد می‌داند و پیش‌بینی می‌کند که پس از نصف شدن شاهد افزایش قیمت خواهیم بود.

به گفته سامسون مو، هاوینگ آینده شوک قابل توجهی به عرضه بازار بیت کوین وارد می کند. این رویداد به دلیل جذب بیت کوین توسط صندوق های سرمایه گذاری مبادله ای مبتنی بر بیت کوین (ETF) و همچنین تاییدیه های نظارتی اخیر برای محصولات مالی مرتبط با بیت کوین در هنگ کنگ است.

[ad_2]