بهترین گوشی‌های شیائومی از نظر دوربین و باتری

بهترین گوشی‌های شیائومی از نظر دوربین و باتری

[ad_1]

گوشی‌های شیائومی به‌عنوان پربازده‌ترین محصولات تکنولوژی در سری‌های مختلف با قابلیت‌های منحصربه‌فرد عرضه می‌شوند. گوشی‌های هوشمند این کمپانی به‌عنوان گوشی‌های رده بالا با ویژگی‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری فوق‌العاده، عملکردی بسیار ایده‌آل برای کاربران مختلف ارائه می‌دهند.

آنچه سبب برتری انواع گوشی شیائومی در بازار شده است، کیفیت ساخت عالی و عملکرد فوق‌العاده این گجت‌ها است؛ اما بیشتر کاربران علاوه‌ بر قابلیت‌های سخت‌افزاری، به دوربین و باتری انواع گوشی شیائومی توجه بیشتری نشان می‌دهند؛ به‌همین‌خاطر، انواع گوشی‌های هوشمند شیائومی را ازنظر عملکرد باتری و دوربین می‌توان در دسته‌بندی‌های مختلف قرار داد.

با ما همراه باشید تا بهترین‌ گوشی‌های این کمپانی را ازنظر دوربین و باتری بررسی کنیم.

عملکرد گوشی‌های شیائومی از لحاظ مشخصات سخت‌افزاری، کیفیت دوربین، نحوه شارژ و عمر باتری و همچنین مشخصات صفحه نمایش و درنهایت طراحی کلی گوشی، مورد بررسی قرار می‌گیرد. در این راستا، کاربرانی که به‌عنوان گیمر به یک گجت هوشمند با قابلیت‌های سخت‌افزاری فوق‌العاده نیاز دارند، می‌توانند گوشی‌های گیمینگ شیائومی را تهیه کنند.

در مقابل، کیفیت دوربین گوشی برای علاقه‌مندان به عکاسی بیش از سایر کاربران اهمیت دارد. کیفیت و طول عمر باتری نیز فاکتور مهمی است که برای تمام کاربران گوشی‌های موبایل، مورد توجه قرار می‌گیرد.

هر مشخصه و فاکتور خاص در گوشی شیائومی تعیین می‌کند که محصول موردنظر از لحاظ کیفی در کدام دسته قرار می‌گیرد. درواقع، کیفیت گوشی‌های این کمپانی امکان دسته‌بندی آن‌ها در بین گوشی‌های پایین رده، میان رده و بالا رده را فراهم می‌سازد. درحالت‌کلی، گوشی‌های موبایل از برند شیائومی به‌عنوان محصولات تکنولوژی باکیفیت و کارآمد شناخته می‌شوند؛ اما در هر سری از این گوشی‌های موبایل به یک ویژگی خاص، توجه بیشتری شده است. در ادامه پرچم‌داران گوشی‌های شیائومی را ازلحاظ عملکرد دوربین و باتری بررسی می‌کنیم:

5 گوشی برتر شیائومی از نظر دوربین و باتری

1. پوکو X6 پرو

شیائومی Poco x6 Pro به‌عنوان پرفروش‌ترین گوشی شیائومی دارای طراحی منحصربه‌فرد و چشم٬نوازی است. در بررسی نقاط قوت این محصول می‌توان به سرعت شارژ بالا و عملکرد مناسب دوربین اشاره کرد. این سری از گوشی‌های کمپانی چینی دارای دوربین سه‌گانه است و از لنزهای ۶۴ مگاپیکسلی واید، ۸ مگاپیکسلی اولترا و ۲ مگاپیکسلی ماکرو، فوکوس خودکار تشخیص فاز و لرزش‌گیر اپتیکال تشکیل شده است. دوربین سلفی این گوشی نیز دارای لنز ۱۶ مگاپیکسلی است. شما می‌توانید با عکاسی با دوربین اولترا واید این گوشی، تصاویر باکیفیتی را با جزئیات کامل ثبت کنید.

این گوشی دارای حالت عکاسی در شب است که باید آن را از منو انتخاب کرده و فعال کنید. کیفیت تصاویر ثبت‌شده با لنز دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی هم قابل قبول است و جزئیات در این تصاویر مشخص هستند. امکان ثبت تصاویر پرتره نیز در دوربین سلفی وجود دارد. این گوشی شیائومی دارای باتری ۵۰۰۰ میلی آمپری بوده و به فناوری شارژ سریع ۶۷ واتی مجهز است که در کمتر از یک ساعت به‌صورت کامل شارژ می‌شود و فعال کردن حالت مصرف بهینه باتری، مصرف انرژی‌ آن را به حداقل می‌رساند.

2. پوکو F5 پرو

طراحی دوربین گوشی پوکو اف ۵ پرو تقریبا شبیه به طراحی گوشی‌های سامسونگ است. لنز سه‌گانه دوربین این گوشی به‌صورت مثلثی کنار هم قرار گرفته‌اند. کمپانی شیائومی در طراحی این گوشی از دوربین‌های پوکو اف ۴ استفاده کرده که در‌ واقع سه لنز ۶۴ مگاپیکسلی اصلی، ۸ مگاپیکسلی اولترا واید و ۲ مگاپیکسلی ماکرو هستند. در مورد عملکرد دوربین پوکو اف ۵ پرو باید بگوییم که کیفیت عکس‌های لنز اصلی آن به‌دلیل استفاده از پردازنده قوی، بالاتر از دوربین‌های پوکو اف ۴ است و عکس‌ها جزئیات بیشتری را ارائه می‌دهند. رنگ‌ها در تصاویر ثبت‌شده با دوربین این گوشی، حالت طبیعی بیشتری دارند و درواقع زنده هستند.

عکاسی با دوربین این گوشی در نور کم، امکان ثبت تصاویر باکیفیتی را فراهم می‌سازد. دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی این گوشی شیائومی نیز با عملکرد مناسب، جزئیات و شارپنس خوبی دارد. لرزش‌گیر دیجیتالی در دوربین این گوشی سبب شده که کیفیت فیلم‌های گرفته‌شده با دوربین پوکو اف ۵ پرو، ارتقاء یابد. باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر گوشی پوکو اف ۵ پرو، هنگام استفاده طولانی‌مدت از گوشی به‌خصوص هنگام بازی، عملکرد مناسبی ارائه می‌دهد. علاوه‌بر مصرف بهینه باتری و سرعت شارژ بالا، داشتن آداپتور شارژ داخل جعبه نیز بر مزایای آن افزوده است.

3. نوت ۱۲ پرو پلاس

ردمی نوت ۱۲ پرو پلاس به‌عنوان زیر برند شیائومی، یک گوشی اقتصادی و میان رده بسیار باکیفیت است. این گوشی شیائومی دارای باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت است و با قابلیت هایپر شارژ فوق‌العاده ۱۲۰ واتی، با سرعت بسیار بالایی شارژ می‌شود. ارتقا سطح کیفی و عملکرد باتری در کنار دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی، سبب شده که این گوشی به‌عنوان گل سرسبد گوشی‌های خانواده ردمی شناخته شود. این گوشی به دوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی، با حسگر ساخت سامسونگ مجهز بوده و کیفیت عکس‌ها و ویدئوهای آن به قدری بالا است که نمی‌توان نظیر آن را در بین گوشی‌های میان رده شیائومی پیدا کرد. دو دوربین دیگر این گوشی دارای لنز ۸ مگاپیکسلی اولترا واید و ۲ مگاپیکسلی ماکرو هستند. دوربین جلوی این گوشی دارای لنز ۱۶ مگاپیکسل است که تفاوت چندانی با مدل‌های قبلی خانواده ردمی ندارد.

4. شیائومی ۱۳ اولترا

این گوشی شیائومی به‌عنوان بهترین گوشی سال ۲۰۲۳ شناخته شده و جایگزین ایده‌آلی برای یک دوربین عکاسی حرفه‌ای است. جذاب‌ترین ویژگی اولترا ۱۳ شیائومی، دوربین پیشرفته آن است. این گوشی دارای ۴ دوربین اصلی، پریسکوپی، تله فوتو و اولترا واید بوده که به قابلیت‌های فوق‌العاده‌ای مجهز هستند. از این ویژگی‌ها می‌توان به قابلیت فوکوس خودکار لیزری و قابلیت پایدارسازی اپتیکی تصویر، کنترل عمق میدان دید و ویژگی‌های دیگر اشاره کرد. با‌این‌حال، ویژگی‌های دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی آن برای یک گوشی پرچم‌دار، چندان مناسب نیست.

کمپانی شیائومی در طراحی این مدل از گوشی‌های خود بیشتر به کیفیت دوربین‌های عقب آن توجه کرده است. باتری این گوشی نیز مانند سایر گوشی‌های رقیب، ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت است و ظرفیت مناسبی دارد. باوجود اینکه، شیائومی ۱۳ اولترا نمایشگر بزرگی دارد، عمر باتری آن نسبت به گوشی‌های رقیب، بسیار ایده‌آل است. عمر باتری بسیار عالی، سرعت بالای شارژ سیمی و بی‌سیم و همچنین سیستم دوربین بسیار پیشرفته در حد یک دوربین عکاسی حرفه‌ای، اولترا ۱۳ شیائومی را به بهترین گوشی ازلحاظ دوربین و باتری تبدیل کرده است.

5. شیائومی ۱۳ تی پرو

شیائومی 13T pro پرچم‌دار شیائومی به دوربین‌های پیشرفته و لنزهای لایکا مجهز است و سیستم دوربین پشتی آن از سه دوربین اصلی، اولترا واید و تله فوتو تشکیل شده است. هر یک از این دوربین‌ها قابلیت‌های ایده‌آلی دارند. شما می‌توانید با دوربین این گوشی، عکس‌های بسیار باکیفیت و با جزئیات زیاد را ثبت کنید. دوربین این گوشی شیائومی، حالت پرتره پیشرفته‌ای دارد. شما می‌توانید با استفاده از این گوشی، عکس‌های باکیفیتی را در شب بگیرید؛ این عکس‌ها هیچ نویزی ندارند و سرشار از جزئیات هستند؛ همچنین منابع نوری در این عکس‌ها به‌خوبی نمایش داده می‌شود. این گوشی دارای قابلیت شارژ بسیار سریع ۱۲۰ وات است و در کمتر از نیم ساعت باتری گوشی را به‌صورت کامل پر می‌کند. مصرف بهینه باتری شیائومی ۱۳ تی پرو، جوابگوی حدود ۹ ساعت گیمینگ پیوسته است.

جمع‌بندی

در این مطلب به معرفی چند گوشی پرچم‌دار شیائومی ازلحاظ عملکرد باتری و سیستم دوربین پرداختیم. گوشی‌های شیائومی کیفیت بالایی دارند؛ اما برخی از مدل‌های آن مانند پوکو ایکس ۶ پرو، پوکو اف ۵ پرو، نوت ۱۲ پرو پلاس، تی ۱۳ پرو، ۱۳ اولترا و گوشی‌های دیگری ازجمله نوت ۱۱ پرو، نوت ۱۱ اس و غیره، ازلحاظ عملکرد دوربین و باتری به‌عنوان پرچم‌داران گوشی‌های این کمپانی شناخته می‌شوند. اگر داشتن دوربین حرفه‌ای و ظرفیت بالای باتری برایتان در اولویت قرار دارد، می‌توانید این چند نمونه از مدل‌های گوشی شیائومی را برای خرید در نظر داشته باشید.

منتخب کاربران

[ad_2]