چند ویژگی مهم که در طراحی وب سایت باید رعایت کنید

شما در زندگی نیازهای مختلفی دارید، برخی از این نیازها مانند غذا، پوشاک و سرپناه اساسی هستند و بدون حتی یکی از آنها نمی توانید زندگی کنید.

دیگران، مانند شغل با درآمد خوب و روابط اجتماعی سالم، تنها می توانند کیفیت زندگی شما را بهبود بخشند، اما شما می توانید بدون آنها زندگی کنید.

حال مثال بالا را وارد دنیای اینترنت کنید. زمانی که قصد راه اندازی یک وب سایت را دارید، همین امر صادق است. یعنی برای ایجاد یک وب سایت هم نیازهای اساسی دارید که بدون آنها امکان داشتن سایت وجود ندارد و هم نیازهایی که می تواند به افزایش کیفیت سایت شما و تاثیرگذاری آن کمک کند.

قبلاً مقاله ای در مورد الزامات اولیه طراحی وب سایت منتشر کرده ایم. حال می خواهیم نکات و اصول مهمی را که در کیفیت سایت شما نقش بسزایی دارند بررسی کنیم.

با رعایت این اصول وب سایت شما در بین هزاران سایت دیگر گم نمی شود و مطمئنا می توانید حضور موفق تری در دنیای اینترنت داشته باشید.

2 نیاز اساسی که وب سایت شما باید برآورده کند

قبل از اینکه به ویژگی های یک وب سایت عالی بپردازیم، ابتدا باید به دو موضوع اصلی در طراحی وب سایت بپردازیم. تمامی نکات و اصول مهم طراحی سایت را می توان زیر مجموعه این دو دانست.

توجه به این موارد شما را به یک سایت عالی تبدیل می کند که می تواند بازدهی عالی را برای شما به ارمغان بیاورد … و عدم توجه به آنها یک سایت ضعیف و فراموش شدنی است. اما این دو جنبه از طراحی سایت چیست؟

تجربه کاربری اولین هدف وب سایت شما ارائه یک تجربه کاربری خوب (به اصطلاح UX) است. من فکر می کنم حدس زدن معنای این کلمه دشوار نیست. این عبارت به احساس و تجربه کاربر از سایت شما اشاره دارد.

شما باید وب سایت خود را از دید کاربر ببینید و تجربه آنها را لذت بخش کنید. به عنوان مثال مطمئن شوید که کاربر به راحتی می تواند از سایت شما استفاده کند، دسترسی به قسمت های مهم سایت آسان است، تمام متون واضح و قابل فهم هستند، سایت شما از نظر بصری زیبا و …

محمد جانبلاغی هم مثل برندهای دیگه مثل دیوار، شیپور، بیتوته و… با استفاده از طراحی سایت توانست مسیر موفقیتش را براحتی طی کند.

بسیاری از نکات این مقاله بخشی از یک تجربه کاربری خوب است.

سئو (SEO) شما نیازی به آشفتگی ندارید! معنای این کلمه چندان عجیب نیست. سئو به این معنی است که شما سایت خود را به گونه ای می سازید که بتواند در گوگل (و سایر موتورهای جستجو) رتبه بالایی داشته باشد. این کلمه مخفف Search Engine Optimization یا بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو است.

روزانه میلیون ها جستجو در اینترنت انجام می شود که تعداد قابل توجهی از آنها از طریق گوگل است. این جستجوها بسیار متفاوت هستند و قطعا برخی از آنها در حوزه کاری شما هستند. برای مثال، اگر یک فروشگاه اینترنتی موبایل دارید، شخصی که عبارت «خرید تلفن همراه» را جستجو می‌کند، قطعاً کاربر ایده‌آلی برای شماست.

در واقع حضور در گوگل می تواند راه بسیار خوبی برای افزایش بازدید و فروش سایت شما باشد. اما برای این منظور قبل از هر چیز لازم است که سایت شما تمام استانداردها و اصولی را که برای موتورهای جستجو مهم است رعایت کند. بسیاری از نکات زیر می تواند بر رتبه بندی سئو یا گوگل شما تأثیر بگذارد.

همانطور که دیدیم، طراحی سایت خوب باید هم کاربران و هم موتورهای جستجو را در ذهن داشته باشد. اما فکر نکنید که این دو چیز از هم جدا هستند. در واقع، هرچه تجربه کاربری سایت شما بهتر باشد، طبیعتا رتبه بهتری در نتایج جستجوی گوگل خواهید داشت. در واقع، تمام نکاتی که در ادامه می آیند مستقیماً به هر دو موضوع می پردازند.

چند ویژگی و نکته مهم در سفارش طراحی سایت

حال که دو هدف اصلی در طراحی سایت و سفارش وب سایت [ تلفنی و آنلاین ] چیست، بیایید در ویژگی ها و امکانات یک وب سایت عالی دقیق تر باشیم و ببینیم در طراحی وب سایت خود به چه نکاتی باید توجه کنید.

رعایت این نکات و اصول طراحی سایت باعث می شود وب سایت شما تاثیر بسیار بهتری بر روی مخاطبان شما داشته باشد و در گوگل رتبه بهتری کسب کند.

طراحی وب سایت فروشگاهی در حال حاضر به مهم ترین راه برای فروش آنلاین تبدیل شده است. برای اینکه فروشگاه ها در هر ساعت از شبانه روز به مشتریان خدمات رسانی کنند و از همه فرصت ها به بهترین شکل ممکن استفاده کنند، وجود فروشگاهی آنلاین که مشتری بتواند بدون مراجعه به فروشگاه فیزیکی محصولات مورد نظر خود را خریداری کند، ضروری است. و همچنین فروش آنلاین، به عنوان شعبه دوم فروشگاه، به نفع صاحب کسب و کار.

برای ارائه خدمات طراحی سایت، محمد جانبلاغی به شما کمک می کند تا شعبه دوم (فروش اینترنتی) کسب و کار خود را ایجاد کنید تا با کمترین هزینه طراحی سایت فروشگاهی، سایتی بهینه و با کیفیت برای شعبه آنلاین خود داشته باشید.

سرعت بالای وب سایت (سرعت صفحه)

خود را به جای کاربرانی که از سایت شما استفاده می کنند قرار دهید. آنها کلیک کننده هایی هستند که معنای انتظار را نمی دانند و فقط یک چیز برایشان مهم است.

در چند ثانیه به محتوای مورد نظر خود برسید! بنابراین طبیعتاً زمانی که کاربر باید مدت زیادی منتظر نمایش سایت شما باشد، بعید است که صفحه شما را ببندد و به سایت دیگری برود. این نیز تاثیر مستقیمی بر رتبه سایت شما در گوگل خواهد داشت.

مقاله کاملی در مورد سرعت وب سایت و اهمیت آن منتشر کرده ایم. این مقاله می تواند اهمیت یک وب سایت پرسرعت را برای شما روشن کند و به شما یاد دهد که چگونه سرعت وب سایت خود را اندازه گیری کنید.

واکنش پذیری یا واکنش پذیری سایت

ریسپانسیو بودن به این معنی است که سایت شما با تمام اندازه های صفحه نمایش (کامپیوتر، تبلت و موبایل) سازگار است. این ویژگی به هر کسی با هر دستگاهی کمک می کند تا به راحتی از سایت شما استفاده کند.

در سال 2015، گوگل اعلام کرد که جستجوهای موبایلی بیش از 50 درصد از کل جستجوهای گوگل را تشکیل می دهند. در مورد سایت شما هم همینطور.

این بدان معناست که اکثر کاربران شما از طریق تلفن به شما مراجعه می کنند. بنابراین، بسیار مهم است که سایت خود را برای موبایل آماده کنید

و راه های بررسی واکنش گرایی سایت را به شما گفتیم.

یک وب سایت پویا

پویایی وب سایت یکی از مفاهیم اساسی در طراحی وب سایت است که دانستن آن بسیار مهم است. وقتی سایت شما پویا باشد، قسمت های مختلف آن به هم مرتبط می شوند. یعنی به عنوان مثال وقتی شما یک مقاله جدید در وبلاگ خود منتشر می کنید، این مقاله در صفحه اصلی سایت شما نیز ظاهر می شود.

وقتی سایت شما پویا باشد، به راحتی تکامل می یابد. اما اگر سایت شما ثابت (غیر پویا) است، پس اضافه کردن ویژگی های جدید، وبلاگ نویسی و غیره. خیلی آسان نخواهد بود بنابراین در عمل سایت شما مفیدتر از یک معرفی ساده نخواهد بود.

البته باید بدانید که مفهوم سایت استاتیک و تفاوت آن با سایت داینامیک را در مقاله مفصل تری به طور کامل توضیح داده ایم. توصیه می کنیم برای درک بهتر موضوع به این مقاله مراجعه کنید.

امکان وبلاگ نویسی در سایت

محتوا بخشی جدایی ناپذیر از دنیای اینترنت است. وقتی محتوای آموزشی در مورد کسب و کار خود در سایت خود داشته باشید، کاربران راحت تر به شما اعتماد خواهند کرد.

اما برای اینکه بتوانید مقالاتی را در سایت خود ارسال کنید، وب سایت شما باید از وبلاگ نویسی پشتیبانی کند. بنابراین اگر قصد دارید در دنیای اینترنت حضوری جدی داشته باشید و فقط خودنمایی نکنید، مطمئن شوید که سایت شما دارای یک وبلاگ است.

طراحی سایت (رابط کاربری)

ظاهر سایت شما بسیار مهم است. ظاهر اولین چیزی است که توجه مصرف کنندگان را به خود جلب می کند و می تواند تأثیر بسزایی بر روی آنها بگذارد. پس باید به آن توجه ویژه ای داشته باشید.

فرض کنید وقتی وارد خانه ای می شوید نحوه تزئین و دکوراسیون داخلی آن شما را مجذوب خود می کند و دیگر نمی خواهید خانه را ترک کنید.

وب سایت هم به همین صورت است. اگر ظاهر وب سایت را دوست دارید و طراحی گرافیکی آن را دوست دارید، به این معنی است که زمان بیشتری را برای آن صرف خواهید کرد. ظاهر سایت به عنوان رابط کاربری (یا UI) نیز شناخته می شود.

کدنویسی تمیز قالب سایت

آخرین موردی که باید به آن توجه کنید کدگذاری قالب است. هر چه قالب تمیزتر و بهتر نوشته شود، توسعه آن آسان تر خواهد بود و با خطاهای کمتری مواجه می شود.

علاوه بر این، کدنویسی خوب و رعایت اصول صحیح منجر به رتبه بهتر گوگل می شود. البته بررسی این موضوع ممکن است چندان آسان نباشد و واقعاً نیازی به صرف زمان زیادی برای آن نداشته باشید. فقط مطمئن شوید که یک تیم حرفه ای سایت شما را می سازد.

محمد جانبلاغی مشاور طراحی سایت و کسب و کار اینترنتی و موسس شرکت محمد جانبلاغی با سایت های معتبری مانند newseo, websima, novin, janbalaghi همکاری داشته و دارای رزومه حرفه ای بسیار پرباری می باشد.

برای دریافت مشاوره تخصصی در زمینه طراحی سایت و سئو سایت، وارد سایت janbalaghi.com شوید و می توانید از آن در هر زمینه ای از طراحی سایت (طراحی سایت شرکتی، طراحی سایت فروشگاهی، طراحی سایت آموزشی و هر وب سایت طراحی سایت دیگری با توجه به نیاز خود) استفاده کنید. . ، این تجارت را انجام دهید). درخواست مشاوره خود را ثبت کنید

همچنین دوره هایی در زمینه های آموزشی مانند دوره های آموزش سئو و دوره های آموزش فروش وجود دارد و می توانید به صورت آنلاین در این دوره های معتبر شرکت کنید.

منبع: www.janbalaghi.com